PARTNERZY PORTALU
partner portalu farmer.pl partner portalu farmer.pl

Komentarze do tekstu:

Pasmo klęsk Ursusa

Komentarze 34

Walczymy z niemerytorycznymi, niestosownymi, nasyconymi agresją i nienawiścią komentarzami. Jeśli zauważysz taki komentarz wcześniej prosimy zgłoś go natychmiast!
user mnemonic222 2019-11-10 19:33:31
@Andrzej W Czechach za kupnem Skody przez vw lobbowało wiele osób, biznesmenów, polityków i innych. U nas nie było woli politycznej do takich transakcji. Poza tym Skoda była w o wiele lepszej kondycji niż FSO, dlaczego wiemy...
user Taka prawda 2019-11-10 13:10:05
Rolnik jest wtedy patriota gdy ma pełną kieszeń cudzych pieniedzy
user mnemonic222 2019-11-08 19:55:10
Witam, Ursus kolejny raz ma kłopoty, to było do przewidzenia z dawnego ZPC Ursus pozostała tylko nazwa Ursus i sentyment. Przyczyny upadku rodzimego producenta należy szukać znacznie wcześniej. Zaczęło się od podpisania umowy z MF-Perkins na produkcje licencyjnych traktorów kanadyjskiego producenta. Polskie prototypy zniszczono wraz z ich twórcami i ludźmi ich broniącymi. Zaciągnięto miliardowe kredyty w USD na zachodzie dopiero po kilku latach wyprodukowano próbną serię szkoleniową z części przywiezionych z Anglii. Licencyjne MF były zakorzenione technicznie jeszcze w latach 30-tych. Licencję spłacano całymi traktorami i silnikami stad tak duża ich liczba i pomysły na c-360-3P i prototypy, które nie weszły do produkcji. Kiedy skończył się PRL, lekko zmodernizowano licencyjne MF i zmieniono im nazwy. Niestety zapaść pierwszej połowy lat 90-tych nie pozwoliła Ursusowi opracować czegoś nowego. Gdyby nie ciężka seria U 904-1634 i c-330-362 nasz producent szybko by splajtował. Druga przyczyna takiej sytuacji to związki zawodowe i zarząd, spółka przez całe lata prawie nic nie produkowała tylko brała dotacje od państwa i straszyła że jak nie dadzą to upadnie. Dotacje się skończyły i zakład upadł, nie miał wyjścia rządzony przez ludzi bez świadomości i podstawowej wiedzy (min. lekarza). MF ma się świetnie jest w koncernie AGCO (w latach 90-tych agco chciało inwestować w ursusa i produkować w warszawie min. półosie i inne części ale związki zawodowe wolały uśmiercić naszego producenta…), produkuje traktory od 50 do 400 km a po ursusie pozostała tylko nazwa i żal …Kolejni udziałowcy nie mieli pomysłu co zrobić z warszawskim molochem i skupiali się na produkcji dla zbrojeniówki. Ursus upadł, na terenie dawnego zakładu już nie ma śladu po dawnej świetności, budowanej ze stachanowskim zapałem. Powstają piękne apartamentowce i za kilka lat nikt już nie będzie pamiętał że tam coś innego było, to takie Polskie… Kupienie nazwy „Ursus” przez Warfama z dobrego Miasta to tylko próba wskrzeszenia nazwy i produkowania nowocześnie bo na bazie światowych komponentów. Niestety nie udało się – jakość nie ta i za duża konkurencja, niemcy i azja naciskają. Za komuny te zakłady i inne miały dawać zatrudnienie i produkować coś przy okazji. Brano kredyty na rozwój i niczym się nie przejmowano, były pensje, premie, akademie, odczyty, jak to się skończyło wiadomo… Z FSO było podobnie, poza tym że ten producent przegrał z innymi bo mimo że miał inwestora strategicznego (DAEWOO), to nie mógł zapewnić konkurencyjnych pensji, ludzie podchodzili do innych branż, bo trzeba żyć godnie, wiadomo stolyca… FMŻ żyje pod szyldem NH, gdyby nie to podzieliła by los ursusa z wiadomych względów. Takie kraje jak Czechy mają swoje znane marki np. ZETOR, TATRA (odkupili od amerykanów), SKODA, BEDNAR, FARMET itd. i produkuja na cały świat a my nie… Prawdę mówiąc, gdyby nie ciągłe państwowe dotacje to produkcje maszyn u naszych wschodnich sąsiadów (ZSRR) też dawno by upadła. Tyle mojego o firmie URSUS. Pozdrawiam Rolników i Fanów Techniki
user And 2019-11-08 20:04:09
Panu wrzodaku podziękujmy,sam teren zajmowany przez U warty fortune
user Andrzej 2019-11-09 23:57:15
FSO tez chciał vw kuipic ale związki się nie zgodziły i kupili Skodę. Taki to już jest ten Polski naród. Zamiast octavi był by teraz pewnie polonez. No szkoda poprostu.
