PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KOMENTARZE

  • tomek 2018-12-11 20:59:42
    Jaka jest różnica między silnikiem przemysłowym a samochodowym czy tylko ustawieniem pompy wtryskowej
    • Add 2018-12-11 22:45:53
      Poza pompą w silniku Bizona wał korbowy jest azotowany.
  • :) 2018-12-11 19:53:22
    Warto zapytać Pana Józefa o stosowane przednie opony, bo z nimi też prawdopodobnie wiąże się licencja na wytrzymałe opony i pewnie dlatego dość późno zastosowano szersze ogumienie, a na początku to te wąskie opony również sprowadzano z zagranicy bo był problem zastosowaniem odpowiednio wytrzymałych opon.
  • adi 2018-12-11 13:44:40
    A może byście coś zrobili z konstruktorami Ursusa np. tutaj pojawia się Pan Eligiusz Szymański. Obecnie Główny Konstruktor Farmtraka a niegdyś konstruktor w Ursusie. farmtrac.pl/filmy/eligiusz-szymanski-glowny-konstruktor/ youtu.be/k1aph_rzWAQ?t=137
  • l 2018-12-10 12:03:21
    Świetny pomysł z tym cyklem filmików i bardzo dobrze, że swoją wiedzą i wspomnieniami dzieli się z nami osoba, która przez lata była częścią zarówno FMŻ , Bizon Sp. oraz NH. Podoba mi się , że pan Józef bardzo szczegółowo i systematycznie, ale równocześnie w ciekawy sposób opowiada o sprawach , do których ciężko by było dotrzeć nawet osobom dość mocno interesującym się tematem. Myślę, że warto by poświęcić kolejne odcinki omówieniu pozostałych modeli Bizonów, co prawda nie tak popularnych jak Super, jednak bardzo ciekawych, czy wręcz tajemniczych. -Gigant : układ automatycznej regulacji przepustowości (podobno początkowo kombajny zbyt gwałtownie zmieniały prędkość, ale ostatecznie dopracowano ten układ), testy na Węgrzech , dlaczego zaprzestano rozwoju i modernizacji tego kombajnu? Początkowo planowano produkcję na poziomie 1500 szt. rocznie a łącznie wyprodukowano zaledwie około 700 sztuk. Czy wiązało się to ze znacznymi opóźnieniami „2 etapu rozbudowy fabryki” , który miał się zakończyć w 1979 r . a trwał do połowy lat 80-tych ? Słyszałem opinie , że fabryka miała nakaz skupienia się na rozwoju ilościowej produkcji modelu Super , kosztem rozwoju kombajnu o dużej przepustowości. Zastanawiająca jest też decyzja o likwidacji OBR w 1982r. Jak ten fakt wpłynął na działalność fabryki ? - Rekord: dlaczego pierwsze egzemplarze były numerowane w serii Super, dopiero od 1980r. zastosowano osobną numerację. Czy Z058 miał być kolejną modernizacją modelu Super a więc zastąpić Z056 jednak problemy ekonomiczno – materiałowe wymusiły produkcję wersji „ekonomicznej Z056” i „premium Z058” ? -BS: tu ciekawy jest oprócz wytrząsacza 5 bębnowego także 3 bębnowy układ : bęben główny - odrzutnik - separator . Skąd tyle innowacji i co ważne, działało to bardzo dobrze? Problemem były drobne niedopracowania „elementów towarzyszących”, ale zasadnicza konstrukcja była udana. Wiem, że testowano również wersję BX: 3 bębny i klawisze, podobno można było taką wersję zamówić ? Przy okazji co oznaczają literki „LX” w modelu Z165 ? Co przekonało Białorusinów do zakupu całkiem sporej partii BSów, podobno w czasie testów porównawczych nasze kombajny radziły sobie całkiem dobrze ? Podobno w połowie lat 90tych Bizon, pomimo trudnej sytuacji ekonomicznej, planował zbudowanie kombajnu o dużej przepustowości. Jak mocno były zaawansowane prace nad tą konstrukcją.
