PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Uwaga - klepnięciem w klawiaturę można skasować wniosek o dopłaty!

Uwaga - klepnięciem w klawiaturę można skasować wniosek o dopłaty! fot. Bruno /Germany z Pixabay

Autor:

Dodano:

Tagi:

Przypadkowym kliknięciem nasz czytelnik składał i wycofywał wniosek o dopłaty – po czterech miesiącach ARiMR umorzyła postępowanie w sprawie dopłat.



Nasz czytelnik w maju po raz pierwszy samodzielnie złożył przez Internet wniosek o przyznanie płatności bezpośrednich – wniosek uzyskał w systemie status „przyjęty”. Ale to wcale nie oznaczało jeszcze sukcesu.

- Następnie po miesiącu – zapewne przez przypadek, mogłem zrobić to sam przez przypadek lub ktoś z mojego konta, bo cały czas jestem zalogowany i konto mam ciągle aktywne  - znów złożyłem wniosek, bez zmian i bez zaznaczenia pola korekty. Po minucie wycofałem ten wniosek - opowiada.

Łącznie z tą pierwszą czynnością nasz czytelnik wykonał więc w systemie internetowym agencji trzy czynności, każda z nich otrzymała kolejny numer. Wszystkie te czynności mają w systemie status: „przyjęty”.

- Kolejna czynność odnotowana w systemie, to „wycofanie wniosku w całości” – pochodzi z tej samej godziny, co poprzednie wycofanie wniosku złożonego tylko na minutę – opowiada czytelnik. - Pięć dni potem, po telefonie pracownika agencji, żebym to zrobił - i chwała mu za to, że wyraził dobrą wolę, a był to już 23 czerwca - złożyłem kolejny wniosek  o przyznanie płatności.

W systemie wniosek figuruje jako „przyjęty”, podobnie jak… kolejny (szósta czynność z systemu) z tego samego dnia o północy.

Co ciekawe, „przyjęty” przez system został jeszcze wniosek z… 17 listopada.

Mamy więc siedem czynności wykonanych w systemie, „wysłanych do ARiMR”, potwierdzonych jako „przyjęte”. I niespodzianka: czytelnik właśnie odebrał – papierową! - decyzję o „umorzeniu w całości postępowania w sprawie przyznania płatności”.

Z tej decyzji trudno jednak wywnioskować, które wycofanie wniosku sprawiło, że decyzję wydano. W uzasadnieniu decyzji czytamy najpierw:
„W dniu 17.06.2020 zostało złożone wycofanie całego Wniosku o przyznanie płatności na rok 2020” – zatem, jak podano, dalsze postępowanie stało się bezprzedmiotowe.

Nieco dalej jest jednak stwierdzenie: „Mając na względzie stan faktyczny sprawy, strona postępowania, składając w dniu 18.05.2020 wycofanie całego Wniosku o przyznanie płatności na rok 2020, wyraziła wolę odstąpienia od żądania rozstrzygnięcia decyzją o istocie sprawy dotyczącej jej interesu prawnego, tj. przyznania bądź odmowy przyznania płatności”.

Tylko co wobec tego stało się z wnioskiem złożonym 23 czerwca?

Nasz czytelnik nie rozumie, co się stało, kiedy i dlaczego.

Opisaliśmy przebieg tych wydarzeń i poprosiliśmy ARiMR o wyjaśnienie, jak funkcjonuje system składania wniosków. Dlaczego nie ma tu kontynuacji – skoro wniosek jest już w systemie, to dlaczego każda kolejna czynność w tej sprawie nie jest traktowana jako kontynuacja pracy nad złożonym wnioskiem? Gdyby ARiMR traktowała wniosek z maja jako skutecznie złożony, zauważyłaby, że wniosek z czerwca jest czynnością bezskuteczną, bo polegającą na złożeniu ponownym czegoś, co już jest złożone - i czynność ta, polegająca na ponowieniu złożenia wniosku, zaraz została wycofana. Po co było potrzebne składanie kolejnego wniosku 23 czerwca  – co czytelnik zrobił za radą pracownika agencji? Dlaczego teraz postępowanie umorzono – skoro wniosek w maju został złożony i nie był wycofany - a jeśli był, to kiedy? Czy z któregoś z tych wniosków czytelnik może teraz otrzymać dopłaty?

Odpowiedzi na te pytania nie ma, a nasz czytelnik prosi, aby jego historię opisać – ku przestrodze.