user Az 2019-11-10 23:40:47
VW przejął Skodę w 1991 roku i był to dla niemieckiego koncerny cel strategiczny od momentu, gdy Czesi delikatnie wspomnieli o prywatyzacji. Mówił o tym nieżyjący już Carl Hahn - ówczesny szef VW. W tamtym okresie FSO dla VW była niczym.
user Jacek 2019-11-07 22:36:33
To jest tylko jeden sektor z wielu, który boli Polskiego rolnika, ale nie tylko rolników. Każdy kto ma jakieś pojęcie o ekonomi wie, że krajowy produkty to dobro narodowe. Nie ważne jest to czy w rękach prywatnych czy państwa aby z polskim kapitałem. Wtedy ludzie mają pracę, a kraj podatki. Wszystko się zazębia. Ursusa koniec nastąpił z kilku powodów. Główny komuna i brak pozwolenia na rozwój i nowe technologie. Można z historii prototypów Ursusa dużo wywnioskować, ale zamierzam do braku zgody na takie rozwoje. Mieliśmy nie gorszych a nawet lepszych inżynierów niż nie jedna zachodnia marka, tylko że u nas ich projekty były torpedowane przez PRL. Po obaleniu komuny już byliśmy epokę dalej za zachodem. Bali się wprowadzić coś nowego, nie przetestowanego, a kasy nie było na projekty. Więc klepali to co było. Ludzie się czegoś dorobili na gospodarce, świadomość rosła globalizacja i zauważyli, że zachodnie ciągniki to zupełnie inne maszyny. Stare często już na granicy remontu były lepsze niż nasze nowe Ursusy. Był krótki czas wstać z kolan ale poszli zła drogą. Zamiast skupić się nad rentowymi typami zaczęli kombinować z ulepszaniem poprzez dodanie kilku lamp na stary dach, plastikową maskę zamiast blaszanej itd. jakości i nowości brak a cena w górę. I tak się kończy historia Ursusa, bardzo bym chciał aby kupił to jakiś bogaty POLAK i tchnął w tą markę nowe życie. Jeśli URSUS padnie to pokażemy słabość Polskiego narodu. Polski produkt jest sukcesem naszego narodu. Pozdrawiam, dobrej nocy :)
user Sebastian 2019-11-08 16:24:51
Bredzisz ...
user Sunshin 2019-11-10 08:51:28
Z tego co słyszałem to Ursus miał coś koło 20-26 prototypów i zostały porzucone... Lepiej nie wymieniać bo było by dużo pisania... A część problemów też Warfama narobiła...
user Rolniczek 2019-11-07 21:42:00
Zapamiętajcie Panowie, że teraz nikt nie kupi polskiego ulepu tylko po to by być „ patriotą ” ludzie oczekują niezawodności kiedy tego trzeba a nie patriotyzmu i stania z zepsutym ciągnikiem kiedy on miałby pracować i się spłacać. Kiedyś potrafili zrobić dobry ciągnik, dziś to sidła na które się nie chce patrzeć nawet.
user jolaola 2019-11-07 20:24:11
POwiem tak , kto sprywatyzował czyt zlikwidował URSUSA , FSO , STOCZNIE , CUKROWNIE , TYTONIOWE , RZEZNIE .... , A POtem wprowadzono PROWY od 2004 r ! Polska korzystała z bardzo duzej puli ale ODDALISMY z nawiazka ZACHODOWI kupujac wszelki sprzet niestety POLSKIEGO juz nie było.