  • Michał N. 2018-12-09 15:37:46
    1. Z czego wynikały nazwy Z040, Z050, Z058 itp (skąd zmiana z KZS-3 na późniejsze nazewnictwo). 2. Jakie były najważniejsze różnice pomiędzy głównymi modelami (poza wyglądem) 3. Jakie były wszystkie dodatkowe wersje Bizonów Z041, Z042, Z061, Z057 itp. Może nawet po jednym odcinku poświecić na daną wersję? I jak to wyglądało z wersjami dodatkowymi (Z056/6 itp). 4. Może coś o Z120 - Czyli BS z długim ogonem :-) 5. Jakie projekty nie ujrzały światła (jakieś ciekawe prototypy nowych konstrukcji lub udoskonalenia istniejących) 6. Czy jest szansa na jakieś wydawnictwo z ciekawymi materiałami z historii Bizonów (np niepublikowane zdjęcia o Rekinie lub prototypów). Pozdrawiam
    • Michal N. 2018-12-12 20:36:00
      Można też coś wspomnieć o kolorach. Bo poza różnymi krajowymi (czerwone, pomarańczowe, brązowe, niebieskie) były też ciekawe kolory dla wersji eksportowych. Np niebieskie Bizony America, albo zielone Rekordy wysyłane do Libii (dziś na taką informację natrafiłem). Czy poza takimi nazwami jak Bizon America i Bizon Normal były też jeszcze jakieś inne egzotyczne warianty nazw?
  • Martyn 2018-12-09 11:50:25
    Czemu nie wprowadziliście silnika na licencji John Deere , Deutz albo chociaż silnika SW680. Pozdrawiam
    • adi 2018-12-10 21:31:10
      To trzeba było go im kupić.
  • tez jezdziłem kombajnem 2018-12-08 18:57:55
    Konstruktor nie widział silnika w dominatorze 85 -niemiecki kolega bizona tam nie tylko jest w zabudowanej komorze ale do tego szczelnie wygłuszonej i obłozonej jakims izolatorem cieplnym od strony kabiny jakos sie nie grzeje, ja tam sie na silnikach nie znam ale na moje oko albo miał za mała moc do tego kombajnu albo sprawnosc energetyczna tego silnika;) kwalifikowała go bardziej do kotłow centralnego ogrzewania a nie silnikow diesla
  • TOMASZ 2018-12-08 18:03:49
    Witam! W historii Bizony wychodziły w różnych barwach. Ja miałem żółtego. Sąsiad wiśniowego a jeszcze inny czerwonego. Jak to się stało, że w latach 90tych fabryka zaczęła malować na niebiesko? Pozdrawiam
    • Timon 2018-12-08 19:56:09
      Kolorami były podobno oznaczane roczniki
    • ajato 2018-12-08 20:17:57
      Kolor zależał od tego jaką mieli farbę na stanie.
    • Karol Hołownia 2018-12-10 07:57:48
      Oryginalnym kolorem była czerwień, a dokładnie kolor "czerwień meksykańska". Inne kolory na polskim rynku wynikały zazwyczaj z tego samego powodu co zwykle: braku na stanie oryginalnego lakieru, jak to zauważył kolega @ajato. Ten temat będzie poruszony w którymś z kolejnych odcinków. Pozdr. :)
  • Renta S 2018-12-08 11:22:03
    Na tamte czasy to była super maszyna, mam 35 letniego i chodzi jak zegarek . Mówi się jak się dba tak się ma i to jest święta racja ! Zmarnowali wszystko!!! A wystarczyło tylko ulepszyć Bizona , Ursusa , FSO tak jak zrobili to Czesi !!! Serce się kraje!!!!
    • Sinecod 2018-12-08 12:52:47
      Ulepszać jak Czesi? Jedyne ulepszenie to była przejściowa Felicia z lat 90-tych która powoli zawierała coraz więcej elementów wspólnych z autami grupy VAG. A od 20 lat, po wprowadzeniu do produkcji Fabii, Skoda jest czeska tylko z nazwy, bo i z miejscem produkcji jest różnie. To co można im zazdrościć to to że mieli mądrych ludzi którzy wiedzieli jak pokierować losy firm żeby to nie upadło. Niestety u nas rządziły się związki zawodowe które zamiast interesu wspólnego widziały tylko jak napchać swoje kieszenie.
      • Sławek 2018-12-08 20:42:30
        Z tego wynika, że u nas nie ma mądrych ludzi tylko wszędzie są sami cwaniacy !!!
  • Krystian 2018-12-08 01:17:26
    Może opowie też Pan o bizonie rekordzie z058s na gąsienicach jak to z nim było dlaczego nie wszedł do seryjnej produkcji? Pozdrawiam.
  • Krystian 2018-12-08 01:01:32
    Interesuje mnie bardzo na jaki kraj był eksportowany niebieski bizon super z podwyższonym zbiornikiem ukazany na zdjęcie, niech pan opowiada dalej o tych cudnych maszynach i potędze polski.
    • Bartek 2018-12-08 01:12:30
      USA, Bizon Z055 America, który w rzeczywistości był sprzedawany tam pod nazwą Long a nie bizon.
