PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Afera w Anglii: Supermarket sprzedał nieświeże indyki

Afera w Anglii: Supermarket sprzedał nieświeże indyki
Fot. Angelo Cordeschi / Shutterstock.com

Autor:

Dodano:

Tagi:

W Anglii kilkanaście osób tegoroczne święta spędziło na pogotowiu z objawem zatrucia pokarmowego, po tym jak zjedli nieświeże mięso. Teraz supermarket prowadzi dochodzenie.



Jak wiadomo, w Anglii oraz Stanach Zjednoczonych tradycyjnym daniem świątecznym jest indyk. Bez niego Brytyjczycy nie wyobrażają sobie świąt. Wielu z nich przeżyło zawód, kiedy po rozpakowaniu mięsa zorientowali się, że pomimo terminu ważności świadczącego o świeżości, mięsa mają do czynienia z popsutym produktem. Niestety nie brakowało osób, które mięso spożyło, efekt był taki, że część z nich trafiła na pogotowie.

Nieświeży indyk, za którego średnio trzeba było zapłacić około 110 złotych sprzedawany był przez supermarket Tesco. Informacje o przypadkach nieświeżych produktów bardzo szybko obiegły internet. Za pośrednictwem Facebooka internauci wrzucali zdjęcia, dzieląc się swoją irytacją. Jedną z takich osób był Carl Barber z Essex, który napisał: "Kupiłem indyka zaledwie kilka dni temu i jest nieświeży. Kosztował mnie 23 funty, jak spędzić święta bez tradycyjnego indyka? Co ja mam zjeść?" Powodów do radości nie miała także Kirsten Shore ze Stafford, która napisała: "Byłam bardzo podekscytowana i bardzo starałam się, aby po raz pierwszy przygotować świąteczną kolację dla mojej rodziny! Ale dzięki Tesco podałam im zepsutego, zjełczałego indyka, który był niejadalny. Co więcej, na bazie tłuszczu z indyka przygotowałam sos, który popsuł resztę posiłków. Za wszystko bardzo dziękuję Tesco!"

Do sprawy odniósł się rzecznik, który przyznał, że w tej sprawie prowadzone jest już dochodzenie: - W te święta sprzedaliśmy setki tysięcy świetnych brytyjskich indyków. Mamy wyjątkowo wysokie standardy, więc postaramy się odpowiedzieć na niewielką liczbę skarg, które wpłynęły w ostatnich dniach. Skontaktujemy się z każdym klientem, abyśmy mogli zbadać, w jaki sposób mogło dojść do tych przypadków."

Ten incydent z pewnością nie ułatwi przyszłorocznej sprzedaży dużym sieciom handlowym. W okresie przedświątecznym rolnicy prowadzili szeroko zakrojoną kampanię reklamową zachęcającą do zakupu indyków bezpośrednio z gospodarstw. Powstał m.in. hashtag #Kupumnieindyka.

Rolnicy byli zachęcani do zamieszczania zdjęć swojej farmy i indyków, aby promować kupowanie lokalnych produktów w okresie świątecznym.



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (4)

  • baca56 2017-12-31 11:17:56
    O nich "rolnicy prowadzili szeroko zakrojoną kampanię reklamową zachęcającą do zakupu indyków bezpośrednio z gospodarstw. Powstał m.in. hashtag #Kupumnieindyka". U nas bezpośrednia sprzedaż jest skutecznie zakazana w trosce o zyski i bezkarność wielkich sieci handlowych.
  • klient 2017-12-30 22:00:01
    w Polsce kontrole?wolne zarty,w Polsce zremy wszystko bo to nasze-chemia nawozy i antybiotyki
  • cz 2017-12-30 21:40:11
    Przed świętami gdzie tylko się da to "wypycha" się największe goowno. Ludzie kupują dużo i bez zastanowienia. Parę osób się pochorowało, parę się zorientowało że mięso jest nieświeże ale setki (tysiące) zjadło i przeżyło - może im nawet smakowało bo było tanie (jak to w markecie), a skąd mają wiedzieć jak smakuje i wygląda świeże mięso???
  • polak 2017-12-30 02:11:43
    podobno wina Tuska

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.80.249.22
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

KONTAKT24

Widziałeś, słyszałeś coś ważnego? Byłeś świadkiem niecodziennego wydarzenia? Napisz do nas! Opublikujemy, zainterweniujemy, pokażemy całemu światu. Jesteśmy dla Was 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu.

DODAJ PLIKI

Kliknij lub przeciągnij pliki z dysku i upuść. Max. rozmiar pliku 4 MB.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.