PARTNERZY PORTALU
partner portalu farmer.pl partner portalu farmer.pl

Komentarze 14

user Elektronik 2015-06-24 14:06:22
@ursus ever masz całkowitą rację. To jest tylko robione po to żeby trzeba było korzystać z usług serwisu, a jak wiadomo żaden autoryzowany serwis nie jest w stanie niczego naprawić tylko wymienia na nowe. I żyje z tego producent części jak i sam serwis. A potwierdza to praktyka powszechnego bronienia dostępu do dokumentacji technicznej. A powinno być tak, że jeżeli kupię ciągnik to jest on moją własnością, dlatego powinna być do niego dołączona szczegółowa instrukcja napraw i wszystkie wsady pamięci sterowników. Ale 99% awarii dotyczy wysypania się wsadu to serwisy by pobankrutowały.
Zgłoś
user Janek 2015-06-07 09:01:44
@taki_ktos zgadzam się z Twoją wypowiedzią, ale nie do końca. Moja czterdziestka ma teraz coś koło 12 tys mth. miała robione 3 generalne remonty silnika oraz raz skrzynię biegów. Ostatni generalny remont silnika był 4 lata temu i pochłonął bagatela ok. 1,5 tys zł. Czy zrobisz za tyle generalkę zachodniego markowego traktora? @Sinecod kłapiesz i kłapiesz co te Twoje JD nie narobiły mth. I co z tego. Są to ciągniki, które kosztują bardzo duże pieniądze. Jeśli mam wydać 200-300 tys zł na takiego JD to oczekuje tej niezawodności na dłuższy czas. Fakt silnik wytrzyma kilkanaście tys mth, ale czasami cięgnik nie zrobi nawet 1 tys mth i już pierdzielnie jakiś czujniczek czy inna duperela co kosztuje 2 razy więcej niż moja generalna naprawa silnika w 4011. Pokaż mi na na jakiejś giełdzie internetowej czy portalu aukcyjnym ile jest JD czy Fendtów z końca lat 60tych? Praktycznie w ogóle. A dlaczego... Bo nie opłaca się ich naprawiać. Koszt ich naprawy przewyższa ich wartość, dlatego lepiej przeznaczyć je na przetopienie. I w tym przypadku wygrywa mało wytrzymały, ale tani w eksploatacji 4011/355/360.
Zgłoś
user kim 2015-06-05 23:02:31
Sinecod baranem to może ty jesteś ,jak nie wiesz co piszesz .
Zgłoś
user Sinecod 2015-06-05 22:44:59
Mentalnie nie jesteśmy w średniowieczu tylko ktoś niektórym co mają od 30 lat c360 na całe 10 ha podpiął internet. Tylko że te baraniątka za nic sobie nie dają przetłumaczyć że na tych 10 ha ten traktor robi całe nic. Ja mam od 2005 roku JD 6320 który ma już dawno przebite 30 000 godzin. 6430 od 2009 narobił już 12 300 godzin (prawie, jak dzisiaj kończyłem prasować to wskazywał jakieś 12 278 godzin), 5080R od 2010 nastukał prawie 5 tysięcy godzin. Ale oczywiście znajdzie się mądry co powie że JD to badziewie, tylko że przez te 30 lat 60-tka ani 30-tka żadna tyle nie natłucze (rocznie na 10 ha około 200 godzin można nastukać, co daje po 30 latach max 6000 godzin, połowę tego co ja mam w 6430...), chyba że jest po PGR-ze, a wtedy to już remont za remontem bo się wszystko i ciągle sypie. Dlatego powtarzam- wiek maszyn nie liczy się w latach tylko w przebiegu. Widziałem ciągniki które po 5 latach były tak styrane i wyeksploatowane, że nadawały się jedynie na przetop. Ale od tego jest maszyna- ma zrobić, zarobić, zwrócić się i zarobić na następcę.