  • Przemysław 2018-12-08 00:48:11
    Z bizonem jak z każdym innym cudem polskiej motoryzacji i myśli technicznej czyli nie ważne że miał mało zalet i dużo wad ważne że byl nasz. A dzisiaj jakie mamy nasze kombajny samochody itd? Gdzie jest nasz przemysł motoryzacyjny? Odpowiedź: w czarnej (...).
    • Krystian 2018-12-08 00:53:29
      Mało zalet i dużo wad chyba odwrotnie to jest bardzo dobry kombajn i wbrew twoiemu komentazowowi jest zrobiony z dobrych materiałów i przewyższa zachodnie maszyny,nie znasz się.
      • ajato 2018-12-08 08:33:14
        Z gó wna nie materiału. Coś nie chce mi się wierzyć, że w państwie w którym ludzie stali w kolejce po chleb godzinami, państwowe zakłady przywiązywały wagę do jakości materiałów i jakości montażu. Robili jak mogli czyli byle by było!
      • Sinecod 2018-12-08 12:58:07
        Co? XD Ten kombajn to jednorazówka która miała w PGR-ze przerobić swoje, pójść do huty a w zamian miał przyjechać nowy z fabryki. Punkty smarne to jakiś kiepski żart, dojście to gimnastyka. W przypadku awarii trzeba pół kombajnu rozbierać (jak w przypadku skrzyni biegów bo jest wciśnięta pod belkę wziązarową i po zdjęciu pokrywy można sobie, albo ile jest zabawy z głupim podsiewaczem, gdzie w Fortschrittach 4 śruby i wszystko się elegancko wysuwa), jakość wykonania typowa dla tego okresu- krótkoterminowa. One już z fabryki potrafiły wyjechać zepsute, tak jak było że świeżo pomalowany, prosto z lakierni jechał w kraj, jeszcze się lepił... Być może BS i Dynamic są dużo lepiej rozwiązane (w końcu BS to kopia Claasa, a Dynamic wiele z niego czerpał) ale żeby twierdzić że Super i Rekord to dobra maszyna trzeba być albo masochistą albo kompletnie nie mieć z nimi do czynienia.
    • Patriota 2018-12-08 06:34:04
      Ni (...) ni ma nic Polskiego!!!!
  • Łukasz 2018-12-07 23:21:02
    Dlaczego nie poprawiono zakrótkiej gardzieli i trzeba było młócić przeważnie na stojąco?
    • ajato 2018-12-08 08:31:05
      Siedzenie podczas koszenia było dla kapitalistycznych burżujów! Prawdziwy człowiek postępowy stał i czuł robotę!
    • Wiesław 2018-12-09 07:47:49
      Poprawiono i rekordach i nowszych bizonach już była
  • Grzegorz 2018-12-07 22:03:19
    Jak to było z kolorami Bizonów, dlaczego czerwony? Kto dawał nazwy Bizonom, dlaczego 040, 056, Super?
    • Człowiek 2018-12-08 00:29:36
      Malowali później na niebiesko po transformacji ustrojowej ponieważ czerwony kojarzył się z rządem komunistycznym
      • Leszek 2018-12-08 04:53:51
        Powiedzial co wiedział......
      • Grzegorz 2018-12-08 22:31:11
        Tyle to ja wiem. To pytanie do Pana Józefa.
  • ajato 2018-12-07 21:56:40
    HA! SW-400 to jest kpina na tle silników wysokoprężnych (no chyba, że w fabryce nie było kontroli jakości). Nie ważne jak zrobisz i naprawisz: i tak po 2 sezonach możesz od nowa zaczynać. Bizon jak i ursus, maszyny niezwykłe, ale żeby po fabryce poprawiać to przesada lekka. Maszyny zrobione z gó wna nie materiału, taka moja opinia, nie każe wszystkim jeździć zachodnimi/wschodnimi/południowymi/północnymi maszynami, każdy ma to, na co go stać.
    • Krystian 2018-12-08 00:56:28
      Ta zero w tym jest prawdy co napisałeś te kombajny pracują do dziś bez remontów i nie pobierają oleju no chyba że są już mocno wyeksplotowane.
    • Wiesław 2018-12-09 08:00:37
      Jak nie ma się pojęcia o remontach to się nie naprawia, a silnik SW-400 jak jest poprawnie naprawiony to pochodzi kilkanaście lat bez awarii, wiem bo mam bizona z 1980 roku silnik po naprawie głównej w Kostrzynie w 1998 roku. Kupiłem go w 2000 r i do dnia dzisiejszego jest bezawaryjny silnik a oleju zużywa nie wiecej niż 0,5l na sezon, gdzie kosi ok 80-100ha.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.145.45.143
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.