PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Polska zabiega na targach w Berlinie o nowe rynki dla rolnictwa

Polska zabiega na targach w Berlinie o nowe rynki dla rolnictwa
Stoisko polskie podczas "Zielonego Tygodnia" w Berlinie, fot. www.minrol.gov.pl

Podczas otwartych w piątek dla publiczności Międzynarodowych Targów Rolno-Spożywczych "Zielony Tydzień" w Berlinie Polska zabiega o nowe rynki zbytu dla swoich produktów w Afryce i Azji. Niemcy pozostają głównym odbiorcą polskiej żywności.



- Niemcy są największym odbiorcą naszych produktów rolnych. Chcemy utrzymać tę pozycję, a nawet zwiększyć eksport, jeśli będzie to możliwe. Równocześnie szukamy nowych rynków w innych częściach świata - w Azji i Afryce, w Chinach, Japonii - powiedział PAP reprezentujący Polskę w Berlinie wiceminister rolnictwa Ryszard Zarudzki.

Rozmówcami wiceministra byli między innymi przedstawiciele Egiptu. "Chcemy rozwijać współpracę, przede wszystkim zweryfikować dostępy do rynku, usunąć przeszkody, w tym weterynaryjne" - powiedział Zarudzki. Jego zdaniem na rynku egipskim Polska może sprzedawać zboże, wołowinę i kurczęta jednodniowe. Wiceminister zapowiedział ponadto spotkanie z partnerami z Mongolii.

"Zielony Tydzień" to jedna z największych tego typu wystaw skupiających producentów żywności, maszyn rolniczych, urządzeń i wyposażenia gospodarstw z całego świata.

Targi organizowane są co roku w styczniu na terenach Targów Berlińskich w zachodniej części miasta. Pierwsze odbyły się 1926 r. Na polskim stoisku prezentowane są produkty ponad 30 firm. Polska oferta obejmuje produkty przemysłu mleczarskiego i mięsnego, piwo, soki i wodę mineralną, a także miód.

Goście mogą skosztować polskich pierogów, kiełbas, śledzi, wieprzowych pieczeni i tradycyjnego bigosu.

W tegorocznej edycji targów bierze udział 1650 wystawców z 66 krajów. Honorowym gościem są Węgry. Organizatorzy spodziewają się ponad 400 tys. gości. Targi potrwają do 29 stycznia.

Jednym z głównych tematów tegorocznego "Zielonego Tygodnia" jest ochrona zwierząt hodowlanych. Niemiecki rząd planuje wprowadzenie w supermarketach oznaczeń pozwalających zorientować się klientom, czy mięso, które kupują, pochodzi od zwierząt dobrze traktowanych przez hodowców.

 



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.227.97.219
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

KONTAKT24

Widziałeś, słyszałeś coś ważnego? Byłeś świadkiem niecodziennego wydarzenia? Napisz do nas! Opublikujemy, zainterweniujemy, pokażemy całemu światu. Jesteśmy dla Was 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu.

DODAJ PLIKI

Kliknij lub przeciągnij pliki z dysku i upuść. Max. rozmiar pliku 4 MB.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.