PARTNERZY PORTALU
partner portalu farmer.pl partner portalu farmer.pl

Komentarze 42

user Nikita Bennet 2023-01-07 11:30:25
a kto to kupi w tej cenie? Wschodnie nawozy są tańsze, dlatego październik-listopad wzrost cen polskich wyhamował bo patrząc po rządzących to chcieli pewnie jeszcze wyższych. Pytanie co UE na takie dofinansowanie państwowych molochów i konkurencję względem innych na wspólnym unijnym rynku.
Zgłoś
user Apple Worm 2023-01-06 09:49:30
Nie, rolnik nie skorzysta - wystarczy zerknąć na jakikolwiek inny program dofinansowań i przeanalizować, co działo się z cenami w dofinansowanym obszarze, kto spijał śmietankę, a kto płacił więcej o wartość dofinansowania. Pierwszy lepszy przykład z brzegu - ceny ciągników przed programem modernizacji gospodarstw i w programie modernizacji gospodarstw. Chyba, że zasada przy nawozach będzie taka sama, jak przy węglu, gdzie rząd dzicz za mordę wziął i na bieżące potrzeby energetyczne bez udziwnień, 3 tony węgla tańsze są niż przed pandemią i blokadą gospodarki, a lichwa dostaje lekcję pokory...
Zgłoś
user arek pieczka 2023-01-05 16:52:25
Tak, będą dopłacać zakładom a one będą sprzedawać Ukrainie czyli dalej będziemy finansowali ukraińskie rolnictwo...
Zgłoś
user lemiesz 2023-01-05 15:59:11
Sztuczne trzymanie cen prowadzi do katastrofy jak nazwać to że rząd wywali kasę do producentów nawozów a oni to wywożą na Ukrainę to gdzie tu jest logika , no chyba że w zamian zboża przywiozą za te nawozy to zaczyna się kupy trzymać i tak się chyba dzieje bo jak się rozmawia z pracownikami którzy odpowiadają za kontrolę zboża to są wprost naciski góry że to ma wjechać niby dla Afryki takiej patologi to i komuna nie była w stanie wymyślić
Zgłoś
user Tiger2 2023-01-05 15:35:21
Amixx Pogubiłem się całkowicie z tymi zależnościami ceny gazu do nawozów. Skoro gaz kupuje się do przodu to dlaczego jak na giełdzie cena gazu szła w górę to nagle zakłady się zatrzymywały a za dwa dni ogłaszali horrendalne ceny saletry po 5000 tona i to nawozu który leżał sobie spokojnie na magazynie? A ja dopiero wracam po kolejnej blokadzie konta za komentarz o "braciach że wschodu". Starają się ludzi uciszyć ale nie dadzą rady.
Zgłoś
user Amixx 2023-01-05 15:25:53
Koniec wojny , stabilizacja czy raczej cisza przed burzą bo putin podobno rozmieszcza głowice atomowe na Białorusi i na zaanektowanym Krymie także no brawo wy kupujcie dalej ruskie produkty bo taniej bo ich prawdziwa cenę płaci ktos inny ale tylko do czasu. Rosja musi jak najszybciej upaść nie tylko militarnie co jest pewne a atomówki to tylko przyspiesza ale i też ekonomicznie inaczej to się nigdy nie skończy.
Zgłoś
user Tiger2 2023-01-05 15:48:09
Amix Tak Cię w konia robią że nie kupują gazu z Rosji aby cenę podbijać a płynie z Rosji statkami🤔
Zgłoś
user Apple Worm 2023-01-06 09:56:06
Wszyscy z ruskimi handlują, tylko papiery inaczej wyglądają, bo przez pošredników krajów ościennych towar przechodzi.
Zgłoś
user Wojtpol 2023-01-05 15:10:12
Panowie jak to jest.???? Przed wojna UA azoty były tylko PL,RUS,BY a teraz...Tukmenistan Kazachstan,Uzbekistan,Uman RPA czort wie skąd,a jeszcze Greckie. Chop,siup fabryki pobudowali w pół roku. Według mnie to taka sraczka na nawozy będzie że nawet nikt "darmo" nie wesmie. Trzeba czekać chyba?
