PARTNERZY PORTALU

Komentarze 24

user Marcin 2019-09-05 06:53:31
Jak redukować dziki, z kukurydzy nie wolno wyganiać z psami bo nie okres i zakaz płoszenia dzikiej zwierzyny. Zakaz zbiorówek jak je wypędzić z młodników, trzcinowisk, piesków nie wolno ich używać. Zakaz wydany przez powiatowego lekarza weterynarii.
Zgłoś
user epidemia głupoty 2019-09-04 20:59:48
Dzisiaj tłumaczył mi człowiek jaki to niezły biznes dla niektórych ten ASF. Niezła jazda. Poprzedni minister musiał odejść też za to że nie opanował epidemii, chyba dobrze pamiętam. ASF ma się coraz lepiej, teraz będzie ?order za osiągnięcia.
Zgłoś
user Karol 2019-09-06 08:21:41
Napisz co takiego mówił ci znajomy i na czym polega robienie biznesu na ASF
Zgłoś
user Krzysztof 2019-09-04 16:46:57
Dziwne trzoda chlewna zarażona a gdzie dzik w lesie się chowa żeby od trzody się nie zarazić, dzik do chlewu nie wlezie to jak ta trzoda się pozarażał ???
Zgłoś
user cvx 2019-09-04 19:06:14
Jakiś ty głupi, "przypadki asf" to są u dzików. Natomiast te u świnek nazywa się ogniskami, artykuł mówi o przypadkach. Dziki wg ciebie żyją w lesie?? Podchodzą pod domy, buszują w zbożach rozsiewając wszędzie zarazki, widać żeś miastowy ignorant.
Zgłoś
user myśliwy z doświadczeniem 2019-09-06 08:19:34
cvx Ty też nie należysz do mądrych rolników, typowy wiejski filozof, dziki w dzień śpią w lesie w gęstych młodnikach lub gęstym poszyciu itp, poluję 35 lat i nie widziałem żeby watachy dzików spały na gołym polu. Dzik jest ostrożny, w nocy może podchodzić pod wiejskie zabudowania ale nie nagminnie, jednak znaczna część upraw kartofli lub kukurydzy jest w znacznym oddaleniu od zabudowań i tam robią szkody.
Zgłoś
user michał 2019-09-04 09:53:42
MALEC Z KOLODZIEJSKIM Z PZL NIC NIE ROBIA BY WALCZYC Z ASF,brak jakiejkolwiej inicjatywy,projektow,pomysłów to widac skutki rozprzestrzeniania sie ASF! ARDANOWSKI Z IZDEBSKIM tak obsadzil swoimi ludzmi w PZL by utworzyc AGENCJE ŁOWIECKA, aASF ma byc do tego głównym argumentem,rolnik jest z boku.Tak dziala partia rzadzaca!
Zgłoś
user mlody 2019-09-04 09:39:12
Rozwiązać pzł w tej formie! Już dawno powinno być to zrobione mamy 21 wiek. Koła za nic nie odpowiadają tylko czerpią korzyści ! Odszkodowań nie chcą płacić, jak coś zrobią niezgodnie z prawem rzadko kiedy odpowiadają za czyny. Złapałem myśliwych na 2 rzeczach niezgodnych z prawem mam to na piśmie! Zarząd okręgowy odpowiedział że nic z tym nie zrobią?! Gdy się zwróciłem do zarządu głównego odpowiedzieli mi że oni tylko nadzorują i to zarząd okręgowy powinien ukarać myśliwych?! A najlepiej wojewoda bo to on wydaje decyzje..To jest jakaś kpina ręka rękę myje wszystko zamiatane pod dywan. Nasze państwo jest teoretyczne jak ja bym ukradł ze sklepu cokolwiek zaraz była by policja sąd itd. A w pzł kolega kolegę ma sądzić i go karać ?! Żeby było jasne nie wszyscy ludzie w pzł do ludzie bezduszni znam wielu dobrych uczynnych i to oni powinni piętnować tych złych ale jak tu przeciwstawić się np. prezesowi koła czy też łowczemu? Jeszcze jedno do myśliwych asf rozleje się po całym kraju to jest kwestia czasu jestem ciekaw co w tedy zrobicie...
Zgłoś
user miatowy na wsi 2019-09-06 08:29:18
A ja złapałem rolników jak opryskiwali pola randapem napisz na czym złapałeś myśliwych.
Zgłoś
user janosik 2019-09-06 14:54:54
Zlikwidować polskie rolnictwo, miliardy idą na dopłaty i ciągle mało i mało, a może zamiast polskiego rolnictwa importować żywność będzie taniej, pieniądze przeznaczyć na szpitale itd
Zgłoś
user wacław 2019-09-06 21:52:12
młody...... ciekawe jak byś się zachował gdyby ciebie przyłapali na pryskaniu rundapem, to mają napisać donos do sanepidu i prokuratora że trujesz innych.
Zgłoś
user REM 2019-09-04 09:31:18
Rolnik daje viagrę dzikom (qq), rząd zatwierdza plan odstrzału (LP), sanitarne odstrzały wydaje też rząd (Wet) - to niby o co kaman. Nie siejmy qq w strefach, będzie po dziku.
Zgłoś
user Rowerzysta 2019-09-04 07:12:41
Myśliwi też roznoszą asf. Jadą swoimi autami po uprawach gdzie chcą. Z lasu wychodzą też się nie umyją. Zwierzynę patroszą to wszystko w lesie zostaje. Z niczego się nie rozliczają bo nie wiedzą ile dzików czy jeleni jest w lesie. Panowie myśliwi proszę też patrzeć na siebie i też się myć a nie tylko na innych patrzeć.
