PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KOMENTARZE

  • Aleksandra kuzniar 2021-09-26 08:54:38
    Sądzę, że nie jest to tak istotne. Motoryzacja w dzisiejszych czasach jest podstawą egzystencji. Pozdrawiam.
  • Zdzichu 2021-08-29 16:26:18
    Tylko patusy kupują belarusy. Dobrze wiedzieliście, że te ruskie złomy nie mają homologacji bo klepią je bez zmian od pół wieku. Świadomie wpakowaliście się w wałek żeby tylko trochę grosza więcej ugryźć a teraz płacz i psioczenie że unia zła. Szkoda tylko że jak ta sama unia daje hajs to wyciągacie brudne łapy.
  • Gabriel 2021-08-24 14:51:55
    Napisano artykuł o istniejącym stanie rzeczywistym - nikt czyli prokuratura ani inne organy ścigania nie wkroczyły do firm importerów, a oszustwo dalej kwitnie i ciągniki kupują nieświadomi rolnicy, firmy finansowane z budżetu. Jeśli autor tego artykułu skontaktuje się ze mną to przedstawię konkretne przykłady jak to się oszukiwało kupujących.
  • PatrykO2 2021-07-14 02:54:20
    Jebać unię europejską
  • Paweł 2021-06-27 10:40:23
    Ja nie wiem po co nagłasniac to pseudo afere. Kazdy z nas wie ze belarus to swietne ciagniki trwałe i niezawodne. A to ze ktos sobe wymyslil dpf i mysli ze jest to eko to powinien sobie strzelić w łeb
  • Piotrek 2021-05-31 16:06:26
    To się nazywa łamanie prawa , nieuczciwą konkurencja i oszukiwanie rolników. Każdy wiedział, że nie spełniają norm emisji ale był przekonany , że rejestracja z jakichś względów jest legalna. Gdyby ludzie wiedzieli, że trafiają do sprzedaży nielegalnie nikt by się na zakup nie decydował. Aniunia, ani Niemcy ani jakakolwiek konkurencja nie ma znaczenia gdy w ordynarny sposób robi się ludzi w wała .
  • Serwisant 99 2021-05-31 01:42:08
    Z takimi obywatelami to i zewnętrznego wroga nie potrzebujemy. Patrząc na to wszystko wychodzi, że na polską wieś wróci jednak chleb z cukrem polany wodą, a na podwórku c-360 i pług 2 skibowy.
    • Kinlor 2021-05-31 08:47:26
      Coś w tym jest kiedyś; - ubój tucznika 6- 7 msc - brojler 3 msc - wydajność mleka od krowy 4,5 tys l/ rok Umieralność na raka 80 tys/ rok Dziś; - ubój tucznika 3 msc - brojler 1 msc - wydajność mleka od krowy 10- 14 tys/ rok Umieralność na raka 500 tys/ rok Prostactwo mające się za serwisantów 300- 500 pln/ h
  • Henryk 2021-05-30 14:08:14
    Za bezsena wojenkę polskich polityków z Bialoruia zapłacą polscy rolnicy. Tak to jest jak w rządzie są ludzie którzy mają w d.... ę interes polskiego obywatela. Dla nich jest najważniejsze by przypodobać się USA. Może w nagrodę dotana po skończonej kadencji zaproszenie na wykłady do amerykańskiego uniwersytetu jak absolwent zawodówki Wałęsa lub miejsce w radzie nadzorczej jakiejś amerykańskiej firmy jak specjalista od harcerstwa Macierewicz.
    • Atar 2021-05-30 14:39:14
      Trzeba brać odpowiedzialność za swoje czyny. Wiem, że to coś z czym w Polsce jest problem. Przecież od lata wiadomo, że ciągniki nie spełniające norm są wprowadzane na rynek "sposobem". Pretensje do siebie mogą mieć tylko Ci, którzy z tego skorzystali. Podjąłeś ryzyko, to licz się z konsekwencjami.
      • Kinlor 2021-05-30 17:49:09
        Ciekawe, czy taki nowy MTZ w konstrukcji z lat 80 wydziela więcej spalin i ma więcej przecieków niż zużyte konstrukcje zachodnich ciągników z lat 80 tych? Co do ilości spalin trudno coś odpowiedzieć, bo skoro przy nowych zachodnich po gwarancji rozłączamy lub wycinamy filtry cząstek stałych z uwagi na ciągłe awarie systemów paliwowych...