Zgłoś
user Nikodem Dyzma 2023-01-05 14:05:59
Chłopie masz rację że tak nie napisałeś ja to wyczytałem pomiędzy wierszami bo po mojemu to tak jak byś ich bronił z tym paliwem. Ale nie miejmy do siebie urazy bo jedziemy na tym samym wózku. Od dekad rząd dzielił Polaków i teraz mogą być z siebie dumni udało im się to bo sam widzisz ale to co teraz się dzieje to jest gwóźdź do trumny polskiego rolnictwa. Amixx napisał że rolnik to nie szanowany zawód ma rację ale może trzeba to zmienić. Może trzeba się zaczął szanować najpierw zacznijmy szanować siebie. Bo czy dużych czy małych to nas dopadnie rzeczywistość bez względu na wielkość. W jedności jest siła musimy się połączyć bo inaczej nikt się z nami nie będzie liczył a obecna sytuacja jest o tych głupków z rządu. A historia kołem się toczy mój dziadek jak miał 6lat z tamtąd uciekł przezył z siostrą i matka jego ojciec zginął dziś oni uciekają szkoda że dziadek tego nie dożył zabrakło mu 10lat
Zgłoś
user Amixx 2023-01-05 14:34:11
Jak ktoś pisze ,że bronie rządu to jest w wielkim błędzie bo nie jestem zaangażowany w czynna politykę po żadnej ze stron a jedynie zawsze bronie racjonalnego punktu widzenia bez nawiedzonych manipulacji w tylu wszyscy dybią na rolnika a szczególnie rząd bo to zwyczajnie bzdura. Problem szacunku dla rolnika to temat moim zdaniem nie do ogarnięcia bo żyjemy w świecie takiego komfortu żywnościowego ,że szacunek wymagał y naprawdę wysokiej kultury u ludzi a nie oszukujemy się z tym jest słabo , ludzie są bardzo nieżyczliwi dziś rolnikom i to się pogłębia a nie poprawia niestety.to co było dawniej na wsi ta wspolnota i poczucie więzi sąsiedzkich to już nie wróci, dziś każdy sobie rzepkę skrobię, każdy by drugiego oskubał z ziemi bardzo chętnie i im bogatszy tym więcej ma wrogów wśród sąsiadów. Owsem nie jest tak że nie ma ludzi życzliwych ale jest już ich coraz mniej a zachłanność ludzi jest ogromna. Dawniej wszyscy byli biedni i urobienia po uszy a dziś zapierniczaja na kredyty bo trzeba super drogi sprzęt spłacić jakoś a on się też zużywa i już ci taki nie pojedzie na usługę bo jemu to zwisa. Wielu ma jakby za źle że ktoś inny jeszcze daje rade i nie upada bo haruje i daje z siebie więcej niż może powinien. Szacunek to dziś towar luksusowy i unikatowy zresztą nie tylko w Polsce nawet w dużo bogatszych krajach rolnik jest popychadłem a urzędy wcale lepiej się nie odnoszą do rolnika jak u nas.
Zgłoś
user Chlop 2023-01-05 15:19:08
I to jest bardzo dobry komentarz Nikodem i Amixx Takie komentarze powinny się tutaj częściej pojawiać ale my bardziej wolimy skakac sobie do gardeł niż napisać coś budującego.
Zgłoś
user Amixx 2023-01-05 20:15:50
nigdy życzliwości za dużo tylko że niektórym wcale nie zależy na tym a opozycja doszła już do sufitu w wymyślaniu coraz absurdalniejszych ataków na rząd by właśnie niszczyć zaufanie ludzi , by ich dzielić bo wiadomo zawsze znajdzie się grupa która ta temu posłuch a opozycja dawno odrzuciła walkę na programy, nad dobre propozycje dla ludzi i wymyśliła sobie że poprzez swoje media będzie bez przerwy szerzyć swoją propagandę o rzekomym złodziejstwie i nieudolności rządu oraz histerię pod byle pretekstem- to dlatego nie do ruszenia są pewne reformy w naszym kraju niezbędne na czele zchoćby z dekomunizacją we wszelkich sferach zupełnie jakby specjalnie został zaklepany system ochrony komunistycznych notabli aż do ich śmierci , tu nawet wejście do UE nic nie zmieniło..
Zgłoś
user Amixx 2023-01-05 20:16:19
Ostatnio fur dojczland wydaje się mocno rozgoryczony brakiem szans na wspólną opozycyjną listę bo w swojej pysze to on chciałby nadal być jedynym hegemonem na polskiej opozycyjnej scenie politycznej a inni mają skakać jak on im pozwoli ale tym samym tłamsi innych i wcale nie poprawia swojej pozycji chociaż bardzo chciałby ale chcieć a móc to dwie różne sprawy i taką polityką nie ma na to szans. Słowem fur dojczland nikogo nie łączy ,przeciwnie wszystkich dzieli nie tylko Polaków chociaż z tym nie przesadzajmy wg. mnie mowa o jakiś podziałach w rodzinach na tym tle to już gruba przesada i jakieś ekstremum ale nawet dzieli opozycję w dodatku nie ma szacunku u ludzie bo zwyczajnie jest strasznie tchórzliwy gdyż nigdy nie przyznał się do żadnego swojego błędu i nie przeprosił a trochę to tego już było w jego karierze politycznej i to grubych spraw, tylko atak na przeciwników politycznych i ludzie zapomnijcie o moich błędach gdy rzadziłem i dlaczego mnie odrzuciliście - on tego do dziś nie pojął co jest dość szokujące bo on chyba nadal myśli ,że to był jakiś przypadek dziwne zrządzenie losu czy niewdzięczność ludzi - ale nie bo to był tylko i wyłącznie efekt jego mega patologicznych i aroganckich rządów. A brak zrozumienia swoich błędów z przeszłości zaprowadzi fur dojczlanda znowu na manowce polityki. Stety czy niestety to znowu będą wybory między PIS a PO bo po prostu nikt inny nie potrafi skupić dziś zainteresowania Polaków i nie ma umiejętności i mocy by coś mądrego im zaproponować a przy tym nie narazić się na śmieszność i nie wiem czy kiedyś nadejdzie czas dal innych opcji politycznych ale teraz na pewno nie..
