PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KOMENTARZE

  • Rolnikkk 2020-02-14 11:55:48
    Czytam te Wasze komentarze i nie rozumiem Was. Kazdy ma prawo do swojego zdania i szanujmy to. Komus sie dobrze pracuje Bizonem to dobrze, ktos woli zachodnie maszyny tez dobrze. Po co wzajemnie sie obrażać?
  • mnemonic222 2020-02-10 18:16:56
    @Taka jest prawda Ty nie jesteś "normalni ludzie", ciebie najbardziej boli, że ludzie mają nowy sprzęt, a ty dalej bizonem starszym od ciebie się kulasz i nic w życiu nie widziałeś i nie zobaczysz. Dlatego tak atakujesz pod różnymi nickami bo taki jesteś odważny, wspominaj dalej i remontuj te zabytki niech cię sąsiedzi wyśmiewają, kup sobie jeszcze fiata 126p i żuka to twój poziom. Wypij sobie meliskę i nie kompromituj się dilerku a nie piszesz od 6.29 w pracy i udajesz "rolnika". Ja zawsze będę wyśmiewał takich zacofańców jak ty. Przez takich jak ty Polska wieś się nie rozwija tylko tworzy inflację, wspominaj sobie dalej - baw się dzidziusiu i wyzywaj... Haahahahahahahahahhahaahahahahahahahahahahahahahhaha
  • Taka jest prawda 2020-02-10 06:29:11
    @mnemonic222 Ci "Normalni ludzie" To sobie tutaj piszą i wspominają historię Bizonów. A to właśnie Cienie BOLI najbardziej że ludzie mogą dobrze wspominać coś co było produkowane w Polsce. To Ciebie właśnie BOLI taki fajny temat i to Ty atakujesz tutaj tych co piszą w tym fajnym temacie. Wypij sobie meliski i przestań się już KOMPROMITOWAĆ.
  • Franciszek 2020-02-09 14:26:03
    Witam Kupiłem nowy Kombajn New Holland i mam problem z oponami Goodyear które się krzyją i ani sprzedawca maszyny anie producent opon nie chcą się podjąć reklamacji . Czy miał ktoś podobny Problem z oponami Goodyear ?
  • kris 2020-02-08 14:54:11
    bizon to nadal najbardziej popularny kombajn,mam z roku 90 tego i jeszcze 20 lat będe nim kosił
    • :) 2020-02-08 17:01:28
      współczuję........
    • Rolnik 2020-02-08 17:20:24
      U nas na wiosce na 8 kombajnów 6 to bizony i dalej dają radę, a niektóre robią po 100ha co roku.
  • Krzysztof 2020-02-08 08:40:28
    widziałem kiedyś film o odbiorze kombajnów z fabryki i problemy z akumulatorami oraz z mostem czy ktoś wie gdzie ten film można zobaczyć nie potrafię go znaleźć dzięki pozdrawiam
    • Marcel 2020-02-08 10:46:02
      Jak z ojcem supra odbieraliśmy w 87 nasz jako jedyny nie miał hamulców . Pracownik przyjechał na pewniaka i przeleciał miejsce postojowe , dobrze że nikt tam nie stał . Akumulatory pożyczaliśmy od sąsiada star 200 , od bizona były nie ładowane .
  • Yoda 2020-02-08 06:33:50
    Na Google jest jedno zdięcie prototypu Rekorda, bizona z058 super ale czarnobiałe
  • Piotr 2020-02-08 05:47:18
    Szukam zdięć "bizona z058 super", był to prototyp Rekorda. We wrzosowie w latach 80 był taki i mój ojciec takim jeździł ale potem go sprzedano do miłachowa w woj zachodniopomorskim. Niestety nie posiadamy żadnych zdięć a szkoda.
    • Marek 2020-02-08 12:26:40
      Piotrek kombajn nadal znajduje się w woj. Zachodniopomorskim ;-)
      • Piotr 2020-02-08 14:11:12
        A gdzie? Bo ja czasami tam jestem i może bym tam podjechał zrobić kilka fotek
    • Marek 2020-02-08 14:54:43
      Trafił pod Gryfice. E-mail do mnie: fmzplock@onet.eu
      • Piotr 2020-02-08 18:08:00
        O to super, dzięki. Ja mieszkałem we wrzosowie Koło kamienia pom.