    • Serwisant 2021-05-30 22:41:12
      To nie wojenka tylko przepisy prawa, które nie są przestrzegane od 5-ciu lat. Urzędnicy wydziałów komunikacji powinni wymagać świadectwa zgodności gdy ciągnik był rejestrowany po raz pierwszy lub sprawdzać w katalogu pojazdów dopuszczonych czy ma ważną homologację.
  • timur i drużyna 2021-05-30 13:42:05
    sankcje wobec Białorusi i tyle. Za sankcje zapłacą rolnicy
  • Serwis 2021-05-30 11:41:09
    No nie... Patologia znana od lat.
  • !!!!!!!! 2021-05-30 00:26:09
    ...i teraz zamiast bezpośrednio z Białorusi to musimy kombinować przez Litwę i ceny w górę. Ciągłe utrudnianie
    • WRD 2021-05-30 22:45:43
      Na Litwie nie wprowadzane do obrotu od 2014r. Zarejestrować owszem można, w Polsce też można dostać pozwolenie czasowe bez homologacji, pod warunkiem zadeklarowania wywozu poza obszar UE.
  • Tak to wygląda 2021-05-28 22:01:22
    Kluczem do zrozumienia dlaczego import zarejestrowanych ciągników bez ważnej homologacji UE jest nielegalny tkwi w definicji pojazdu nowego zamieszczonej w rozporządzeniu 167/2013; art.3 Definicje; 37) „nowy pojazd” oznacza pojazd, który nigdy wcześniej nie był rejestrowany ani dopuszczony; 40) „dopuszczenie” oznacza pierwsze wykorzystanie w Unii pojazdu, układu, komponentu, oddzielnego zespołu technicznego, części lub wyposażenia zgodnie z ich przeznaczeniem; Tak więc jeśli importowany zarejestrowany pojazd nie był wcześniej w użytkowaniu w UE i trafia pierwszy raz do obrotu na teren UE traktowany jest jako pojazd nowy i musi mieć ważną homologacje. Jeśli został wprowadzony do obrotu gdy nie miał (bo wygasła ) podlega wycofaniu od użytkownika. Prawo drogowe Art. 70g. 1. Zakazuje się wprowadzania do obrotu nowego pojazdu bez wymaganego odpowiedniego świadectwa homologacji typu lub innego równoważnego dokumentu, o którym mowa w art. 70j ust. 1, art. 70k ust. 1, art. 70o ust. 1, art. 70zo ust. 1, art. 70zp ust. 1 albo art. 70zu ust. 1. 2. Podmiot, który wprowadzi do obrotu pojazd wbrew zakazowi określonemu w ust. 1, jest obowiązany na swój koszt wycofać ten pojazd z obrotu. 3. W przypadku odpłatnego wprowadzenia do obrotu pojazdu, o którym mowa w ust. 2, podmiot jest obowiązany również do odkupienia pojazdu od osoby, która faktycznie włada tym pojazdem. 4. W przypadku niewycofania z obrotu pojazdu bez wymaganego odpowiedniego świadectwa homologacji typu lub innego równoważnego dokumentu, o którym mowa w art. 70j ust. 1, art. 70k ust. 1, art. 70o ust. 1, art. 70zo ust. 1, art. 70zp ust. 1 albo art. 70zu ust. 1, właściwy organ, po nałożeniu kary, o której mowa w art. 140m ust. 1 pkt 1, określa, w drodze decyzji administracyjnej, pojazd, który podlega wycofaniu z obrotu oraz termin jego wycofania, a także nakazuje realizację obowiązku określonego w ust. 3. Decyzji nadaje się rygor natychmiastowej wykonalności. 5. Pojazdy wycofane z obrotu nie mogą być ponownie wprowadzone do obrotu. Gdyby można było sobie tak rejestrować pojazdy i przywozić co komu się rzewnie podoba bez względu czy to bezpieczne dla ludzi i środowiska to czemu miałby służyć obowiązek homologacyjnym badania, procedury etc.?
    • !!!!!!!! 2021-05-30 00:27:28
      Tak to wygląda dostaniesz papiery litewskie i blachy i do wydziału komunikacji idziesz
      • Krajan 2021-05-30 20:52:00
