@kw według PN-EN 590 1999 : max 2000 ppm, wg. Euro IV max 50 ppm zaś federalna norma w USA dopuszcza max 500 ppm ... nie mniej z punktu widzenia CR każda ilość siary jest zła. Po prostu im jest jej więcej tym szybciej się CR zużyje.. a zużyje się tak czy siak, bo bez siary nie ma dostatecznego smarowania i tak błędne koło się zamyka, a motur ci padnie albo od korozji albo od słabego smarowania ;/ układ idealny dla producentów i serwisów! Umcyk umcyk 10% oszczędności na spalaniu i 20% mocy więcej za cenę generalnego remontu po 10 tys. który na przystawkę wciągnie całe te oszczędności
do jw1984 to może ty wreszcie mi powiesz ile siarki ma byćw paliwie bo jak do tej pory każdy mądrala powtarza jak mantrę,zasiarczone,zasiarczone ale nikt nie powiedział jaka jest dopuszczalna zawartość siarki? zaznaczam że ja wiem ile ma moje paliwo siarki bo dostawca za każdym razem zostawia zostawia świadectwo wraz z zaplombowaną próbką paliwa
@Farmer z Wlkp sieczkarnia samobieżna JD 5830R nie jest przystosowana do ciągnięcia redliniarki, ma ok. 280 Km mocy i jest ciężka do przetaczania. Może stąd te 12 l/ha.
Po 4 tyś mh to normalne że np wtryski trzeba wymienić. To są zwyczajne koszty utrzymania jakich będzie coraz więcej pompy, rozdzielacze , paski itd. Nic nie jest niezniszczalne jakiego koloru by nie było. Chyba niektórzy zapominają ze na części to już dofinansowania nie ma. Nie sztuka kupić a utrzymać.
Oto przykład zużycia paliwa przy formowaniu redlin formownicą Remprodex 4*75 cm które osobiście sprawdzałem. I tak: Zetor 7245 spalił 8 l/ha ,Pronar zefir 85 konny 7,1 l/ha a JD 5830R aż 12 l/ha. Pomiary wykonane metodą "pod korek" jednego dnia i na polu 3*1 ha. W innych pracach typu orka lub agregatowanie różnice są podobne. Więc gdzie tu ekologia i ekonomia wtrysku CR ?.
Znajdź bardziej kumatych praktyków bo akurat trafiłeś na szamanów. Cały problem leży w siarce zawartej w ropie przerabianej przez nasze rafinerie. Mamy ropę rosyjską która jest zasiarczona w porównaniu do arabskiej. Siłą rzeczy ON na stacjach też będzie zasiarczony. Układy CR są bardzo czułe na zasiarczenie. A dolewka bio komponentów wcale w tym wypadku nie pomaga. Jest też grupa doradzających dolewanie oleju, chyba sobie do głowy.
mam taki układ w masseyu po 4500mh wtryski lały,wymiana z robocizną ok. 10 000pln kolega robił to samo po roku koszt podskoczył do ok.16000 pln.,gdy rozmawiałem otym z kumatymi praktykami to podkreślali że winę za to ponosi zbyt SUCHE paliwo,zaleca się dolewaćolej który lejemy do benzyny np. w piłach motorowych .może ktoś wie jakiej produkcji wtryski ma perkins,i sisu?
Układ może nie jest zły, ale pompy też jakieś złe nie były, a już na pewno nie były takimi trucicielami. To co mnie się nie podoba, to że "ktoś" zmusza nas metodą kija do CR i koniec! Mamy brać bez dyskusji ... Wolałbym raczej metodę marchewki wytrzymała tania i prosta pompa vs oszczędny, cichy, mocny CR... a nie jak sie nie podoba to rób kirovcem czy innym ruskiem
Common Rail jest tak powszechny i od dawna stosowany że nie ma czego się bać, ceny też nie są straszne, straszne są tylko marże dealerów na dziale części zamiennych.
@ kicaj Jak to często w technice bywa, jedno rozwiązanie ma wielu ojców. W papierowej wersji zabrakło miejsca na dłuższy akapit dot. historii. Ten zostanie niebawem dodany.
Komentarze