Wśród rolników krążą stereotypy, jakoby starsze modele ciągników John Deere były wyjątkowo paliwożerne. Z tym mitem postanowił rozprawić się jeden z użytkowników modelu 6810.
Do tego celu ciągnik został zagregowany z 4-skibowym pługiem obracalnym Agro-Masz. Areną zmagań była nieco zamarznięta gleba po nocnym przymrozku sięgającym -6 st. C. Jak John Deere 6810 wypadł w tym teście?
Popularna konstrukcja
John Deere 6810 produkowany był w latach 1997-2001, a pod jego maskę trafiał 6-cylindrowy silnik o pojemności 6,8 l. Jednostka ta generowała 125 KM mocy maksymalnej oraz 561 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Właścicielem tego konkretnego egzemplarza jest popularny twórca internetowy – Perqins i to właśnie on postanowił wykonać polowy test zużycia paliwa.
Założenia testu
Do testu ciągnik został zagregowany z 4-ro skibowym obracalnym pługiem marki Agro-Masz. Pług został rozstawiony maksymalnie, przez co szerokość robocza wyniosła 2 m (4x50 cm).
Ze względu na mroźne warunki rolnik zdecydował się wykonywać orkę przy niższym przełożeniu oraz przy niższej prędkości roboczej sięgającej 8 km/h. Wówczas ciągnik pracował przy dość ekonomicznych obrotach rzędu 1700 obr./min.
W trosce o jak największą precyzję, do pomiaru zaoranego areału została wykorzystana nawigacja satelitarna. Aby wyeliminować zużycie paliwa w czasie dojazdów na pole, na miejsce testu dostarczony został mobilny zbiornik na olej napędowy.
Przed rozpoczęciem testu ciągnik został zatankowany „pod korek”, następnie odbyła się orka, po której uzupełniona została brakująca ilość paliwa.
Ile spalił?
Obliczenia rolnika wykazały, iż na zaoranie 1 ha powierzchni pola John Deere 6810 zużył niespełna 15 l oleju napędowego. Taki rezultat zdaniem operatora był w pełni satysfakcjonujący.
Poniżej znajdziecie filmik z tego testu:
A jakie zużycie paliwa Wy osiągacie w swoich ciągnikach? Koniecznie dajcie znać w komentarzach!
Aktualną ofertę używanych ciągników rolniczych znajdziecie na Giełdzie Rolnej.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
WSZYSTKIE KOMENTARZE (51)