PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Świąteczne zakupy większe niż przed rokiem

Świąteczne zakupy większe niż przed rokiem
Z badań wynika, że 44 proc. Polaków na święta wyda podobną kwotę, jak rok temu, a 26 proc. planuje wzrost wydatków, fot. Shutterstock

W grudniu w centrach handlowych ruch jest o jedną czwartą większy, niż przed rokiem. Mimo tego rekordowo rośnie także sprzedaż internetowa, co pokazuje, że Polacy na świętach nie oszczędzają - podaje w środę "Rzeczpospolita".



Dziennik wskazuje, że sprzedaż detaliczna zaskakuje. Gazeta, powołując się na dane GUS-u, zauważa, że w listopadzie w ujęciu rocznym sprzedaż detaliczna wzrosła o 12,1 proc. w cenach stałych, zaś w cenach bieżących - o 21,2 proc.

"Obecny miesiąc także powinien wypaść dobrze - w dniach 1-15 grudnia w ujęciu rocznym 23,8 proc. więcej osób wybrało się na zakupy do centrów handlowych, niż w zeszłym roku" - wynika z danych firmy Selectivv, opisanych przez "Rzeczpospolitą". Dziennik zaznacza też, że rośnie największy kanał handlu spożywczego, czyli dyskonty - w ich przypadku klientów było o 16,5 proc. więcej". "3,3-proc. spadek liczby klientów odnotowały jedynie markety budowlane" - wskazano.

"Mimo kolejnej fali pandemii Polacy ruszyli do galerii handlowych. Tak znaczący wzrost może wskazywać na to, że obostrzenia nie robią już wrażenia, podobnie jak możliwość zakażenia. Może być to efekt szczepień i poczucia bezpieczeństwa" - mówi, cytowany przez gazetę, Aleksander Luchowski, prezes Selectivv. "Także wzrost cen nie zahamował tego trendu. Obserwujemy co roku wzrost liczby osób, które odwiedzają galerie handlowe, jednak tegoroczny wzrost nas bardzo zaskoczył" - dodaje ekspert.

"Minione dwa tygodnie przynosiły nawet dwucyfrowe zwyżki liczby klientów w porównaniu z tygodniami w listopadzie tego roku. Zestawiając jednak z ubiegłymi latami, wyraźnie widać utrzymującą się tendencję mniejszej liczby klientów, przy jednoczesnym kilkuprocentowym wzroście sprzedaży" - powiedział z kolei "Rzeczpospolitej" Magdalena Chachulska, dyrektor operacyjna Neinver w Polsce, operatora sieci outletów Factory.

Jak czytamy, wzrost zainteresowania klientów dotyczy nie tylko zakupu prezentów, ale także produktów spożywczych. "Zakupy spożywcze na święta będziemy realizować głównie stacjonarnie, choć już 17 proc. Polaków jest skłonnych w równym stopniu podzielić je pomiędzy sklepy stacjonarne i internetowe" - mówi cytowana przez dziennik Beata Sadowska, rzecznik agencji badawczej IQS.

"Rzeczpospolita" wskazuje, że z badań firmy wynika, że 44 proc. Polaków na święta wyda podobną kwotę, jak rok temu, a 26 proc. planuje wzrost wydatków. "Online będziemy realizować głównie zakupy prezentów świątecznych i ozdób, choć nasz koszyk będzie w tym roku skromniejszy. Łącznie 28 proc. Polaków deklaruje, że poczyni oszczędności właśnie przy zakupie tego rodzaju produktów, a 5 proc. zrezygnuje z zakupu prezentów" - dodaje Sadowska.



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 52.203.18.65
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

KONTAKT24

Widziałeś, słyszałeś coś ważnego? Byłeś świadkiem niecodziennego wydarzenia? Napisz do nas! Opublikujemy, zainterweniujemy, pokażemy całemu światu. Jesteśmy dla Was 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu.

DODAJ PLIKI

Kliknij lub przeciągnij pliki z dysku i upuść. Max. rozmiar pliku 4 MB.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.