PARTNERZY PORTALU

Komentarze 21

user ernest 2016-02-25 14:49:12
Polityka ingeruje w kazda sfere zycia publicznego ale zeby wlascicielowi ziemi mowili komu i za ile moze sprzedac a de fakto zabraniaja mu sprzedazy !!
Zgłoś
user prawicowy rolnik kapitalista katolik - wielki piewca świętej własności prywatnej. 2016-02-24 23:13:22
Każdy rozsądny rolnik - właściciel nieruchomości rolnej - nie przetrawi takiej ustawy. Na co liczy ta PISobolszewia ??? Taczki na ich zwózkę już czekają !
Zgłoś
user m 2016-02-24 10:24:58
@r3 I jeszcze najważniejsze - jeśli ANR wkroczy jako nabywca w transakcję sprzedaży i zaproponuje sprzedającemu zaniżoną cenę to sprzedający rolnik jej nie przyjmie i albo nie sprzeda ANR, albo pójdzie do sądu i będzie bronił ceny z umowy sprzedaży. Gorzej w przypadku testamentu dla potomka i ojcowizny , kiedy rolnik-spadkodawca już sobie będzie leżał w grobie a ANR będzie wg widzimisie urzędnika wyznaczała kwotę którą wypłaci spadkobiercy który nie jest rolnikiem. Przecież to nie do przyjęcia, to WYWLASZCZENIE spadkobiercy z ojcowizny.
Zgłoś
user m 2016-02-24 09:51:58
@r3 Niestety tak nie jest jak piszesz. ANR wg projektu ustawy może zaniżyć cenę z umowy sprzedaży, wartość określoną w darowiźnie dla osoby bliskiej i w testamencie dla potomka. I brutalna prawda jest taka, że jak ANR sprzedawała ziemie prze ostatnie lata to zawyżała wyceny, tak teraz będzie zaniżała. Więc bez wątpienia jej ingerencja w sprzedaż, darowiznę dla bliskiego, spadkobranie jest stanowczo zbyt duża i nieuzasadniona. Przecież to własność prywatna do dowolnej dyspozycji.
Zgłoś
user marley 2016-02-24 07:26:26
albo sie nie rozumiemy albo ja czegos nie czaje podaje przyklad.mam gosp 15 ha z budynkami maszynami wszystkim chce je sprzedac cale czy zgodnie z ustawa cale gosp podkreslam w calosci moze kupic tylko rolnik? bo jesli tak to ograniczenie jest na osoby zew. ktore moze by chcialy zostac rolnikami a gosp nie moga kupic ,dobrze mysle?
Zgłoś
user r3 2016-02-23 21:02:17
marlej, na litość , rusz głową. Co chcesz, aby ustawowo zmuszano do kupna ziemi razem z budynkami? Dopiero byłby krzyk. To twoja sprawa jak sprzedasz. Znajdziesz chętnego, to sprzedawaj z budynkami, a znajdziesz chętnego na budynki, to sprzedawaj oddzielnie, a jak nie, to wcale nie sprzedawaj. m ty się nie domyślaj, tylko czytaj. Jeżeli sprzedajesz ziemię , np za milion , to ANR może powiedzieć w ramach pierwokupu: "za tyle, to ANR bierze"! i to ich sprawa, czy stracą, czy zyskają przy sprzedaży. A tobie co za różnica? I tak dostałeś swój milion!
Zgłoś
user kramer316 2016-02-23 20:58:05
dom na działce do 1 ha nie będzie podlegał regulacjom i będzie można sprzedać dowolnej osobie
Zgłoś
user m 2016-02-23 19:26:16
@r3 Masz rację - tego akurat nie napisali, ale można się domyślać że tak właśnie będzie. No chyba że ta ekipa nowa z ANR jest tak szczodra że będzie kupować po tyle co w umowie sprzedaży a za 5lat od sprzedawać taniej w reglamentacji jak za komuny
Zgłoś
user marley 2016-02-23 19:23:17
nie rozumiemy sie rolnik oczywiscie ze bedzie mogl kupic wszystko ziemie plus bydynki pytanie czy to drugie wgl go bedzie ineteresowalo,bo zazwyczaj rolnik interesuje sie sama ziemia bo dom i maszyny ma juz swoje,wiec sprzedajacy zostaje z budynkami bo rolnik chce tylko ziemi i co myslisz jakis miastowy kupi sobie dom i budynki gosp z maszynami na wsi??
Zgłoś
user r3 2016-02-23 19:07:39
m a gdzie wyczytałeś, że ANR ma prawo zaniżyć cenę? Pewnie we śnie.
Zgłoś
user m 2016-02-23 18:55:57
Moją własność czy to będzie ziemia, mieszkanie czy samochód mam prawo sprzedać komu chce, kiedy chce i za ile chce. Ta ustawa ogranicza mi prawo dysponowania moją własnością, bo ANR ma prawo wejść w transakcję i w dodatku zaniżyć cenę. A jeśli nie zgodzę się na zaniżoną cenę to w ogóle nie sprzedam. To chyba przesada interwencjonizmu państwa
Zgłoś
user r-nick 2016-02-23 18:37:57
marlej, co ty bredzisz?. Przecież ustawa nie zabrania ,ani nie nakazuje nikomu sprzedać budynków razem z ziemią. Ludzie, ustawa dotyczy tylko ziemi! Budynki sprzedawaj komu chcesz i możesz również temu, który kupuje ziemię.
Zgłoś
user Rolnik. 2016-02-23 18:33:29
Moje zdanie na temat obrotu gruntami rolnymi jest bardzo ciekawe, a mianowicie: rolnik nie mający następcy sprzedaje grunty, sąsiad chce je kupić ale ma brak kasy, więc agencja w jego imieniu je wykupuje a on agencji spłaca raty za tą ziemię. I tak komasacja w naturalny sposób przebiega i nie pozbawiając nikogo na przymus własności. A ten proceder powiększania gospodarstw wynika z zasady że sąsiad za miedzy ma pierwszeństwo do nabycia gruntów rolnych. Ile ziemi w rękach polskich tyle terytorium POLSKI.
Zgłoś
user m 2016-02-23 18:23:34
Dziedziczenie nie jest wyłączone z możliwości wykupu przez ANR !!! Co prawda jeden przepis rzeczywiście wyłącza dziedziczenie, ale inny - przy WSZELKICH zmianach właścicieli - daje ANR prawo nabycia ziemi. No chyba że na rządzie dzisiaj się z niego wycofali
Zgłoś
user marley 2016-02-23 18:12:55
dla mnie ustawa tez jest spoko,gorzej moga sie czuc ci ktorzy planuja wlasnie sprrzedac gosp.Mowisz mowa o samej ziemi spoko a myslisz ze po reszte przyjedzie miastowy i kupi sobie cagnik?nie,zawsze latwiej jest sprzedac cale gosp tylko zazwyczaj rolnik juz takie ma nie potzrebuje kolejnego domu czy budynkow lecz ziemi wiec ustawa troche udarza w tych co planuja sprzedac gosp a nie maja komu przekazac
Zgłoś
  • 1
  • 2