Zgłoś
user Biedny rolnik 2023-01-05 13:22:20
Będzie jak na Orlenie . Spółki się wzbogaca a nam będą cenę trzymać tłumacząc ile to tysięcy ton wyprodukowali drogim kosztem. Już to widzę
Zgłoś
user Rolnik 75 2023-01-05 12:26:20
Zbyt dużo kombinacji z tym wszystkim i coraz więcej białych twarzy w garniturach a trzeba na to wszystko wyrobić . Mówią jedno ,a robią drugie ,kłamią ,ukrywają , wyciszają różne grzeszki i ja już im nie wierzę . Czas na nowe rozdanie ,bo tym już wystarczy ,tyle z nas nadoili ,na szczęście wybory już blisko i ja im podziękuję przy urnie .
Zgłoś
user Amixx 2023-01-05 13:22:43
Niby jakie nowe rozdanie że starymi kartami, bo nie ma nikogo nowego ,poważnego na scenie politycznej i nie objawi się ktoś taki nagle. W praktyce albo PIS albo PO tak będzie a moim zdaniem PO jest i będzie fur dojczlanda który znalazł ludziom za skórę i dziś jego rządy na tle obecnych wypadają bardzo słabo a w tak ciężkich czasach nie pora stawiać na ogrzewany kotlet pt fur dojczland bo szybciutko wróci bieda bezrobocie i praca za nędzne pieniądze a jedyna perspektywa dla młodych będzie szybka ewakuacja na zachód tylko że tam też już miodu nie ma jak 10-15 lat temu też jest drożyzna , też o pracę nie poniżej godności trudno. Dziś trzeba myśleć o rozwoju tego kraju i bezpiecznej przyszłości naszych dzieci i ich dzieci a fur dojczland powie założyłeś rodzinę masz dzieci to fajnie ale to twój problem, mieszkanie za drogie to weź zmień pracę weź kredyt bo jego to nie obchodziło nigdy i nie obchodzi bo ja idę poharatał z językami w gale. No i co wtedy z deszczu pod rynnę.
Zgłoś
user Rolnik 75 2023-01-05 13:39:14
Agrounia może ? Oni od kuchni to by walczyli o rolnika .
Zgłoś
user Nikodem Dyzma 2023-01-05 12:15:55
Dobra panie @Chłopie może i mam swoich fanów mam takie poglądy i o ciebie ich nie zmienię. Skoro jest taki dobrobyt w rolnictwie to czemu ludzie strajkują , czemu piszą że im odsetki w skali roku 100tyś wzrosły. Chłopie ja nie mam zboża i kukurydzy ale jak widzę co się dzieje to mi jest szkoda tych ludzi mieszkam na wsi żyje z ziemi nie jestem sadownikiem. A jak ci nie pasują moje komentarze to nie czytaj a jak dasz radę to mi możesz zablokować konto, możesz a nawet powinieneś przepłacać za paliwo nawozy jak jesteś taki Pisuarek.