Zgłoś
user kierat 2015-06-05 08:48:33
Proszę Państwa, narzekamy że to co było kiedyś to dobre, trwałe, tanie w naprawie itp. Jak pamiętam tak było np. na przełomie lat 90/2000 kiedy kupowałem pierwszy ciągnik zachodni. Też się mówiło że teraz to g... produkują, badziewie itp. Teraz uważa się że np John Deery z tamtych lat to rewelacyjnie trwałe maszyny. Moim zdaniem nie można generalizować, bo o dzisiejszych też może za 15 lat ktoś powie: to był dopiero sprzęt, teraz to badziewie robią
Zgłoś
user z.. 2015-06-05 07:12:32
Jedni lubią ogórki inni....ogrodnika córki. Każdy ma inaczej . W gospodarstwie przyda się każdy ciągnik i ten prosty i ten skomplikowany....najważniejsze ma być sprawny i fachowo serwisowany....a z tym to już nie jest zawsze różowo. Klient jest dobry dopóty dopóki maszyna nie wyjedzie za bramę dealera....potem bywa nieciekawie. ....i bardzo drogo po gwarancji. Bywa że serwisu.....też 6 zł z km dojazdu do klienta...dane z faktury (sprzedałam ciągnik niebieski kupiony w tej firmie i po bólu). Ale przetarte kabelki w wiązce w zielonym też były.....pewnie chińskie - towar "uszlachetniony"....to takie trendy
Zgłoś
user taki_ktos 2015-06-04 21:46:04
@Janek - nie licz na lata tylko mth, jakby Twoja 4011 od nowości po dziś dzień robiła rocznie tyle mth co te nowe ciągniki, to oprócz korpusu skrzyni i tylnego mostu nie miałbyś w niej żadnej innej oryginalnej części
Zgłoś
user rolnik6666 2015-06-04 19:40:35
to moze jest i dobre w wielkich fermach gdzie traktorzysta siedzi w maszynie prawie cały rok ale w przecietnym gospodarstwie z kilkunastoma hektarami to przekleństwo a nie wygoda im mniej kabli tym lepiej przynajmniej szczury nie beda miały sie czym zywic dla mnie liczy sie ile traktor uciagnie i ile podniesie a to czy go bede sterował przysiskiem czy korbą to bez znaczenia zawsze lepsze to co prostsze i tańsze
Zgłoś
user Janek 2015-06-04 16:20:52
Moja C 4011 jest z 67 roku. Niech jak tyle lat przerobią te Fendty, JD i inne z elektroniką to mogę powiedzieć, że są dobre :).
Zgłoś
user rym 2015-06-04 16:04:50
Więcej http://www.ermail.pl/dolacz/UXJRZ2YD
Zgłoś
user T.B. 2015-06-04 11:49:44
Autor artykułu trafnie zauważa, że zakup sprzętu używanego jest loterią. Dobrze, że powstają firmy, które już profesjonalnie potrafią się zająć naprawą elektroniki. Niestety nie wszyscy producenci w instrukcjach obsługi zamieszczają informacje o kodach błędów, dlatego niektórzy je bagatelizują, a mogą wynikać z niewłaściwej obsługi i w nie każdym przypadku wymaga to wzywania serwisu. Czasami wystarczy dolać olej, wymienić filtry lub zmienić nawyki podczas obsługi.
Zgłoś
user imen 2015-06-04 11:08:21
uważam że to tylko kwestia czasu jak zacznie to tanieć bo na razie to wmawia się nam że to musi być drogie bo to nowoczesne i luksus a pewnie to klepią w chinach i dają 1000% narzutu ,na szczęście pomału to się zmienia i wchodzi sterowanie np. z tabletów
Zgłoś
user Kwach w trampkach 2015-06-04 11:05:22
średniowiecze jest dobre dlatego podpisałem konkordat
Zgłoś
user Bolek w butach 2015-06-04 10:54:02
technicznie jesteśmy już w 21 wieku ale mentalnie to średniowiecze.
Zgłoś