PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KOMENTARZE

  • Jacey 2019-06-25 13:08:32
    Typowy dziadtrans i gownozjad. Przecież można kupić większą ciężarówkę lub tą zarejestrować normalnie (jeśli ma zaniżone DMC) ale nie....po co? Tak można wsadzić chłopaka co ledwo prawko na B zdał niech tyra....No niestety kierowca z kat C jest troszkę droższy w utrzymaniu to niech młody lub UK tyra za grosze, wkoncu jakoś to będzie..
  • Misiek 2019-06-25 12:23:59
    Za przekroczone DMC 100 % kara 5000 tyś zł i po sprawie w PL tylko bat wyeliminuje takich baranów!!!
    • Mietek 2019-06-30 18:13:55
      Kolego u nas jest mandat 3000zł za przeladowaną tone
      • Misiek 2019-07-01 20:24:44
        Ciekawe gdzie jak kolega za 1 tonę dostał 500zł i pojechał dalej
  • Danczes 2019-06-25 04:52:32
    17ton więcej niż powinien? To ołów wiózł że grubo ponad połowa ładowności dodatkowo weszła na naczepę? Kto takie bzdury wypisuje?
    • Gość 2019-06-25 05:43:49
      17 razy wiecej
      • Wagowy 2019-06-25 12:09:24
        Też zwróciłem uwagę na ten tytuł. Albo "17 razy" więcej, albo "o 17 [kg/t/lb/oz...] Więcej. "O 17 razy" jest zwyczajnie niepoprawne.
  • Jan 2019-06-24 22:02:16
    Mam kolegę który jeździ podobnym iveco i jak wsiada do pustego, to już jest przeładowany i nie ma ładowności :-)
  • Jacek 2019-06-24 19:21:38
    300 kilo to do osobowki sie laduje
    • Max 2019-06-24 22:59:59
      Hhhe ja tesciow wrzucam i jestem przeladowany dwa tuczniki
  • mr D 2019-06-24 10:41:58
    Należy rozróżnić DMC ograniczoną przepisami od rzeczywistych ograniczeń konstrukcyjnych. Fizycznie ta CIĘŻARÓWKA jest wyprodukowana do przewożenia znacznie większej ilości towaru niż zapisano w dowodzie rejestracyjnym. Zapewne masa własna wynosi ok 3200 kg tak więc zarejestrowano 300 kg ładowności aby nie rzekroczyć 3,5t DMC. Co się zyskuje? - nie potrzebny tachograf ( a to ratuje przed karami za spóźnienia, i przegięcia w ogromnych kwotach) - nie potrzebny viaTOLL (kolejne oszczędności) - uprawnienia na kat B prawa jazdy Czym ryzykuje firma: - od czasu do czasu mandat za przeładowane prawnie auto ( konstrukcyjnie w znacząco mniejszym stopniu lub wcale) - konieczność przeładunku na inne auto ( auta ) Teraz tylko trzeba przekalkulować opłacalność i wychodzi, iż ok 70-80% aut ciężarowych o DMC do 3,5t jest przeładowane (wg ITD). Podsumowując- tu jest Polska i tu się kombinuje.
  • Rol2 2019-06-24 09:18:26
    Te samochody nawet w specyfikacji technicznej mają DMC chyba 7500kg, ale w polsce są rejestrowane do 3500kg bo takie są przepisy, tu apel do rządzących aby zmienić przepisy dla takich busów, zrobić kurs doszkalający do B, żeby na legalu wykorzystywać te 7500kg masy całkowitej.
    • Tomasz 2019-06-24 10:34:03
      To nie przepisy trzeba zmienić tylko ludzka mentalność. Zabierz towar za dziesięć samochodów, aby tylko inny nie miał pracy. Wieziesz ile mozna i sie nie martwisz kontrola.
  • Takitam 2019-06-23 23:03:16
    To mój Opel Astra Caravan ma ładowność 570 kg + 2 osoby. To co to za "ciężarówka" ???. 🤣
    • Tomasz 2019-06-24 10:37:01
      Sztucznie założona ładowność by można było jeździć na małe prawo jazdy i nie płacić podatków. Skoro ktoś się decyduje aby na Iveco 3.5 dmc robić takie ciężkie specyfikacje to chyba o tym też mówi jej pomyśleć.
  • Łukaszenka 2019-06-23 21:11:27