Zgłoś
user Chlop 2023-01-05 12:37:05
Ale Nikoś, gdzie ja napisałem że nie podobają mi się twoje komentarze? Nie przypisuj mi czegoś czego nigdy nie powiedziałem
Zgłoś
user Amixx 2023-01-05 12:41:15
Nie rozróżniasz krytyki od ujadania bo ujadanie jest łatwe proste i jak widać przyjemne dla ujadaczy a krytyka wiązałby się rzeczowymi argumentami. Jedno wyklucza drugie za to ujadajacy mało tego ,że ujadają to jeszcze bardzo nie lubią krytyki czyli gdy ktoś próbuje spokojnie i racjonalnie coś omówić albo nie daj boże zadać pytanie o racjonalne podstawy tego ujadania. Natomiast ujadajacy uwielbiają sami pytać w stylu no jak to wyjaśnisz ,prowokować i co byś im wtedy nie napisał to nie ma znaczenia bo oni muszą odreagować i poukładać. Oczywiście zawsze są jakieś powody do narzekania bo nigdy nie było tak żeby wszyscy byli zadowoleni, ceny zmieniają się zbyt szybko , ludzie nie wiedzą czy kupując coś nie przepłacają albo czy sprzedając nie są jak to się teraz modnie mówi dymani bo o tym przekonują się po czasie i znowu są często sfrustrowani no to muszą gdzieś i na kimś ta frustrację i stresy odreagować. Wielu tu chyba wydaje się że oni cierpią najbardziej ,że ktoś ich okrada a dzieje się to wszystko przez brak stabilizacji tylko ,ze podsycanie histerii nic na lepsze nie zmieni i jedno też że rolnik ma wpływ na bardzo mało rzeczy a na ceny to prawie żaden i tomorawda że rolnik to jeden z najbardziej stresujących zawodow i najmniej szanowanych też. Żadna włada, partia, ustrój tego nie zmieniły i nie zmienia nie dajcie się zwieść .
Zgłoś
user Vicee 2023-01-05 11:05:11
Ceny gazu na poziomie tych sprzed roku. Cena nawozów jest sztucznie utrzymywana i na pewno spadnie.
Zgłoś
user Amixx 2023-01-05 11:33:42
Dokładnie jeśli te stosunkowo niskie ceny gazu bo jednak daleko im do tych z normalnych czasów się utrzymają to ceny nawozów będą spadać . Trzeba brać po uwagę że rynek musi się ustabilizować bo nikt nie kupuje gazu wczoraj by jutro na nim n nawóz wyprodukować są kontrakty , terminy ich realizacji , zużycie zapasow i dopiero wchodzą nowe zamówienia po nowych cennikach . To musi potrwać a jeśli okaże się że za mies. Będzie jakaś nowa zawierucha to kto wie czy w ogóle się znaczących obniżek doczekamy. Oby tak ale powtarzam nic pewnego jeszcze nie ma choć u nas gaz mamy zapewniony , węgiel też a jego ceny też spadły no i co z tego w składzie nadal 3,5 tys.zl wołają bo zanim ten tani się w składach pojawi to zima minie.
Zgłoś
user Krzysztof Przyłucki 2023-01-05 11:41:55
Nadal gaz kosztuje 3x drożej niż w 2021r. Jednocześnie prąd dla przedsiębiorstw jest kilka razy droższy, wzrosły wynagrodzenia, inne koszty też. Powrotu do dawnych cen nawozów nie będzie. Może niewielkie spadki, rzędu 100-300zł/t. Jeśli nie będzie popytu.
Zgłoś
user sansui 2023-01-05 10:55:59
Ceny spadną dopiero jak na zachodzie będą nawozy tańsze . rynek się nasyci i będzie taniej .ale czy stanieją do wiosennych siewów to trudno powiedzieć. Jeszcze jedna taka uwaga . czemu redakcja nie likwiduje obraźliwych i nasyconych agresją komentarzy ??? czy ja jako normalny człowiek muszę czytać tę komentarze pełne nienawiści ???. blokować konta jak brak kultury wypowiedzi
Zgłoś
user Tiger2 2023-01-05 15:37:08
Powinni blokować Amixa i mnemonicia a nie prawdziwych Polaków.
Zgłoś
user Gajerek19 2023-01-05 10:40:11
Nasze nawozy kupią rolnicy ale z Niemiec bo dopłata trafi do firm .które i tak cen nam nie obnizą bo to jest specjalna zagrywka aby wyłudzic od nas kasę której nie mamy Wspomogą rolników zza granicy po to abyśmy upadli całkowicie Firmy azotowe mają niebotyczne zyski a pseudo gazem to walą nas po oczach abyśmy znależli się na kolanach .Tak samo pomoc płynie do Ukrainy i nasi kupują zboże .które miało iść do biednych krajów a zostaje u nas.Pasze nie tanieją tylko ceny rosną a firmy paszowe trzepią kasę na nas. Nawet pozrywały umowy a bezpośrednio sprowadzają z Ukrainy sami Mleko za granicá drożeje s u nas w dół bo trzeba rolników wspomóc ale nie naszych Nadają na opozycję a sami nie lepsi
Zgłoś
user lutek 2023-01-05 10:30:17
Po wsparciu przez rząd producentów nawozów ceny tych produktów tak samo spadną jak w przypadku wprowadzenia zerowej stawki VAT na nawozy. Krótko mówiąc - wcale nie ulegną obniżce. Za to przemysł nawozowy będzie miał wyższą marżę.
Zgłoś
  • 1
  • 2