  • Polak 2020-02-07 22:30:16
    Ale ten facet gada bzdury lepiej było się sprzedać za posadki i zrobić z bizona montownie dla tego padła new gówna ciekaw jestem co konstruktorzy mieli do roboty jak zlikwidowali bizona pewnie naklejali naklejki na kombajny
    • Michał 2020-02-08 09:06:36
      Chłopie zastanów się co piszesz gdyby ustrój nam nie padł, to zastanów się na jakim etapie byłby dziś bizon? Może dopiero teraz udoskonalaliby 5110. Ile lat nie potrafili zrobić gardzieli albo siedziska tak, żeby w jakiejś normalnej pozycji pracować? Nikomu na niczym nie zależało bo i tak kolejki za maszyną były. Wiesz, czemu zachodnie maszyny rozwijały się, gdy my staliśmy w miejscu? Konkurencja i wolny wybór, klient bierze to co lepsze albo co bardziej mu pasuje, więc i producent dba o rozwój. Odpowiedz co w Polskiej motoryzacji było prawdziwie Polskie? Chyba tylko Ursus c-330 i Star 200 reszta to albo kopia albo kooperacja albo licencja. Popatrz na DDR, tam tez była komuna a jednak coś potrafili we własny zakresie wymyślić, rozwijać, dopracować u nas szczyt osiągnięć rozwojowych to zmiana maski w ciężkim Ursusie, żeby coś było widać zamiast podnieść kabinę i fotel operatora do góry.
      • Przemek 2020-02-08 11:49:54
        Dobrze gada, wszyscy zwalają na komunę W Rosji potrafią do tej pory produkować kombajny nawet na Białorusi produkują W Polsce zamiast pomyśleć i unowocześnić to lepiej sprzedać.Podejrzewam że ludzie kupowali by Bizony bo pewnie były by tańsze niż te zachodnie. Może niema w kraju ludzi z głową na karku? Ostatnie Rekordy wcale nie były aż tak przestarzałe konstrukcyjnie żeby nie dało się ich unowocześnić. NH które potem były produkowane wcale jakimś wielkim wynalazkiem nie były. Polska jako tak duży kraj powinna mieć coś swojego a nie być rynkiem zbytu dla innych
      • Polak 2020-02-08 12:05:31
        Widzę że jesteś miłośnikiem żyda Balcerowicza lepiej zniszczyć żeby obcy kapitał miał nowy rynek zbytu dla swojego złomostwa zobacz człowieku na Białoruś mtz każdy z niego kpi a ludzie i tak go kupują bo to prosty i solidny ciągnik za normalną cenę także Białoruś produkuje swoje kombajny bo monety kraj dba o swój przemysł a tacy ludzie jak ty i tobie podobni mówią że lepiej zniszczyć niż dofinansować żeby firma stworzyła dobry produkt który z czasem zwróci się ale my to tylko Polaczki którzy potrafimy tylko narzekać zamiast dbać o swoje dobro
      • Michał 2020-02-08 13:27:25
        Bierz i twórz. Jak mówisz "Poloczki" z państwowych zakładów na pewno będą sobie od ust odejmować, tylko żeby produkcja szła. Większość takich zakładów była nierentowna z kilku przyczyn: przerost zatrudnienia, zbyt duża powierzchnia zakładu, przerost kadry zarządzającej a w pewnym momencie jeszcze i związki zawodowe (które w moim odczuciu głównie przyczyniły się do upadku Ursusa, który miał możliwość ekspansji na rynki azjatyckie- ciekawe co Ty na to), opóźnienie we wprowadzaniu nowych modeli. Nie sikam po nogach na myśl o zachodnim sprzęcie, ale jestem realistą. Takie zakłady jak FMŻ miały jedną cechę wspólna: wszyscy kradli bo było Państwowe, czyli należało do obywateli. Uratować FMŻ można było pod warunkiem zaciśnięcia pasa i zmiany sytemu płac z systemu czy się stoi czy się leży... na system prywatnego przedsiębiorstwa, tylko komu by się chciało.
      • Rolnik 2020-02-10 02:55:53
        To teraz pooglądaj sobie ostatnie rekordy bizona Bs i dynamica i zastanów się czy tam nie ma komfortu Dynamic to była przepustka do sukcesu wszystko zawalił nasz rząd i nie zganiacie winy na konstruktorów bo było wiele modeli opracowanych które nigdy nie ujrzały światła dziennego.
