PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KOMENTARZE

  • LHR 2021-05-28 09:47:16
    może sankcje wreszcie nadciągną na na Rosję i Białoruś a nie PŁATNE REKLAMY w Farmerze !!!!!!!!!!!!
  • Tak to wygląda 2021-05-27 17:17:52
    By trafiał legalnie na rynek UE nawet zarejestrowany musi być najpierw homologowany na zgodność z rozporządzeniem UE 167/2013 inaczej wprowadzenie do użytkowania i rejestracja podlega sankcją. Artykuł 72 Sankcje 1. Państwa członkowskie przewidują sankcje za naruszenie przez podmioty gospodarcze niniejszego rozporządzenia oraz aktów delegowanych lub wykonawczych przyjętych na mocy niniejszego rozporządzenia...2. Naruszenia podlegające sankcji obejmują: c) zatajenie danych lub specyfikacji technicznych, które mogłoby prowadzić do wycofania od użytkowników, odmowy lub cofnięcia homologacji typu; f) udostępnianie na rynku przez podmioty gospodarcze pojazdów, układów, komponentów lub oddzielnych zespołów technicznych podlegających homologacji bez uzyskania takiej homologacji lub fałszowanie przez nie w tym celu dokumentów lub oznakowań. Art.3 Definicje 43) „podmiot gospodarczy” oznacza producenta, przedstawiciela producenta, importera lub dystrybutora 41) „importer” oznacza każdą osobę fizyczną lub prawną mającą siedzibę w Unii, która wprowadza do obrotu pojazd, układ, komponent, oddzielny zespół techniczny, część lub wyposażenie z państwa trzeciego; Sankcje nakłada Dyrektor TDT i opisane są w Prawie drogowym w art.140m
  • Kirow 2021-05-27 17:03:26
    Z silnikami YaMZ sprzedawane są jako zarejestrowane nielegalnie tak jak MTZ-y bo nie mają ważnej homologacji przy wprowadzaniu do obrotu po raz pierwszy na teren UE. Podlegają wycofaniu od użytkowników. Art.70g Prawa drogowego. Art. 70g. 1. Zakazuje się wprowadzania do obrotu nowego pojazdu bez wymaganego odpowiedniego świadectwa homologacji typu lub innego równoważnego dokumentu, o którym mowa w art. 70j ust. 1, art. 70k ust. 1, art. 70o ust. 1, art. 70zo ust. 1, art. 70zp ust. 1 albo art. 70zu ust. 1. 2. Podmiot, który wprowadzi do obrotu pojazd wbrew zakazowi określonemu w ust. 1, jest obowiązany na swój koszt wycofać ten pojazd z obrotu. 3. W przypadku odpłatnego wprowadzenia do obrotu pojazdu, o którym mowa w ust. 2, podmiot jest obowiązany również do odkupienia pojazdu od osoby, która faktycznie włada tym pojazdem.
  • Krystian 2021-05-27 17:00:12
    kontynuował nową koncepcję graficzną, która z powodzeniem została zastosowana już w modelach K5 oraz K8. Zdaje mi się że powinno pisać K5 oraz K7
  • Sinecod 2021-05-27 15:12:25
    Może mieć nawet i 1000 koni ale to nadal będzie Kirowiec. Prosta i toporna maszyna która jakoś szału nie robi mimo że w Polsce czy Europie ogólnie, można je spokojnie kupić. Tak jak MTZ- każdy zachwala jakie to proste i tanie i że samemu naprawi a jak przychodzi co do czego to tych nowych Białorusiek poza lasami w najprostszych wersjach, jakoś nie widać.
    • Kazik 2021-05-27 17:10:27
      To widocznie mieszkasz w lesie i tylko tam widzisz MTZty. Na polach uprawnych też jest ich pełno i będzie jeszcze więcej bo czymś w polu robić trzeba a ceny zachodnich zabawek wylatują w kosmos podczas gdy ceny płodów rolnych raptem stówę więcej w tym roku kosztują. A i tak rocznie okolo 500 stuk nowych MTZ się sprzedaje w Polsce.
      • Sinecode 2021-05-27 17:23:53
        Gdzie masz te 500 sztuk jak samego New Hollanda sprzedano w naszym kraju w 2020 roku ponad 1800 sztuk, druga Kubota ponad 1200 sztuk, trzeci John Deere, prawie 1200 sztuk. A wiesz ile NOWYCH MTZ-tów zarejestrowano w 2020 roku? 6 sztuk. Nie wierzysz? Wpisz w google "sprzedaż ciągników w Polsce w 2020 roku". Więc jak ktoś mieszka w lesie to na pewno nie ja, bo ostatni raz widziałem nowego MTZ-ta jak znajomy do lasu 8 lat temu kupił i po 2 latach z ulgą złomu się pozbył bo sypało się to więcej niż jeździło i to nie z winy użytkownika tylko tej słynnej białoruskiej niezawodności.
      • Tak to wygląda 2021-05-27 18:02:20
        @Sinecode. MTZ-a nie ma w statystykach bo te obejmują tylko pierwszą rejestrację. MTZ-y są przerejestrowywane stąd niewidoczne dla konkurencji. W 2019r sprzedano w ten sposób 1029 ciągniki. AGROFAKT opisywał sprzedaż za 3 kwartały 2019r i już wtedy pisał o sprzedanych w ten sposób ponad 700 ciągnikach.
    • Kazik 2021-05-27 17:38:07
      Sorry. Nawet się pomyliłem. Okazuje się że nowych Belarusow sprzedało się ale prawnie jako używane z zerowym przebiegiem prawie 1000 sztuk. nie wierzysz? To zobacz na innym artykule na stronie farmera o problemie rolnika z homologacją.