- Czy jest możliwość przywrócenia terminu na złożenie wniosku w takiej sprawie? – pyta czytelnik. – Przecież te dopłaty mi się należą i wystąpiłem o nie. Dlaczego teraz,  po czterech miesiącach, otrzymuję decyzję o umorzeniu postępowania?

W tym roku wnioski można było składać do 15 czerwca, a potem jeszcze w ciągu 25 dni kalendarzowych po terminie składania wniosków, tj. do dnia 10 lipca 2020 r. , ale wtedy za każdy dzień roboczy opóźnienia stosowane jest zmniejszenie płatności o 1% należnej kwoty płatności. Zmiany do wniosków były przyjmowane do 30 czerwca 2020 r., a po tej dacie jeszcze do 10 lipca 2020 ze stratą 1 proc.

Kto prześledzi, co działo się – i z którym - wnioskiem naszego czytelnika?

Wtedy, kiedy wniosek o dopłaty składany był w formie papierowej, do takich pomyłek nie dochodziło. Wirtualna rzeczywistość ma swoje zalety – ale i wady. Jak się okazuje, papierową formę może mieć dopiero decyzja odmawiająca prowadzenia postępowania – a wszystkie inne czynności giną gdzieś w systemie internetowym. I rzeczywiste intencje składającego wniosek nikogo już nie interesują. A szkoda.

 

 



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (18)

  • gaweł 2020-11-27 23:19:15
    Nasz bohater zostawił zapisany w przeglądarce login i hasło do e-wniosku, a do kompa miały dostęp inne osoby i "może to ktoś wysyłał a może ja". Zlitujta się!
  • brzoza 2020-11-27 21:55:09
    Nie jest ważne czy się komuś należą dopłaty. Ważne by w systemie były wykonane odpowiednie czynności . Urzędnik ma w nosie prawo i obowiązki , on ma wykonać polecenia przełożonych. Błędne wycofanie wniosku , wystarczyły by wyjaśnienia. Gospodarstwa z czarnej listy. Wyimaginowane sztuczne podziały. Podejrzenia że rolnicy tylko wyłudzają .Zazdrość źle opłacanych kontrolerów i pracowników AMIRR. Wymysły z wymogiem płyt gnojowych który zlikwidował hodowle krów w wielu rejonach. Bzdura z dopłatami do orzecha włoskiego , jabłonek, jarzębiny. I to wszystko ma wytrzymać rolnik , który już musi się decydować czy ryzykować dobrem i majątkiem swojej rodziny by dalej gospodarować czy wyprowadzić się do miasta do dzieci.
  • Vice 2020-11-27 20:50:42
    Nie cofa się wniosku, tylko wysyła się korektę. Kolejny artykuł o pietruszkę, następnym razem niech się zapyta albo przeczyta instrukcję.
    • Vice 2020-11-27 21:55:31
      Dodatkowo jestem zażenowany poziomem dziennikarstwa od czasu zmiany redaktorów naczelnych. Kolejne clickbaity? Małgosia próbuje zrobić z farmera drugiego pudelka?
      • naczelny 2020-11-27 22:09:46
        bredzisz, synku, wniosek można wycofać, status w systemie jest taki: "wycofanie wniosku w całości" musisz więcej czytać dobrych tekstów może i o dziennikarstwie się czegoś nauczysz
      • realista 2020-11-29 00:54:21
        Małgosia nie odpowiada za farmer.pl
  • Mirosław 2020-11-27 17:31:36
    Niedługo nie będzie takich problemów, bo Mateusz Vateusz klepnie eskejpa z unii.
  • Rolnik 2020-11-27 11:59:36
    Arimr w Górze woj dolnośląskie. Naliczyli mi karę, którą zapłaciłem w terminie. Mimo to przy naliczaniu dopłat potrącili mi połowę kwoty z kary, a drugą połowę zajął komornik z konta. Kto tam pracuje? Jak idę coś załatwić to nawet dzień dobry nie odpowiedzą. O tym że ktoś mnie przeprosi już nawet nie liczę.
    • kitamicha 2020-11-27 17:06:40
      Tam pracuje LUDZIE KACZORA
      • LHR 2020-11-27 19:11:41
        a ludzie kłamcy tuska jak pracowali że 100 miliardów rocznie z Polski uciekało !!!!!!!!!!????, i piniendzy ni ma i ni bedzie tylko słyszałem.
      • K. 2020-11-27 21:32:57
        I jeszcze dziad z senatu straszy ludzi polexitem i wetem bo na covida nie dadzą. Polacy przeżyli rozbiory, wojny, komunę zginą bo Angela z rudym i resztą hołoty eurasów nie dadzą:)))
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.205.144
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.