      • Michał 2020-02-10 14:51:52
        Wszyscy są winni, od tego co śruby kręcił po prezesa (który jest z zawodu prezesem). Ciekaw jestem jaka była koncepcja Sipmy (ta która nie była zgodna z koncepcja FMŻ (może cięcia kazali zrobić, mniej kraść na lewo i prawo albo po prostu rzetelnie pracować). Co do ostatnich modeli to może masz racje, natomiast podkreśle swoje zdanie wszysto o 10-15 lat za późno.
  • Karol wlkp 2020-02-07 21:07:37
    chcialem sie zapytac skad wogole wzieły sie oznaczenia Z0-40 Z0-50 Z0-56 ITP czy sa jakies filmy z ktore nie były publikowane PKF czy sa jakies archiwalne zdjecia czy pan jozef ogolnie wybrałby Bizona czy New Hollanda z ktorego jest bardziej dumny moze ktos rozganizowałby jakis nie wiem złot Bizona czy wpadlby na jakis pomysl ogolnie nie wiem jak inni ale poza ta seria musi byc kolejna seria tyle pan jozef ma pewnei do opowiedzenia nam pokoleniu Bizona bo jak nie onto kto nam opowie
  • Karol R. miłośnik FMŻ 2020-02-07 20:29:59
    Panie Karolu i Józefie bardzo, ale to bardzo dziękuję to co dla nas (fanów tej najpiękniejszej smutnie i dumnej historii polskiej wsi, poniekąd) To bardzo dobrze że udostępniacie nam te informacje ! bo rozpowiadanie prawdziwych informacji np. złomowanie bizona przez NH to źle wpływa na całą opinię ! oprócz nas fanów są także hejterzy Bizona i ich prostych konstrukcji czy zagmatwanej i skomplikowanej historii i trudu ludzi takich jak P. Józef naprawdę żal tego wszystkiego nawet tym którzy nie mieli takiej styczności z tym co działo się w FMŻ, ale potęgują to hejterzy bizona .. czy macie pomysł jak przedstawić jedne z najlepszych rozwiązań, i posunięć bizona ? co w tych kombajnach było wielkim bumm i wielką konkurencją dla zachodu ? Ciekaw jestem także dla czego w tak późnym czasie wprowadzono sieczkarnie do kombajnu tupu bizon ... może warto wspomnieć o cenach bizonów z tamtych lat .... może pan Józef posiada jakieś pamiątki ... katalogi, cenniki, broszure ... a także ciekawi to czy nie mieli oni innych kooperantów z polski, czy brali pod uwagę inne mari z polski ? jest milion rzeczy które nie są dla nas jawne ... np. czy bizon miał jakieś oddziały za granicą ? jakie prototypy posiadał FMŻ czy spółka ? Panie Karolu omówienie całej historii bizona to nie może nie możliwe bo są ludzie któży może wiedzieli coś o czym już się nie dowiemy na ich temat ... ale większość myślę chciała by wiedzię o nim jak najwięcej i o to proszę ! Skoro tak świetnie idzie wam z historią kombajnu bizon, może po za jakiś czas wyjdzie coś na temat ursusa ?
    • Hejter któremu bizon zjadł sporo życia 2020-02-08 08:12:51
      Czym Ty się tak kolego podniecasz? Było kawałek kopii jakiegoś tam claysona w dodatku miernej jakościowo.Było,minęło i nie ma do czego wracać.Pokoś sobie jakimś claasem ,johnem czy innym zachodnim ( starym trupem) to zobaczysz co to jest robota
      • Mario 2020-02-08 09:29:23
        Kosiłem Dominatorem 86 i wcale zachodni złom nie jest lepszy od dobrego Supra. Bizonka można za parę groszy naprawić i żniwa przerobić bez większych przestojów. Zachodni sprzęt jest droższy do utrzymania, a jak się ciągle sypie, to i roboty nie ubywa. Zachodnie maszyny są dobre jak są w dobrym stanie.
      • Karol R. miłośnik FMŻ 2020-02-08 09:54:37
        Hahhh "Chłopczyku" radzzę poczytać trochę literatury i poznac jak wszystko to się kręciło i jak to wyglądało a nie pieprzyć co się obiło o uszy. To jest nie logiczne myślenie porównując te maszyny pomyśl zanim napiszesz a nie farmazony stualsz co wogule nikogo co ma choć trochę pojęcie o tym nie interesuje ... jak miałeś bizona skatowanego z PGR a clasa od 1 właściciela zachuhanego i lśniącego to co ty tporównujesz, do skr i pgr u nas przychodziły bizony i pierwsze remonty po 7 sezonach się zaczeły ... po 7 sezonach ! obrabiając np. w skr na 6 kombajnów 4 nie małe wsie ...