      • Kazik 2021-05-27 20:16:51
        Fakt jest faktem a idioci zawistni minusują.
      • Sinecode 2021-05-27 20:19:24
        Przecież napisałem wcześniej że jako nowe MTZ-ty prawie nie istnieją, co innego jako te sprzedawane jako "nowe używane", czyli na papierze są używane ale technicznie są nowe z przebiegiem 5 godzin. Problem jest tylko taki że związku z tym pojawiają się kwestie formalne jeśli ktoś chce wziąć to w jakiś program. Dalej kwestia jest taka że najwięcej sprzedaje się modelu 820 i jego pochodnych do 100 km. Jeśli spojrzymy do tego na cenę, to jest to jeszcze konkurencyjna opcja w stosunku do budżetowych New Hollandów np. serii TD, lub podobnych konstrukcji od John Deere. Ale sprzedaż takich modeli jak 1221, o 1523 nie mówiąc, jest symboliczna. Nie mówię że każdy od razu ma brać nie wiadomo jaki kredyt na Fendta który kosztuje pół miliona a areału jest 30-40 ha. Tylko też Białoruśki to nie taki cud i jest raczej wyjściem w sytuacji "kupić tanią białoruśkę jako nową, szukać używki zachodniej marki która może być studnią bez dna i miną do kapitalnego remontu bez końca albo dalej się użerać wytyraną c360 lub c385". Ja to doskonale rozumiem i sam bym kupił pewnie 100 konnego Belarusa, tylko nie róbmy z nich nie wiadomo czego, bo już miałem z nimi trochę styczności i też można się baaardzo odbić (tutaj choćby afera jak facet kupił tego małego Belarusa 320 a tam była UŻYWANA skrzynia biegów w nowym ciągniku). Mam nadzieję że są tu myślący czytelnicy którzy rozumieją do czego pije poza grupą betonu która poza c360 świata nie widzi a wszystko inne to zło.
      • Sinecode 2021-05-27 20:26:58
        I żeby było jasne- ja Cię nie minusuję. Chodzi mi o to że co z tego że tani skoro czymś to jest okupione. Znam gospodarstwo gdzie mieli tego małego 240 konnego Kirowca na testach. Na drugi dzień nie było chętnego pracownika żeby nim jeździć, bo huk w kabinie, trzaski plastików, spasowanie elementów, ergonomia... A to nie są ciągniki którymi się będzie pracować tydzień-dwa na wiosnę i do stodoły tylko ciurkiem 4-5 miesięcy w roku. Gdzieś chyba był artykuł o gospodarstwie w Czechach gdzie na 20 tysięcy hektarów mają 4 Case Quadtrack 620 które pracują praktycznie non stop i tylko operatorzy się zmieniają. Myślę że wiesz do czego dążę. Polecam też pooglądać filmiki z Rosji i zobaczyć też codzienność użytkowania takich nowych wyrobów która wcale nie jest taka kolorowa. Ale też znam przypadek gospodarstwa gdzie na 80 ha właściciel kupił używanego 300 konnego Fendta bo ma uprawy warzyw i potrzebował kolubryny do pracy z formownicą redlin. Jeśli ktoś ma podobny powód (niewielka ilość godzin którą będzie pracował, ograniczony budżet) to też kupi nowego Kirowca za pół miliona a nie wytyranego trupa od Niemca którego wytłukli na leasingu. Bo nowe to mimo wszystko nowe i z gwarancją.
  • Zielony rolnik 2021-05-27 08:55:33
    Alez on ladny
    • jonasz 2021-05-27 09:35:50
      zgadzam się, chyba pierwszy ciągnik ze wschodu, ktory nie ustępuje wyglądem od zachodnich maszyn
  • Rysio 2021-05-27 08:42:52
    A Euro7 przejdzie ?
    • Bolo 2021-05-27 08:53:40
      nawet euro10 :D
      • Kill 2021-05-27 11:20:31
        Oni się nie bawią w te durnoty i nie produkują tych nie potrzebnych pseudo ekologicznych pierduł
      • Sinecod 2021-05-27 15:18:25
        @Kill to poczytaj trochę że jak Kirowiec chce sprzedawać nowe ciągniki w Europie to musi spełniać normy spalin. Stąd są 2 wersje Kirowca- ten rosyjski z rosyjskim silnikiem TMZ V8 który może sobie nie spełniać norm spalin i ten Premium z silnikiem Mercedesa który spełnia normy spalin stage V. Tego pierwszego nie kupisz czysto technicznie jako nowego, tylko "nową używkę" tak jak to się z MTZ-tami robi które nie spełniają norm spalin.
      • Kill 2021-05-27 22:33:38
        Żadnego odkrycie, od wielu lat jest to praktykowane

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.60.144
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

KONTAKT24

Widziałeś, słyszałeś coś ważnego? Byłeś świadkiem niecodziennego wydarzenia? Napisz do nas! Opublikujemy, zainterweniujemy, pokażemy całemu światu. Jesteśmy dla Was 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu.

DODAJ PLIKI

Kliknij lub przeciągnij pliki z dysku i upuść. Max. rozmiar pliku 4 MB.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.