PARTNERZY PORTALU

Komentarze 14

user helmut 2019-10-29 18:38:38
posiadam scierwo NH td 50 50 od 6 lat 8000mtg pompe regeneruje co roku 5 raz made in brazil paliwo z Orlenu a ta szmata się psuje pompa bosch to scierwo zyda sabotazyste w biuze projektowym maja reszta maszyn chodzi a nh z pompa bosch nieeeeeee
Zgłoś
user Marcin 2016-03-28 20:50:04
Powiem tak.Nie rozumie tych waszych kłótni o wyższości zachodnich maszyn nad naszymi czy innymi z europy wschodniej.Przecież to jasne że w latach 80-tych rozwój technologiczny na zachodzie był na wyższym poziomie i stąd ta wytrzymałość.Nie znaczy to że np inne maszyny to shit.Sam mam Zetora 7011 z roku 83 z oryginalnym przebiegiem ponad 12 tyś. mtg bez remontu silnika.Jedyne co w nim siadło to osprzęt tj.pompa paliwa jest już chyba trzecia,pompa wodna też druga albo i trzecia i chłodnica wymieniona na tą z C-360 bo oryginalna się rozsypała.To tylko maszyny i równie dobrze psują się i zagraniczne i krajowe.U mnie we wsi jest koleś który w swoim życiu miał już chyba każdy ciągnik jaki wyprodukowano.Nie ma reguły.Wszystko potrafi dojechać więc....Dobra koniec tego.Święta są.Jeszcze.Zdrowych Wam :)
Zgłoś
user jeffi 2016-03-27 23:46:04
Musiałeś się ostro napocić pisząc ten wywód. Od razu widać, że ilość jak to napisałeś "nastukanych" godzin nie idzie w parze ze znajomością języka polskiego. Lepiej jednak zostań przy "stukaniu" tychże godzin i nie męcz siebie, a co najważniejsze innych swoim niezrozumiałym bełkotem.
Zgłoś
user Sinecod 2016-03-27 18:03:57
Jak ja uwielbiam wypowiedzi że "muj ursus ma pińdziesiont lat, kapitalka zrobiona 10 lat temu za grosze i posłurzy jeszcze hohoho!"... Ja pracuje na JD 6430 premkum który od 2009 roku nastukał 12 000 godzin, co daje w przeliczeniu na rok 2000. Najbardziej styrany u mnie jest 6320 który nastukał 38 000 godzin i nadal stuka. Oczywiście każdy gada że "nowe to plastikowe i po 10 latach nic z tego nie będzie" tylko biorąc pod uwagę że u mnie jeden ciągnik nastukał więcej do tej pory niż te ursusiny przez 50 lat, mając co najwyżej 8 poważniejszych awarii, lepiej kupić coś porządnego niż ciągle mieć jakieś problemy. Znajomy kiedyś kupił 2 nowe 1614, dzisiaj mówi ze to jedna wielka pomyłka bo jakby o nie nie dbać to co 700 godzin coś się rozsypuje i tylko koszty za kosztami. Więc co z tego że tanie i części dostępne od ręki skoro wytrzymałość 3-4 razy mniejsza od konkurencji? Dla porównania Ferguson 8480 którego kupił później, ma dzisiaj nastukane 14 000 godzin i nic mu nie dolegało do tej pory. NH TM to najbardziej udane i najtwardsze maszyny jakie zostały stworzone, choć według mnie i tak najlepszy z tamtych lat jest Fendt Favorit, ale takich maszyn już nie robią bo po co skoro polakowi sypnie się dotacjami a on nakupi najwięcej ciągników w UE. W tamtym roku zarejestrowano 12 303 nowe maszyny. Dla porównania w takich Czechach w tamtym roku zarejestrowano około 2300 ciągników WSZYSTKICH MAREK. W rekordowym roku było ich zaledwie 2480 sztuk... Zresztą kupując używaną maszynę, choćby najbardziej pancerną taką jak Fendt Favorit, NH TM, Fendt Favorit trzeba się liczyć z faktem że swoje to przerobiło w życiu i często to co robią u nas w kraju to jest ułamek tego co wykonywały kiedyś. A skoro tak to trzeba się liczyć z naprawami, mniej lub bardziej poważnymi. Tylko kompletny Janusz mógłby uwierzyć że taki przykładowy NH TM 155 z 2002 roku ma nabite jedynie 3128 godzin i nie był nigdy "pizdowany". Adekwatna sytuacja do tych Passatów 1.9 TDI z przebiegiem 175 000 km "pod kocem trzymanych"...