    Co wy wiecie? Nic na temat takich ciężarówek bo tak je trzeba nazwać. Wszystko przez nasze chore przepisy drogowe bo kierowca z kat. B może prowadzić pojazd o macie do dmc 3500 kg ale oczywistym jest, że takie pojazdy mogą wziąć więcej. Jak zbudujesz izotermą i winda taki pojazd to już masz na granicy limitu dmc stąd te 300 kg, a kad się to bierze? Opłaty za przejazdy autostradami, kierowca z kat C jest droższy niż zwykły z kat.b. koszt utrzymania takiej ciężarówki ale i tak głównym powodem jest tachograf czyli czas pracy kierowcy... takim pojazdem można jeździć 24h/ dobę bez ograniczeń i tu pojawia się kombinowanie... nie byłoby problemu gdyby dmc dla kat b podnieśli do 7500 jak w niemczech...
    • Bodzio 2019-06-24 03:54:56
      Co ty za bzdury piszesz. Jakie 7.500 możesz w Niemczech na kat B. Na kat B max 3.500 całkowitej masy chyba ze masz B+E. Możesz podnieść do 4250kg ale musisz mieć kod 96 w prawku.
      • Misiek 2019-06-24 18:25:07
        Bus 3,5t +750kg przyczepka = 4250 można kierować na kat B. Bud 3,5t + 3,5t maksymalnie przyczepa = 7t można kierować na kat B +E
      • Paweł 2019-06-25 08:20:10
        To prawda!!! Można do 7,5t
  • kodesz 2019-06-23 20:31:48
    Skończony kretynizm polskich przepisów i urzędników, a redakcja to powiela, miast skrytykować! Mój stary maluch mógł przewozić cztery osoby powiedzmy po 130 kg - to 420kg . Tymczasem coś, co może przewozić 300kg nazywa się ciężarówką! To samo, co nazywanie posiadacza 1ha "łąki" nazywanie rolnikiem, a ślimaka - rybą. 17 razy przekroczył ładowność i sobie spokojnie jechał, ależ wyczyn przy tej ładowności. Załadujcie na TIRa ładunek razy 17 . Bez jazdy d,upa znajdzie mu się w Australii. Ten to wytrzymał, bo widocznie jest przystosowany do takiego ładunku i tylko pajace i głupki określali dopuszczalną ładowność
    • Tomasz 2019-06-24 10:41:16
      To jest zagrożenie na drodze i tyle. Mozna kupić spokojnie ciężarówkę z taka ladownoscia, ale wtedy restrykcje z tym związane są zgoła inne. Oszukiwanie nie popłaca. Już dawno itd powinno się wziąć za przeładowanie busy.
      • mr D 2019-06-24 10:53:06
        Z tym zagrożeniem na drodze nie do końca masz rację. Pytanie brzmi jaka jest prawdziwa ładowność auta wg producenta a nie na papierze. Mogę tylko podejrzewać, że ok 7,5t. Trzeba by znaleźć dane konstrukcyjne producenta.
  • Miki2 2019-06-23 19:11:38
    To błąd w dowodzie rejestracyjnym może 300 kg to 3 osoby sprzodu i skrzynka piwa na pace ludzie jak tego nie przeładować?
    • Michał 2019-06-23 20:24:53
      Sam jesteś błąd. Kontener izotermiczny, chłodnia, rampa. To wszystko swoje waży. Paliwo, płyny eksploatacyjne i nagle się okazuje, że realna ładowność to 300-500kg
      • Miki2 2019-06-23 20:51:52
        To błędem jest ktos kto to zaprojektował a kolejny ten kto to kupił

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.234.191.202
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

KONTAKT24

Widziałeś, słyszałeś coś ważnego? Byłeś świadkiem niecodziennego wydarzenia? Napisz do nas! Opublikujemy, zainterweniujemy, pokażemy całemu światu. Jesteśmy dla Was 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu.

DODAJ PLIKI

Kliknij lub przeciągnij pliki z dysku i upuść. Max. rozmiar pliku 4 MB.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.