PARTNERZY PORTALU

Komentarze 46

user Grzesiek 2021-07-02 20:22:23
Siemka mam takie pytanko gdy mam kategorię T.B.C i mam zatrzymane prawko za prędkość czy mogę poruszać się kombajnem po drogach ??
Zgłoś
user MW 2021-07-08 13:34:33
Nie
Zgłoś
user Mateusz 2020-07-18 00:13:39
Czy trzeba mieć poza OC uprawnienia poza b lub t
Zgłoś
user Mateusz 2020-07-18 00:11:43
MiPMi OC wystarczą kat T czy jak bo na kazdej stronie zrozumiałem co innego
Zgłoś
user arcun 2019-04-24 20:32:31
Ja jeżdzę na paszport polsatu
Zgłoś
user Bałor 2019-04-24 07:46:02
Nie potrza żadnych uprawnień. Wystarczy flaszka/ 10 piw i bizon sam się prowadzi.
Zgłoś
user JW4819 2019-04-23 09:16:38
Gdyby wózek miał DMC to byłby przyczepą. Tak jak agregat półzawieszany, czy prasa nie jest przyczepą. Ludzie trochę rozsądku. Wózek jest częścią maszyny.
Zgłoś
user rolnik roślinny 2019-04-23 08:20:03
Zawsze jest dobrze do czasu gdy się nic nie stanie. Ja wolę dmuchać na zimne i wykupuję polisę AC całoroczną z dodatkową opcją OC od usług międzysąsiedzkich bo jak wjadę sąsiadowi i mi wlezie pod kombajn albo spali się kombajn to i plony sąsiadów mam ubezpieczone od ognia. Co do uprawnień to jak robiłem kurs kombajnisty wymagano od mnie kat. T i nie zgadzali się robić komuś kto miał kat. B. Jak 15lat temu mojemu tacie przed bizona wyskoczył pijany rowerzysta i pocałował hederem drzewo to pierwsze co chciał ubezpieczyciel to uprawnienia pomimo iż sytuacja miała miejsce na szosie. Dzisiaj by się pewnie czepili że heder nie był na wózku ale 15lat temu ruch na szosie był inny.
Zgłoś
user Marcin 2019-04-22 21:08:40
Można prowadzić kombajn na kat B. C. Czy D bo to jest pojazd wolnobiżny tylko co zrobić z przyczepą na jeden bo ona waży więcej niż 750 kg a zgodnie z pni zgodnie z przepisami musimy mieć kat t lub e. Więc nie piszcie takich bzdur że wystarczy B bo bez hedera nie masz po co jechać na pole. A zawieszonego nie możesz mieć.
Zgłoś
user onn 2019-04-23 02:00:37
Oficer prasowy tak mówi więc nie trzeba być takim nadgorliwym.
Zgłoś
user Lucek 2019-04-23 09:20:09
Tak to prawda. Z hederem na wózku za kombajnem można jechać na kat T lub B+E. Ludzie jeszcze nie wiedza o takich przepisach ale kilka mandatów i się dowiedzą. W Kaliszu już wiedza ze kombajn musi być oznakowany trójkątem maszyn wolnobieznych albo ze nie mogą sobie używać na ciągniku Koguta pomarańczowego kiedy tylko chcą
Zgłoś
user JA 2019-04-23 17:27:39
A koguta niebieskiego na polu mogą se używać ?
Zgłoś
user Wiem 2019-04-22 18:37:18
Wiem dobrze o tym bo sam często pije i jadę bo może się uda. Tak jak pisałem na wieś policja nie zagląda to mogę sobie wypić ile chce i jechać rowerem bo prawka mi nie zabiorą.
Zgłoś
user Kombajnista 2019-04-22 14:00:35
Kombajn zbożowy nieprzekraczający szerokości 3,5 m na czas poruszania po drogach publicznych musi posiadać zezwolenie kategorii II na przejazd pojazdu nienormatywnego ! w razie jakiejkolwiek kolizji bez owego dokumentu tworzy się masa problemów, ponieważ pojazd nie ma prawa przybywać na drodze. Ubezpieczanie Agrocasco też mile widziane.
Zgłoś
user rolnik roślinny 2019-04-23 08:26:09
Masz rację. Mój teść kupił sobie kombajn 3,95m w kołach i jak mu mówię że ma sobie kwity z pozwoleniami załatwić to on że po co mu. A szosą jak jedzie to rower nie może się na przeciwnym pasie przecisnąć. Przed takim kombajnem powinien jeszcze jechać Pilot z odpowiednimi uprawnieniami i oznakowanym samochodem. Ale cóż ludziska w żniwa ryzykują.
Zgłoś
user 2019-04-23 11:32:41
A jak przekroczy 3,5 m to nie może się poruszać po drodze poruszać po drodze
Zgłoś
user Wojtek 2019-04-23 12:29:47
Maszyna rolnicza nie może przekraczać 3m jeżeli przekracza to trzeba wystąpić o pozwolenie do starosty (kosztuje to 100zł), ale na takim pozwoleniu można poruszać się maszynami do 3,5m, jeżeli maszyna przekracza 3,5m to zgodnie z przepisami z przodu ma jechać pilot. Ale to teoria i tak większość jeździ z hederami spiętymi, praktycznie wszystkie nowe kombajny mają więcej niż 3.0m w kołach.