Zgłoś
user T.B. 2016-03-27 12:17:14
Panowie silnik w tych ciągnikach stanowi najmniejszy problem. Trafiają się wolnossące 6-tki w ciągnikach 90-120 km. W takich warunkach silnik trudno przeciążyć dlatego jest bardzo trwały. Problem stanowi osprzęt silnika, sprzęgło i skrzynia. Wysiadają elementy takie jak alternatory rozruszniki, tarcze sprzęgłowe sprzęgła i skrzyni biegów, pompy hydrauliczne. To, że silniki w iluś procent egzemplarzach wytrzymały 30 tys, nie oznacza, że nic nie było robione i określone nakłady nie były poniesione, by ciągnik do tego przebiegu dotrwał. Ceny części zamiennych równają do dzisiejszych nowych odpowiedników. Jeśli nowy porównywalny New Holland kosztuje ponad 200-300 tys netto, to też drożeją części do tych starych. Pompa hydrauliczna koło 10 tys, chłodnica 7 tys. W przypadku używanego sprzętu z przebiegami ponad 10 tys, nie znasz dnia i godziny kiedy coś wysiądzie i musisz być finansowo przygotowany na usterki po kilka tys. Poważniejsze problemy bywa, że można z pewnym wyprzedzeniem przewidzieć i zaplanować naprawy.
Zgłoś
user Gonzo 2016-03-27 10:55:18
Banan, cebulaki to zazwyczaj nowymi fendtami i john deerami jeżdżą. W końcu na warzywkach najlepsze dochody. Ursusami latają małorolni co jakiegoś świniaczka hodują za 3,6 za kg ;).
Zgłoś
user HG 2016-03-27 08:58:25
Mój Fortschritt ZT 323A miał 30 tys zrobione bez awarii i większych napraw do czasu aż nie padł silnik, ale remont kosztował grosze. A i ciągnik 120 KM we względnym stanie za 30tys zł można kupić stosunek cena/jakość/wytrzymałość nie do pobicia :)
Zgłoś
user Kandil 2016-03-27 08:19:42
Na agrotechu w Kielcach był Case Magnum 7140 który pierwszy remont silnika miał po 37 tyś mth, który ursus tyle wytrzyma?
Zgłoś
user Banan 2016-03-27 01:15:59
@dyszel tak tak, popracuje, jak będą go odpalać raz na tydzień w muzeum. Silniki zachodnich ciągników jak Ford wspomnianego new hollanda, john deere czy mwm w fendtach wytrzymują po 15-20 a nawet więcej tysięcy motogodzin bez remontu, ursus czy zetor w tym czasie będzie potrzebował kilku kapitalnych remontów silnika o ile nie wyląduje na złomie przy takim przebiegu. Miałem okazję pracować valtrą T130 z przebiegiem 10 tysięcy motogodzin, od nowości miała wymienione dwie chłodnice i alternator, teraz ma pewnie około 13k i z tego co widzę nadal chodzi jak igiełka... A wy dalej marnujcie zdrowie na ursusach i zetorkach cebulaczki ;)
Zgłoś
user tysiak 2016-03-26 23:10:58
@dyszel ile motogodzin nim zrobiłeś przez te 46 lat ?
Zgłoś
user tysiak98 2016-03-26 23:04:04
@dyszel i motogodzin nim zrobiłeś przez te 46 lat ?
Zgłoś
user paqwel 2016-03-26 22:10:01
Tm ,może i tak ,ale w tych nowszych barachłach to 4 lata i praktyczne większość części do wymiany.
Zgłoś
user VDAN 2016-03-26 19:57:25
DYSZEL - ZGADZAM SIĘ W 100%.
Zgłoś
user dyszel 2016-03-26 19:41:36
Dobrze napisane "posłuży jeszcze przez lata" ile? 2-3? starsze ciągniki typu ursus, zetor o nich można napisać służą kilkanaście do kilkadziesiąt lat mój ursus ma dokładnie 46 lat i popracuje jeszcze dłużej niz ten new holland ze zdjęcia
Zgłoś