Zgłoś
user Mysliwy 2019-09-04 08:44:35
NIE MASZ RACJI - w strefach asf dziki są patroszone w miejscach do tego wyznaczonych na foliach lub w wanienkach , nie znam koła w strefie ASF które nie ma chłodni albo z pzł albo z weterynarii , takie chłodnie są dość często kontrolowane i nikt nie pozwoli sobie na nieprawidłowosci , w strefie asf żaden weterynarz nie zrobi badań na włośnia bez wcześniejszych badań na asf - trzeba mieć kwit na badania asf . Patrochy muszą być utylizowane i trzeba mieć podpisaną umowę na utylizację i potwierdzenia utylizacji patrochów bo to też przez weterynarię jest kontrolowane, Proponuję żebyś zobaczył jak to wygląda i dopiero sie wypowiadał bo jak narazie to nie bardzo wiesz o czym piszesz . Poluję w kilku kołach i w kazdym jest praktycznie podobnie , a w gospodarstwach asf pojawia sie przede wszystkim przez brak bioasekuracji przez rolników a nie myśliwych.
Zgłoś
user Rowerzysta 2019-09-04 09:53:34
@Mysliwy Nie chce Cię kompromitować ale to Ty nie masz racji. Skoro bioasekuracja obejmuje cały kraj i rolnicy są kontrolowani z tego powodu i robią to także dla własnego bezpieczeństwa to takie same zasady powinny dotyczyć myśliwych przy patroszeniu zwierzyny nie tylko na terenach objętych asf. Twoim zdaniem tam gdzie nie ma asf to myśliwy może zachowywać się jak nie myta flejta i robić sobie co chce? Szczątki po patroszeniu leżą gdzie popadnie roznoszą je lisy ale to nic takiego przecież Pan mecenas myśliwy wie wszystko lepiej. Brawo za myślenie.
Zgłoś
user dzik 2019-09-04 01:08:19
ja Dzik do chlewu nie włażę. Loszek nie bzykam, gołe jakieś. Rolnik lubelski po mojej kupie w lesie łazi (po co łazi po lesie?), kopytek nie umyje i do chlewu. Niech myje kopytka.
Zgłoś
user Ale prawda jest nieco inna 2019-09-03 20:35:29
Pare dni temu mieliśmy w obwodzie poszukiwania padłych dzików , było 80 żołnierzy WOT , 17 myśliwych , weterynaria, straż łowiecka i nadleśnictwo . Dwa tygodnie wcześniej ogłosiliśmy akcję poszukiwania wśród okolicznych gospodarzy i poprosiliśmy o udział rolników . Ci tak bardzo zainteresowani rolnicy zjawili się w liczbie - 0 ( słownie ZERO ) . Wczoraj byłem na szacowaniu szkody łowieckiej, wjeżdżam sobie do gospodarstwa a tam jakiś stary wysuszony na wiór materac z łóżka , po płynie nie było śladu no ale żeby się nikt nie czepiał ( taką usłuszałem odpowiedź kiedy zapytałem co to jest ? ) to gospodarz go niedbale rzucił w bramie . Tak więc dalej plujcie na myśliwych i PZŁ - ja osobiście bardzo lubię pieczone kurczaki
Zgłoś
user Andrzej 2019-09-03 19:34:14
Co niektórzy chcieli by aby myśliwi strzelali do wszystkiego co się rusza myślę tu O Bogu ducha winnym dziku. Nic to nie zmieni. Problemem jest człowiek A więc brak bioasekuracji. Przepraszam bardzo ale nie wiedziałem ze dziki mogą pokonywać setki km i różności te chorobę. To człowiek ja przenosi na kołach samaochodow czy to ciężarowych wozacych świnie na ubój na przykład.
Zgłoś
user Asf 2019-09-03 18:28:48
PZŁ i ASF załatwi Polskich rolników. Rządzie śpij dłużej a Polska wieprzowina przestanie istnieć. A myśliwi dalej będą mieli rolników za idiotów i brudasów!
Zgłoś
user Janusz 2019-09-03 18:06:37
Czesi szybko poradzili sobie z ASF, jako jedyni w UE nie mają już tej choroby. TaTam użyto wojska i policji do likwidacji populacji dzików, nie słyszałem żeby jakiś ekolog stanął im na linii strzału.
Zgłoś
user Tomasz 2019-09-03 20:54:03
Wiesz kto jest największym producentem świń w Czechach? Babisz. Wiesz kto jest premierem Czech? Babisz.
Zgłoś
user boznik 2019-09-03 17:08:02
Po co sie czepiac mysliwych, to nie mysliwi przywiezli ASF, ale jak tak zle dzialamy, to Wy dzialajcie lepiej, mysliwi nie beda Was trzymac za rece!!!
Zgłoś
user Gaca 2019-09-03 16:39:17
MALEC Z KOLODZIEJSKIM Z PZL NIC NIE ROBIA BY WALCZYC Z ASF,brak jakiejkolwiej inicjatywy,projektow,pomysłów to widac skutki rozprzestrzeniania sie ASF! ARDANOWSKI Z IZDEBSKIM tak obsadzil swoimi ludzmi w PZL by utworzyc AGENCJE ŁOWIECKA, aASF ma byc do tego głównym argumentem,rolnik jest z boku.Tak dziala partia rzadzaca!
Zgłoś
user Szyszka☹️☹️☹️☹️☹️ 2019-09-03 16:21:18
WZPRCOWY MODEL ŁOWIECTWA PRZYKŁAD DLA CAŁEJ EUROPY, auuuuuu!!!!!😁😁😁😁😁
Zgłoś