Claas poszerza ofertę podwozi gąsienicowych, po klasycznych ciągnikach i sieczkarniach przyszedł czas na Xeriona. Claas chce stanowić przeciwwagę dla szybko rozszerzającej się oferty Fendta z jego ciągnikami, kombajnami, sieczkarniami i maszynami zielonkowymi. Silnik MTU (Niemcy kupują niemieckie naturlich...), moc ponad 500 KM, gąsienice ciekawe czy to wystarczy ? Z drugiej strony Case Quadtrack to już nie to, Challenger (w Europie to Fendt) traci na popularności, NH to to samo co Case. JD 8RX drogi. Ponadto w Europie przybył bardzo poważny konkurent na gąsienicach (i nie tylko) z dalekiej Kanady - Versatile Delta Track. Podobno bardzo wytrzymałe maszyny budowane w standardzie przemysłowym, silnik Cummins, skrzynia Cat. Maszyna bez zbędnych bajerów. Bardzo dobre opinie w Ameryce Północnej, w bezpośrednim porównaniu z JD 8RX technologia okazała się lepsza. W Polsce już kilkanaście sztuk pracuje, w kilku wersjach zobaczymy jak dalej będzie.
A wracając do Claasa zobaczymy co z tego wyścigu zbrojeń wyjdzie.
Pewnie waży z 12 ton przyleganie zwiększone o 25% w stosunku do opon maszyna 4 razy większa czyli 400% niż w zwykłym 7 tonowym ciągniku producent to idiota mówiąc że mniej ugniata glebę? I wszyscy muszą to powtarzać?
Porównaj sobie ogumienie 7 tonowego ciągnika i Xeriona, różnicę powinieneś zauważyć, choćby po rozmiarze ogumienia. Powierzchnia przylegania zwiększona o 25% w wersji gąsienicowej w porównaniu do konwencjonalnej kołowej. Przy tej samej masie jednostkowy nacisk na grunt w wersji gąsienicowej powinien być o 25%mniejszy.
Komentarze