      • Hejter 2020-02-08 17:09:36
        KArolku tkwij dalej w swojej ciemnocie. W 1990 nowego z fabryki odebrałem za którego kierownika żona, świniaka obrobionego dostała (pozdrawiam jeśli żyje i czyta).Ty byłeś wtedy kółkowym popychadłem i prawdopodobnie jeździsz tym kinem dalej.
      • Karol R. miłośnik FMŻ 2020-02-08 22:10:06
        Mylisz się .. i to bardzo, to 1, a 2 nie wiedząc wszystkiego (tak jak 98% społeczenstawa RP (te 2 % to ludzie typu P. Józef ) trudno wypowiadać się na takie tematy ... zachód był lepszy bo miał lepszą poltykę tu jak widisz do dziś wszystko idzie "Gównie "z planem - skonczyć .. nie mamy jeż żadnych fabryk ... wiec pocieszmy się hostorią ... cieszy cie to że wszystko jest w runie i gruzach ? popatrz na galerię zm ursus w google - jak wyglądają zakłady a jak piękne (choć nie najbogatsze ) były jeszcze przed rokiem 2000 ... Jak by wiecznie do dostawali po (...) ! Mieli by o wiele więcej i do dziś - co najważniejsze, ale począwszy od z040 ich udupiali i tak ciągle ? to jest hore ! żeby pamstwo kładło nacisk, pomóc zaprojektować nowy ekologiczny na tamte normy silnik czy system oczyszcznia do kórego trzeba było pieniędzy, bo chęci były ( ze strony FMŻ)
    • mnemonic222 2020-02-09 18:42:03
      Karolku naucz się pisać, bo nie da się tego czytać... Co do twojego zachwytu nad fmż i ich "wytworami" bo tak to trzeba nazwać to widać, że nic poza bizonem i może warszawskim ursusem nie widziałeś. Na zachodzie była nie tylko inna polityka ale i życie, firmy prywatne a nie państwowe czyli niczyje, u nas gospodarka centralnie sterowana, przerost zatrudnienia, brak nadzoru, technologia 50 lat za murzynami, marnotrawstwo, brak chęci rozwoju itd. Za komuny liczyła się produkcja chociaż w sklepach były puste pułki, fabryki, zatrudniały ludzi bo każdy musiał pracować a przy okazji coś produkowały najczęściej dym z komina... Jak upadła komuna i skończyło się finansowanie i dokładanie do interesu to wszystkie te "fabryczki" poupadały bo okazało się, że to co produkują nie nadaje się do użytku. Przestań wierzyć w tę komuszą propagandę i podniecać się tymi wynalazkami, bo widać, że nigdy takim sprzętem nie pracowałeś i nic innego poza nim nie widziałeś. Idź do szkoły może tam się czegoś nauczysz, bo na razie żyjesz czasami w których cię nie było na świecie.
      • Kombajn z hederem 2020-02-09 19:01:33
        @mnemonic222 Sam wracaj do szkoły i naucz się szacunku do drugiego człowieka. Jak mu się Bizony podobały to jego sprawa nie Twoja aby krytykować. Co znowu zachodni sprzęt nie idzie i szef Cię opierd... i na biednych Bizonach się wyzywasz? Bu ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha
  • Dawid 2020-02-07 20:18:52
    Jestem Wielkim Fanem BIZONA, w pierwszej kolejności chciałem podziękować Panu Karolowi za ten artykuł. Miałem przyjemność rozmawiać z Panem Józefem na Agrotechu w Kielcach, zrodził się pomysł zrobienia modelu Bizona w skali 1:32 niestety nie ma kto się tym zająć. A co do artykułu jest niesamowity aż się łezka w oku kręci. Bizon super na podwoziu rekorda to było arcydzieło 😍
  • Michal N 2020-02-07 19:47:48
    Od razu pojawia się pytanie, czy zachowały się jakieś zdjęcia maszyn z tego zakładowego muzeum?
  • Bizon Rekord 2020-02-07 18:54:27
    Też mam Bizona, super sprzęt, niedrogi w utrzymaniu, jak się dba chodzi bez zarzutu
  • konrad 2020-02-07 18:51:12
    A dlaczego tego nie widzę na kanale farmer.pl na YT ??
    • Karol Hołownia 2020-02-07 19:28:52
      Na YT będzie za kilka dni. Może nawet jescze w ten weekend. Pozdrawiam

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.65.91
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.