PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

ARR ma pieniądze na promocję żywności

Autor:

Dodano:

Tagi:

Opolski oddział Agencji Rynku Rolnego zachęcał, by grupy producentów żywności wysokiej jakości sięgały po pieniądze na jej promocję. W skali kraju z dostępnych 10 mln euro dotąd podpisano umowy na 4,7 mln zł - podała dyrektor ARR w Opolu.



Jak poinformowała dyrektor oddziału Agencji Rynku Rolnego (ARR) w Opolu Agnieszka Zagola, z Opolszczyzny w ramach tego działania nie wpłynął dotychczas ani jeden wniosek.

Pieniądze na promocję żywności wysokiej jakości mogą być przeznaczone np. na reklamę w mediach - również telewizyjną, udział w targach, wystawach czy seminariach oraz na przygotowanie gadżetów promocyjnych - np. ekologicznych opakowań czy folderów o produktach.

- Dofinansowanie w ramach tego działania może wynieść nawet 70 procent wysokości tzw. kosztów kwalifikowanych, czyli kosztów poniesionych na promocję - wyjaśniła Agnieszka Zagola na zorganizowanym w tej sprawie seminarium. Wzięli w nim udział producenci żywności, spółdzielnie i przedstawiciele organizacji rolniczych.

O pieniądze mogą się starać tylko grupy producenckie o dowolnej formie prawnej, np. spółdzielnie. Poza tym promowane w ramach dofinansowania produkty muszą mieć certyfikaty - krajowe lub unijne (np. System Chronionych Nazw Pochodzenia i Chronionych Oznaczeń Geograficznych czy System Gwarantowanych Tradycyjnych Specjalności).

Wnioski o dofinansowanie promocji żywności wysokiej jakości należy składać do ARR w Warszawie. Nie ma limitu pieniędzy dla regionu w ramach tego działania.

- Wnioski można składać na bieżąco. Pomoc przyznawana jest według kolejności zgłoszeń - doprecyzowała Zagola. - Trzeba tylko pamiętać, że działania promocyjne należy zrealizować do 30 czerwca 2015.

Zagola dodała, że promocja produktów żywności wysokiej jakości ma służyć zwiększaniu wiedzy na ich temat oraz skłanianiu konsumentów do świadomego wyboru.

Wiceprezes Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej w Prudniku Grażyna Fitowska, która brała udział w środowym spotkaniu zapewniła, że spółdzielnia jest zainteresowana takim dofinansowaniem. Decyzja o tym, kiedy i o jakie pieniądze na promocję nowej linii produktów mlecznych wytwarzanych bez dodatków wystąpi, zapadnie na początku roku. Wcześniej spółdzielnia musi wiedzieć, jaką pulą pieniędzy na wkład własny w kampanię będzie dysponować po sfinansowaniu planowanych inwestycji.

"Działania informacyjne i promocyjne dotyczące żywności wysokiej jakości" - to projekt finansowany w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013. 10 mln euro, czyli ok. 41 mln zł, które zarezerwowano na ten cel, Polska musi wykorzystać do 2015.



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.50.137
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Array