PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Jak będą promowane ziarno zbóż i przetwory zbożowe w najbliższych latach?

Jak będą promowane ziarno zbóż i przetwory zbożowe w najbliższych latach?
Przemysław Bochat, przewodniczący komisji komisji zarządzającej Funduszem Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych, fot. A.Kozłowska

O to jak będą promowane ziarno zbóż i przetwory zbożowe w najbliższych latach zapytaliśmy nowo powołanego przewodniczącego komisji zarządzającej Funduszem Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych – Przemysława Bochata.



1 czerwca minister rolnictwa powołał nowych członków komisji zarządzających dziewięcioma funduszami promocji produktów rolno-spożywczych na lata 2021-2025.

Przewodniczącym komisji zarządzającej Funduszem Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych z został wybrany Przemysław Bochat, który reprezentuje w komisji Polski Związek Producentów Roślin Zbożowych.

Zastępcami przewodniczącego zostali wybrani: Marian Sikora z Federacji Branżowych Związków Producentów Rolnych oraz Monika Piątkowska, Prezydent Izby Gospodarczej Handlowców, Przetwórców Zbóż i Producentów Pasz czyli w skrócie - Izby Zbożowo-Paszowej. Sekretarzem komisji przez najbliższe 5 lat będzie Mieczysław Babalski, z firmy BioBabalscy, przedstawiciel rolników ekologicznych.

W tym roku Fundusz Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych ma do rozdysponowania - w celu realizacji założonej w ub. roku strategii promocyjnej - ok. 6,5 mln zł. Jak prognozuje Przemysław Bochat, na przyszły rok będzie to kwota na poziomie 8 mln zł.

Jak idzie wydatkowanie zadekretowanych na rok bieżący kwot?

- Niestety pandemia bardzo ograniczyła realizację zaplanowanych wcześniej na ten rok zadań promocyjnych, i to nie tylko w sektorze promocji zbóż i przetworów zbożowych – poinformował redakcję farmer.pl Przemysław Bochat, przewodniczący komisji zarządzającej zbożowym funduszem. – Wykonanie części programów zostało okrojone lub w ogóle przełożone w czasie. Na razie staramy się realizować przyjętą we wrześniu ub. roku jeszcze przez poprzedni skład komisji strategię, a równocześnie podjęliśmy pracę nad nowym dokumentem, który będzie obowiązywać w 2022 r. Nowa strategia siłą rzeczy będzie w pewnym zakresie kontynuacją poprzedniej, ale będzie ona urealniona ze względu właśnie na skutki pandemii i wnioski z niej wyciągnięte – dodał.

- Przede wszystkim będziemy kładli nacisk na inne, niż dotychczas kanały informacyjne, które pozwolą nam skutecznie dotrzeć do klientów i konsumentów ziarna zbóż i przetworów zbożowych, czego efektem będzie – jak się spodziewamy - większy popyt i co za tym idzie zadowalający wymiar ekonomiczny, czyli w skrócie dobra cena dla rolników – stwierdził w rozmowie z farmer.pl Przemysław Bochat.

- Oczywiście, zdaję sobie sprawę, że w tym zbożowym łańcuchu zależności zadowoleni powinni też być przetwórcy – tak więc spodziewam się sytuacji konfliktu interesów między rolnikami a przetwórcami, ale mam nadzieję, że będziemy się w ramach komisji zarządzającej dobrze dogadywać, żeby wyważyć pewne sprawy i w ramach tej promocji znajdować złoty środek między zaspokojeniem tych najważniejszych potrzeb, czyli dochodowości rolników, a zadowoleniem przetwórców – dodał.

- Kolejna bardzo ważna sprawa to będziemy starali się zachować równowagę, jeśli chodzi o promocję produktów zbożowych wytwarzanych konwencjonalnie w stosunku do ekologii. Zdajemy sobie sprawę, że produkcja ekologiczna to bardzo fajny rynek, że się rozwija i jest bardzo ważna, ale też musimy mieć świadomość, że jednak większość zboża, które powstaje w naszym kraju i które musimy sprzedać w dobrej cenie to jest zboże produkowane metodami konwencjonalnymi – przyznał Przemysław Bochat.

Nowa strategia działania Funduszu Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych – ta na 2022 rok, zostanie opracowana do końca sierpnia br.

Fundusze promocji zostały utworzone w celu wspierania marketingu rolnego, wzrostu spożycia oraz promocji produktów rolno-spożywczych. Wpłaty na fundusz promocji ziarna zbóż i przetworów zbożowych są uiszczane przez przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w zakresie przetwórstwa zbóż, takich jak: pszenica, kukurydza (z wyłączeniem kukurydzy cukrowej i pastewnej), jęczmień, żyto, owies oraz gryka, tylko na cele konsumpcyjne.

 



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (1)

  • brzoza 2021-07-07 12:29:16
    Po co promować coś co jest wypromowane .Jedni złodzieje a drudzy durni.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.229.142.91
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

KONTAKT24

Widziałeś, słyszałeś coś ważnego? Byłeś świadkiem niecodziennego wydarzenia? Napisz do nas! Opublikujemy, zainterweniujemy, pokażemy całemu światu. Jesteśmy dla Was 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu.

DODAJ PLIKI

Kliknij lub przeciągnij pliki z dysku i upuść. Max. rozmiar pliku 4 MB.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.