PARTNERZY PORTALU

Komentarze 15

user adi 2019-01-21 09:05:10
Oby nie zapominali łożysk montować w skrzyni Vario jak to u niezależnego serwisanta Kamila na YT jest pokazane.
Zgłoś
user Janko 1973 2019-01-22 20:16:34
Znam właściciela i ciągnik. W całym powiecie chwalił się jaki to mocny ciągnik bo 3 m crossa z Unii ciągnie, a jak ktoś ma chociaż dwie szare komórki to wie ile tam trzeba mocy. Na tym filmie sami się ośmieszają
Zgłoś
user M 2019-01-24 08:13:05
A w kturym gospodarstwie ciagnik nie jest wykorzystywany na maximum swojej mocy. W kazdym.
Zgłoś
user jacek 2019-01-24 08:30:59
W takim razie co to jest za skrzynia która nie jest w stanie przenieść mocy silnika? A druga sprawa, te łożysko igiełkowe nie miało prawa się zmielić. Więc albo ktoś go nie założył lub na filmie kłamią, że go tam nie było...
Zgłoś
user wyścig zawziętych szczurów 2019-01-21 07:38:11
Umrę bez Fendta. Kiedy stanę na bramie u Piotra ten raczej zapyta, czy rolniku byłeś dobrym człowiekiem. A dobry człowiek to taki który szpanu nie przekłada nad spokój ekonomiczny rodziny. Jeśli nie zachwiejesz spokojem KUPUJ, jak robisz to na pokaz jesteś błaznem.Ona biega w kiepskich klapkach po gnoju, on nigdzie nie był nic nie widział, spełnili marzenie kupili na stare lata maszynę która się sama nie obsługuje- bo trudna, Robota ( w tym oranie dróg i cudzych miedz- żeby były dwa kłosy więcej) ponad możliwości (trzeba przyznać on miał zdrowie do roboty tu szacun) niszczą ich już na potęgę. Umrą wkrótce z mało używanym Fendtem spełnili marzenie pokazali wsi że go mają. Mierz siły na zamiary życie jest zbyt krótkie żeby go zniszczyć, nie w "złomie" szczęście. A jeśli jutro postawią ci diagnozę RAK...
Zgłoś
user ppp 2019-01-21 08:01:44
Mądry z Ciebie człowiek... Brawo!
Zgłoś
user ben 2019-01-20 12:21:09
Nawet gdyby koszt wyprodukowania maszyny wyniósł 25 proc. Zastanowiliście się kiedyś ile kosztuje opracowanie nowego modelu, intelektualna praca inżynierów, testy, badania? Są firmy, które tego nie robią, są tanie ale czy dobre? Oczywiście, też uważam, że maszyny rolnicze są za drogie a ich ceny wywindowały dotacje. Jednak rozumiem też pozycję firm, rozwój i dostosowanie do nowych oczekiwań klientów też kosztuje do nowych norm rownież.
Zgłoś
user Tomek 2019-01-20 13:48:29
Chyba jesteś trolem jakiegoś zachodniego koncernu.. Polityka cenowa w przypadku maszyn rolniczych jest przynajmniej nienormalna! Czym tłumaczyć coroczne podwyżki o nawet 15%?
Zgłoś
user Anonim 2019-01-20 14:34:51
Prosty przykład. Fendt 724 w 2012 roku około 570 tyś zł netto. Dzisiaj 700 tyś zł netto w tym samym wyposażeniu. Jedyne co zmienili, to kolor na bardziej żywy :|
Zgłoś
user yyyyyy 2019-01-20 17:02:43
W dzisiejszych czasach praca inżynierów polega raczej na opracowywaniu drogich podzespołów które wytrzymają tylko do gwarancji.
Zgłoś
user adi 2019-01-24 08:39:11
W sumie też wykonują ciężką aczkolwiek nikomu niepotrzebną pracę związaną ze spełnianiem limitów emisji spalin czy biurokratycznych wymysłów typu Mother Tractor Regulations. Ciągniki przez to stają się bardziej skomplikowane czyli awaryjne i droższe. W rezultacie mniejsi producenci nie wytrzymają konkurencji bo do swoich, do tej pory tańszych ciągników będą musieli pakować drogie podzespoły i w rezultacie zniknie ich główny atut - niska cena.
Zgłoś
user gaweł 2019-01-20 10:55:01
No i bajlando, kasa płynie w jedynym słusznym kierunku:)
Zgłoś
user Radosław 2019-01-20 09:24:03
25%wartości maszyny to koszt wyprodukowania maszyny reszta to marża tak się robi interesy.
Zgłoś
user T.B. 2019-01-20 14:12:00
Z tym 25% grubo przesadziłeś. Koszty są znacznie wyższe. Policz koszty pracownicze, koszty sprzętu, koszty materiałów, prawa autorskie. Żaden niemiecki inżynier za tamtejszą płacę minimalną nie będzie pracował.
Zgłoś
user Struś 2019-01-24 21:44:17
Nie wiem czy wiesz, że do Niemców z każdego euro wpłaconego do budżetu Unii wraca 1,5 euro.
Zgłoś