PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

UE: Ponad 180 mln euro na promocję sprzedaży surowców rolnych i żywności

UE: Ponad 180 mln euro na promocję sprzedaży surowców rolnych i żywności Komisja Europejska przeznaczyła 182,9 mln euro na promocję surowców rolnych i żywności z krajów członkowskich; Fot. Shutterstock

Autor:

Dodano:

Tagi:

Komisja Europejska przeznaczyła 182,9 mln euro na promocję surowców rolnych i żywności z krajów członkowskich.



Szczególnie brane pod uwagę przy promocji sprzedaży mają być produkty z produkcji ekologicznej lub organicznej, owoce i warzywa oraz zrównoważone rolnictwo.

W nadchodzącym roku Komisja Europejska przeznaczy łącznie 182,9 mln euro na promocję surowców rolnych i żywności z krajów członkowskich. W szczególności Zielony Ład ma zostać przyspieszony poprzez wsparcie produktów i produkcji rolniczej.

Dlatego produkty z produkcji ekologicznej, owoce i warzywa oraz zrównoważone rolnictwo były przedmiotem szczególnej uwagi. Zdaniem komisarza ds. Rolnictwa Janusza Wojciechowskiego, polityka promocyjna powinna stać się „decydującym instrumentem” promowania zrównoważonego rolnictwa zgodnie z celami Zielonego Ładu. Taka produkcja przynosi korzyści zarówno producentom, jak i konsumentom, ponieważ zwiększa wartość produktów i zaspokaja rosnące zapotrzebowanie konsumentów na żywność produkowaną w sposób zrównoważony.

Zdaniem komisarza, środki na promocję sprzedaży są wyrazem celów KE i powinny zostać utrzymane w kolejnych latach, aby nadal wspierać cele Zielonego Ładu.

Według KE, prawie połowa środków, wynosząca 86 mln EUR, jest przeznaczona na kampanie, które mają w szczególności wspierać strategię „od pola do stołu”. Obejmować mają one informacje dla konsumentów w UE i krajach trzecich na temat rolnictwa ekologicznego oraz roli sektora rolno-spożywczego w ochronie klimatu i środowiska; Ponadto konieczne jest zwiększenie świadomość ekologicznego logo. Finansowane mają być również kampanie społeczne mające na celu promowanie zdrowych i zrównoważonych nawyków żywieniowych poprzez zwiększone spożycie świeżych owoców i warzyw.

Kolejnym celem będzie podkreślenie wysokich standardów bezpieczeństwa i jakości, a także różnorodności i tradycyjnych aspektów żywności UE. Zdaniem KE, poza UE nacisk zostanie położony na rynki o wysokim potencjale wzrostu, takie jak Japonia, Korea Południowa, Kanada i Meksyk. Wybrane kampanie powinny zwiększyć konkurencyjność i konsumpcję europejskich produktów, podnieść świadomość o ich istnieniu i zwiększyć ich udział w rynku.



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.221.159.255
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.