PARTNERZY PORTALU
partner portalu farmer.pl partner portalu farmer.pl

Komentarze 10

user c 330 2018-11-12 19:48:41
widać że sggw nie tylko za biurkiem ale i w mechanice robi. pełna zgoda że lpg w ciągniku nie pochodzi długo. ale dziś o to chodzi aby się po psuło i zarabiał mechanik. za wszystko zapłaci rolnik. gratuluje debaty, i racja że nowy sprzet nie pochodzi tyle co stary a koszty utrzymania i remontu ogromne jak powiedział balcerek 7 lat jazdy i trzeba kupic nowy a skąd na to brac
Zgłoś
user T.B. 2018-11-10 21:30:26
C330 przerobiony na gaz Propan Butan widziałem 15 lat temu w Top Agrar i nie przerobił ciągnika żaden student, ani profesor.
Zgłoś
user Rumcajs 2018-11-11 14:14:05
Żadna sztuka, gaźnik z poloneza, instalacja elektryczna i gaziwo tyle... Problem w tym, że nowoczesne głowiczki mogłoby nie wytrzymać takiej temperatury pracując tylko na LPG, a dopalanie ropy gazem żeby uzyskać 20% więcej mocy nie ma sensu. Poza tym jak zatankować taką maszynę w polu? Trzeba by użyć butli takich po 11 kg albo jednego potężnego zestawu wzorem ciężarówek na Ukrainie
Zgłoś
user rolas 2018-11-10 11:06:59
Na alternatywne paliwa będą alternatywne akcyzy, kasa w budżecie musi się zgadzać, więc co z tego, że będzie B100 czy BioCNG skoro dowalą do tego 50% bonus dla państwa i jeden czort co się będzie tankować. Później wspaniałomyślnie dadzą zapomogi na paliwo i będzie cacy
Zgłoś
user rolnik222 2018-11-11 14:03:28
Arabom kasy nie nabijesz. A i w polu jakaś alternatywa.
Zgłoś
user rolas 2018-11-11 14:09:39
akurat u nas zużywa się głównie kiepską, drogą w obróbce ropę z Federacji Rosyjskiej i trochę z szelfu bałtyckiego i morza północnego
Zgłoś
user ajato 2018-11-10 08:26:59
Jak obniżyć koszty? Nie kupować zachodnich maszyn!
Zgłoś
user Gruby 2018-11-10 10:25:19
JD/Renaulty/Deutze/Fedny/Fiaty/Fordy/MFy z lat 80 i 90 to jakby nie patrzeć maszyny "zachodnie" a jednocześnie takie, które są jednym z najrozsądniejszych wyborów ...
Zgłoś
user Greg 2018-11-10 19:00:35
Najrozsądniejszy dopóki się nie psują. Jak coś się zepsuje to ceny części są horrendalne( o ile w ogóle te części są dostępne).Co z tego, że traktor kosztuje 30 tysięcy, jak trzeba w niego ostro ładować kasę
Zgłoś
user Gruby 2018-11-11 10:34:52
Za remont "nówki" zapłacisz x3-4 tyle i części wcale nie są lepiej dostępne, ASO musi zarobić. Jak ktoś ma 200 ha i go stać co 4-5 lat wymieniać ciągnik to pewno, że nie ma to jak nówka z fabryki, dla mniejszych to zarzucanie pętli na szyję, jedna poważna awaria przed zamortyzowaniem maszyny i można kopać w stołek
Zgłoś