        Czytaj ze zrozumieniem. Ci co tak szli z blachami i papierami dzisiaj mają problem bo ktoś w wydziale komunikacji nie wiedział, że na ciągniki te homologacja wygasła wiele lat temu i nie miały prawa trafić do obrotu w żadnym z krajów UE. Jak został nielegalnie wprowadzony do obrotu to rejestracja poprostu będzie wycofana.
  • Tak to wygląda 2021-05-28 20:41:15
    Dowód rejestracyjny nie jest dokumentem uprawniającym na wprowadzanie do obrotu po raz pierwszy na obszar UE pojazdu. takim dokumentem zezwalającym jest ważna homologacja lub dopuszczenie jednostkowe pojazdu wydane przez Dyrektora TDT. Z oznaczenia homologacyjnego zamieszczanego na tabliczce znamionowej można dowiedzieć się czy homologacja na dany pojazd jest ważna. Jeśli wygasła w np. 2005r a kupuje się ciągnik z datą produkcji z 2021r to jest oczywistym, że na terenie UE został wprowadzony do obrotu nielegalnie. Ważność homologacji z odczytu danych oznaczeń homologacyjnych z tabliczki może ustalić Transportowy Dozór Techniczny lub każdy inny organ homologacyjny UE lub jednostka uprawniona do badań tj. Instytut Technologiczno-Przyrodniczy oddział w Kłudzienku. Dowód rejestracyjny na pojazd bez homologacji można uzyskać w każdym kraju UE po złożeniu deklaracji, że będzie on eksportowany poza obszar UE. Gdy zamiast tego sprzedaje się go w innym państwie UE jako zarejestrowany popełnia się przestępstwo. Homologacje białoruskie obowiązują na Białorusi a nie w UE.
    • Inteligencja mieszczańska 2021-05-28 22:13:46
      Nie znam się na tych przepisach. Jednak na ale logikę to trudno zrozumieć. Mowa jest o normach emisji spalin to proszę wytłumaczyć dlaczego tyle złomów 30- 40 letnich z zachodu trafia na nasz rynek? Mam tu na myśli samochody, kombajny i ciągniki rolnicze.
      • Bo 2021-05-28 23:15:19
        Bo mamy wspólny obszar celny a pojazdy te są już w użytkowaniu w UE. Na tym polega brak granic w UE, nie robimy problemu dla tego co już tu jest tylko chronimy granicę zewnętrzne, a przynajmniej tak być powinno.
      • Sinecode 2021-05-29 23:33:18
        A co to w ogóle porównanie z nieba 30-40 letni sprzęt który był budowany w innych czasach do dzisiejszych, fabrycznie nowych wyrobów? Może jeszcze porównasz Fiata 126p z dzisiaj produkowanym np. Hyundaiem i30?
      • Kinlor 2021-05-30 10:31:08
        Ciekawe, czy taki nowy MTZ w konstrukcji z lat 80 wydziela więcej spalin i ma więcej przecieków niż zużyte konstrukcje zachodnich ciągników z lat 80 tych? Co do ilości spalin trudno coś odpowiedzieć, bo skoro przy nowych zachodnich po gwarancji rozłączamy lub wycinamy filtry cząstek stałych z uwagi na ciągłe awarie systemów paliwowych...
  • Prawda 2021-05-28 17:41:13
    Artykuł sponsorowany. Aby zaszkodzić marce...l
    • AAA 2021-05-29 13:59:26
      Tej marce już nic nie zaszkodzi
  • AU 2021-05-28 16:49:06
    A ja jestem ciekaw jak odpowie szanowny Importer
    • Krajan 2021-05-28 20:23:20
      Ma to w nosie. Właścicielami firmy są Białorusini, więc mogą powiedzieć dasvidanja rjebjata.
      • Domi 2021-05-28 20:41:58
        Yhy

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.87.33.97
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

KONTAKT24

Widziałeś, słyszałeś coś ważnego? Byłeś świadkiem niecodziennego wydarzenia? Napisz do nas! Opublikujemy, zainterweniujemy, pokażemy całemu światu. Jesteśmy dla Was 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu.

DODAJ PLIKI

Kliknij lub przeciągnij pliki z dysku i upuść. Max. rozmiar pliku 4 MB.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.