Zgłoś
user As 2019-04-22 11:43:35
@Wiem Ty lepiej uważaj bo za ciebie się wezmą i Twoja pracę na czarno przy sipie cały dzień. Wtedy zostanie Ci już tylko jałmużna z MOPS Ty marginesie.
Zgłoś
user Saletra 2019-04-22 11:34:20
@Wiem nie wcale to nie Ty kapowałeś. To dlaczego Cię tak to boli? Ilu w mieście robi na czarno i nikt jakoś z tego powodu nie jeczy. A Ciebie boli bo sąsiad drugiemu wjedzie kombajnem i zarobi może która stówkę jak się nic nie zepsuje? Biegnij donosić Ty kablu jeden. Takich jak Ty kapusiów to do roboty powinni gnać.
Zgłoś
user Wiem 2019-04-22 17:59:26
Z żulownią trudno rozmawiać
Zgłoś
user Saletra 2019-04-22 18:29:33
@Wiem masz rację skoro nie potrafisz odpowiedzieć na proste pytanie. Dlaczego oskarżasz rolnikow o usługi i nie widzisz jak w mieście pracują na czarno? Za trudne pytanie umysłowy inwalido?
Zgłoś
user Ranczo 2019-04-22 18:43:08
@Wiem tak nisko nie musisz siebie określać. Nie Twoja wina że głupi się urodziłeś.
Zgłoś
user Saletra 2019-04-22 10:42:36
@Wiem @Bieda na wsi ale Wy cepy jesteście. Wódka jest dla ludzi ale trzeba pić z rozumem. Nie wiem jak u Was na tych zadupiach może same takie ciapy zostały co gospodarstwa przepijają ale dziś normalny rolnik wie że jest czas pracy i czas zabawy. Tak samo w mieście to wygląda. Pracują poniedzialek-piatek potem weekend piją bez umiaru że nawet do kościoła nie idą i uważają się za pożądane rodziny. Więc nie można zganiać tylko że na wsi piją. Normalny rolnik wie kiedy może sobie wypić i na co może sobie pozwolić. Ale takie (...) jak Wy mierzą innych swoją miarą i tacy ograniczeni potem jesteście.
Zgłoś
user Wiem 2019-04-22 10:56:11
A te fuchy co odwalacie na polach bez faktur na czarno nikt z US sie tym nie interesuje taki kraj w centrum UE ,gdzie indziej nie do pomyslenia by okradac własne panstwo a potem taki jeden z drugim wielki patriota na blokadzie bi jeszcze mało dostał
Zgłoś
user Synek 2019-04-22 11:01:26
Polglowku wiesz co to jest kwota wolna od podatku?
Zgłoś
user Wiem 2019-04-22 11:07:14
Sam jestes (...) wiejski oszuscie wy te kwote przekraczacie 10 razy
Zgłoś
user Saletra 2019-04-22 11:14:04
@Wiem jak chcesz to biegnij donosić Ty kapusiu jeden. Ja nie jestem takim nieudacznikiem jak Ty i nie donoszę na miastowych którzy pracują na czarno na budowach aby zarobić na chleb dla rodziny bo potrafię docenić ich trud. Chociaż idąc Twoim tokiem rozumowania to nie okradają swojego państwa pracując na czarno? Odpowiedz?
Zgłoś
user Wiem 2019-04-22 11:23:58
Nikogo jełopie nigdy nie kapowałem widze ale us nie widzi
Zgłoś
user Stopgłupocie 2019-04-22 11:05:01
Wodka jest dla ludzi pod warunkiem ze nie jezdzą na odpustach
Zgłoś
user kapitalista 2019-04-22 10:29:14
CO?! Po pijaku to wszystkim można jeździć! Kto to widział trzeźwego kombajniste na bizonie?! Przecie jest gorąco to trza pragnienie gasić, najlepiej bimbrem albo zacierem, też jest dobry!
Zgłoś
user Karol 2019-04-22 20:56:04
Może tak było że pili i gasili pragnienie kombajnisci pragnienie bimbrem lub wódką ale w latach osiemdziesiątych tak się działo a nie w obecnych współczesnych czasach więc głupot nie wpisujcie ludzie
Zgłoś
user Jesteśmy za PiS ! 2019-04-22 10:20:58
Dobre, czyli rolnik świadczący usługi kombajnem nie na swoim gospodarstwie powinien mieć wykupione OC i AC, wystarczy zrobić takiemu cwaniaczkowi zdjęcie jak rżnie nas na kasę i wysłać do Funduszu Gwarancyjnego w Warszawie, otrzyma na święta prezent 3,5tyś złotych do zapłaty za brak podstawowego ubezpieczenia . Szkoda że nie podali adresu e.maill zrobilibyśmy porządek nie wychodząc domu.
Zgłoś
user ja 2019-04-22 10:32:12
AC nie jest wymagane. Nikt tutaj Ameryki tutaj nie odkrył. Każdy posiadacz kombajnu zna te przepisy. Ja od lat nie wykupuję OC na kombajn. Także mały prowokatorze nie wyszło ci...
Zgłoś
  • 1
  • 2