To rekordowy rok pod względem podwyżek ubezpieczeń obowiązkowych OC. Po pierwszych 9 miesiącach 2016 roku średnia cena za ubezpieczenia wzrosła aż o 48 proc. Rekordowym pod tym względem był wrzesień. Niestety ostatnie podwyżki wcale nie oznaczają, że ceny się ustabilizują. Eksperci nie wykluczają, że tendencja wzrostowa utrzyma się także po nowym roku. Jak twierdzą, obecne stawki wciąż nie zapewniają ubezpieczycielom rentowności. Tylko w 2015 roku straty wyniosły 1 mld 56 mln złotych,w tym sięgną prawdopodobnie 1 mld złotych. - Dopiero od przyszłego roku spodziewamy się poprawy sytuacji, ale nie oznacza to osiągnięcia rentowności - wyjaśniła w rozmowie z Polską Agencją Prasową Katarzyna Ostrowska, szefowa marketingu firmy Uniqua.
Z analizy blisko 30 tysięcy kalkulacji wykonanych przez kierowców w porównywarce ubezpieczeń mfind.pl, wynika, że w 2016 r. średnia cena ubezpieczenia OC wzrosła z 644 zł w styczniu do aż 957 zł we wrześniu.
Na szczęście według naszych informacji podwyżki nie obejmą maszyn rolniczych, a jeśli już to rolnicy odczują je nieznaczne. Póki co wzrost cen nie jest planowany przez większość ubezpieczycieli - Wysokość podwyżek jest najbardziej zauważalna w tych segmentach ubezpieczeń, które charakteryzują się wysokimi ryzykiem oraz generującym negatywny wynik. Oznacza, to że klienci najbardziej szkodowi najwyraźniej odczują zmianę wysokości składki w stosunku do wysokości składki z ubiegłego roku. W przypadku ubezpieczeń maszyn rolniczych nie obserwujemy już takich wysokich wzrostów składek jak w przypadku samochodów osobowych- powiedział nam Marek Dmytryk zastępca Biura Ubezpieczeń Detalicznych Gothaer TU S.A. Podobną odpowiedź uzyskaliśmy z PZU, które ewentualną podwyżkę uzależniło od pewnych zdarzeń:
- Jeśli nie nastąpią nieprzewidziane zmiany np. prawa, w segmencie OC/AC pojazdów rolniczych, to nie przewidujemy istotnego wzrostu cen. Co ciekawe odmienną odpowiedź otrzymaliśmy z Ergo Hestii: - Wzrosty cen OC komunikacyjnego dotyczą wszystkich pojazdów, również ciągników rolniczych i przyczep. Rok do roku wzrosty mogą osiągnąć poziom kilkudziesięciu procent, ale w tym przypadku na pewno podwyżki są niższe, niż w odniesieniu do samochodów osobowych i ciężarowych - potwierdził Arkadiusz Bruliński Rzecznik prasowy STU ERGO Hestia SA.
Pewne jest natomiast, że za brak ważnego OC od przyszłego roku zapłacimy wyższe kary. Za brak ubezpieczenia OC na ciągnik rolniczy przez okres dłuższy niż 2 tygodnie zapłacimy 670 złotych.
Komentarze