user Bront 2019-11-07 15:38:18
Przykro to czytac niegdys taka potega ateraz smieja sie bo slabszy obce pokochali ech co za los szyderczy
user Marcin 2019-11-07 14:18:13
No i prawidłowo. Skoro nie umieją zarządzać, to niech bankrutują. Prezesi - nieudacznicy biorą największe pieniądze, a nie potrafią się utrzymać na rynku.
user Rolnik 2019-11-07 10:44:59
Mam nowego Ursusa, kupiony bo polski, bo wspieram polski przemysł, bo wchodzą na rynek więc i jakość będzie dobra, a okazało się to zlepek zachodnich producentów, z najgorszych jakościowo materiałów, wieczne usterki można je porównać do bialorosow 20 lat temu Odradzam każdemu kupno tej zbieraniny nie umiejętnie dobranych podzespolow
user Mario 2019-11-07 17:08:55
Też mam nowego Ursusa i też ciągle Mi coś w nim nie pasuje, ale w tych pieniądach nic lepszego bym nie dostał, a większych awarii nie było. Nie ma co narzekać.
user ajato 2019-11-07 08:16:27
Ursus jest przykładem gospodarności aparatu państwowego: nie ważne za co państwo się weźmie i tak to zrobi ujowo, a na końcu wszystko na ryj upadnie.
user Narodowiec 2019-11-07 10:41:24
Ursus do czasu dotowania przez państwo smigal, ale gdy Kurek zakrecili okazało się się prywaciaze jakoś nie potrafią sami funkcjonować, Ursus to tylko marka z nazwy
user Mario 2019-11-07 17:15:13
Jak odcięli fundusze bez ostrzeżenia w trakcie silnego rozwoju firmy to nie ma co się dziwić, że firma upada. Ktoś nie dostał w łapę i tyle.
user Polak 2019-11-07 06:25:08
A gdzie jest nasz kochany Karolek Z co tyle umów podpisywał schował się szczur
user Miłosz 2019-11-06 19:15:37
Niestety, tak się dzieje jak "bierni,mierni ale wierni" stają się prezesami, dyrektorami, kierownikami. Tą spółką wystarczyło tylko mądrze, po gospodarsku zarządzać, ale najwidoczniej gospodarza zabrakło, a rząd ponoć propolski nie zrobił nic. Polsko obudź się...
user wyborca PiS 2019-11-07 08:14:33
oszołomie z platformy na pewno psl lepiej zrobi razem z kamykiem!
user AR 2019-11-12 09:27:25
Jakoś za PSL nie upadło tylko teraz za Dojnej Zmiany.
user Janusz74 2019-11-06 18:50:29
Chyba chodzi o to aby spółka po prostu upadła i polski sprzęt rolniczy zniknął z rynku. Najbardziej szkoda elektrobusow bo to jest przyszłość i niestety ale zamiast ursusow będą jeździć many lub inne choćby chińskie. Przykro na to patrzeć bo to chyba ostatni polski zakład motoryzacyjny 😑
user Rolnik 2019-11-07 10:46:23
Jeżeli robią jakościowa kiche to lepiej niech znikną z rynku
user Aga 2019-11-06 18:48:14
Ursus miał już sprzedawać do Afryki ale rząd nie Polski wycofał się z gwarancji pewnie po to aby padł i przejąć to jakiś niemiecki producent traktorów. Niegdysiejszy Ursus mają po 30 lat i jeżdżą po polskich polach, jeden z najlepszych traktorów bo prosty jak drut, no ale po co polska ma coś produkowac
user Seba 2019-11-06 20:29:59
To nie są ciągniki na te czasy, Polscy rolnicy nie akceptowali tego produktu.
user adam 2019-11-07 10:49:02
produkt akceptowali i to bardzo tylko nie akceptowali tych cen które stały się z czasem za wysokie
user T.B. 2019-11-07 00:57:52
Ursus sprzedawał do Afryki. A Afryka kupowała za kredyt udzielany im w ramach pomocy międzynarodowej przez Polskę. Nie dziwi Cię, dlaczego inne zachodnie firmy nie sprzedawały do Afryki.
user Rafał 2019-11-07 07:59:33
Białoruś rozpoczyna produkcję w Senegalu
user Rolnik 2019-11-07 10:47:50
Nowe ursusy maja wspólna nazwę że starymi Ursusa i, teraz to składak najniższej jakości, podzespołów zachodnich firm