PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KOMENTARZE

  • Przemyslaw 2020-02-18 16:02:35
    Podobne kłopoty miało FSO, star, jelcz, autosan, ursus. Przestarzałe modele, brak pieniędzy na modernizację, długi. Musiały albo upaść, albo wpuścić bogatego inwestora. Niektórym się udało, niektórym nie. A dziś się wiesza psy na politykach, że zarżnęli polski przemysł.
  • mnemonic222 2020-02-16 19:13:00
    O widzę, że dilerki-hejterki dalej się brandzlują i wyzywają, tacy odważni, że boją się użyć swoich nicków tylko podszywają się pod cudze. Hahahahahahhahaahhahahahaahahahahahahahahhaahahahahahahahahahah.
  • Marek 2020-02-16 09:46:16
    Hydrostaty, o których wspomina Pan Józef były przysyłane do Płocka przez LONGA ze Stanów. Były to hydrostaty Sundstranda. LONG wyposażał Z055 u siebie na miejscu w klimatyzację oraz sieczkarnie. Nasze hedery wędrowały za Ocean bez motowideł. LONG adoptował sześcioramienne motowidła od John Deere. Także na rynek duński zostało wyprodukowanych kilka sztuk z napędem hydrostatycznym. Były to hydrostaty Linde, a kombajny nosiły nazwę Bizon Hydrostatic. Egzemplarz widoczny na filmie, w którym przebija niebieska farba jest prawdopodobnie jedynym egzemplarzem w Polsce ze wszystkich Bizonów Z055 znajdujacych sie w kraju, który pochodzi z ostatniej serii dla LONGA, która już nie wypłynęła do Stanów. Pozostałe egzemplarze, które powróciły, były zbudowane na zamówienie odbiorców skandynawskich.
  • Bront 2020-02-15 16:07:51
    Czy kupujac bizona sampo ewentualnie sampo 580 czy jest zapewniony dostep do czesci zamiennych pozdrawiam
  • Kazik 2020-02-15 15:14:31
    A ja kilka dni temu kupiłem bizona Bs z110 rocznik 2000. 😎 Ma założone szersze opony niż oryginał. Teraz będe młócił kukurydzę szybciej niż stado dzików.😊
    • rolnik 2020-02-17 09:46:38
      życze powodzenia z BS wydajność nie odbiega zachodnim ale cześci sam będziesz robił a jak uda sie coś kupić to cenna lepsza od zachodnich . Jak by co to od new holland pasują niektóre i są tańsze Ps .sprzedałem 5 lat temu
  • mnemonic222 2020-02-15 08:29:40
    Podniecacie się złomem ulepionym z gówna. Nigdy nie jechaliście porządnym kombajnem jakie mamy na sprzedaż. Żyjcie dalej w swoim świecie bo na nic innego Was nie stać ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha
    • adam 2020-02-15 09:03:31
      Ludzie z sentymentu za swoją młodością takie rzewne wspominki uprawiają. Co do samych kombajnów to masz rację - nie ma za czym tęsknić. Dobrze ze już ich nie ma i wszedł zachodni postęp.
    • Mario 2020-02-15 09:09:55
      Kombajnista się znalazł?
      • adam 2020-02-15 11:55:15
        Zwyczajnie doświadczony czlowiek, który swoje juz widział i niejednego klamota musiał na szybko rozbierać. Fajnie jest powspominać, ale do roboty potrzebny jest solidny sprzęt.
  • Sliwa 2020-02-15 08:15:23
    Mam takie pytanie dlaczego nie ma produkcji orginalnych czesci
  • adikpl1 2020-02-14 23:32:54
    Witam. Nie spodziewałem się, że moje pytanie będzie tematem dla jednego z odcinków, dziękuję bardzo. Korzystając z okazji chciałbym się jeszcze dopytać ile w Bizonie Sampo było części krajowych a ile importowanych? Czy nieomylne władze krajowe demokracji ludowej nie nakazywały jakiejś współpracy z innymi producentami kombajnów np. Fortschrittem czy też producentami radzieckimi. Jakie były pierwsze wrażenia Pana i innych pracowników fabryki po rozpoczęciu produkcji pierwszych kombajnów od NH?
  • arszczecin 2020-02-14 22:48:33
    Karol Hołownia świetny cykl #historiaROL
  • Łukasz Szpura 2020-02-14 22:26:34
    Kurde, kurde, kurde... osobiście to będę miał zawsze żal do FMŻ że nie poszli w Bizona Giganta tylko Rekorda... kosze Z060 do dziś i jest to jedna z najbardziej nie docenionych polskich maszyn!!! Nie wielkie spalanie na ha, dobra wydajność, hydrostat i duży zbiornik... trochę nad komfortem wystarczyło popracować i rozwijać ten kombajn a było by pięknie... ciekawe czy jeszcze będzie można zadać pytania Panu Dębskiemu... chciał bym spytać o testowanie prototypowych kombajnów w kombinacie rolnym Redło (woj. Zachodniopomorskie) ponieważ znam jednego człowieka który brał przy tym wszystkim udział. Pozdrawiam bizonoholików 🙂
  • Daniel_koltun 2020-02-14 20:28:04
    Widzę znajome zdjęcia, hehehe. Pozdrawiam
    • Michal 2020-02-15 19:28:17
      Też zauważyłem swoje zdjęcie :) Pomarańczowy BS (zdjęcie z 1996)
  • Daniel_koltun 2020-02-14 20:22:38
    Pisałem prywatny e-mail na temat prototypowego BS pod adres: karol.holownia@farmer.pl .
  • Karol wlkp 2020-02-14 19:53:46
    na takie odcinki z serii historia kombajnow bizon warto poczekać juz sie nastepnego nie mozna doczekac co w nim bedzie itp
  • mc67 2020-02-14 18:40:23
    Bzdury pan Dębski opowiada . Silnik czwórka perkins w kombajnach claas senator też nie zdaje egzaminu .Za mało mocy i też się przegrzewa . Pomimo że jest angielski. Kombajn jest mało wydajny i powolny.
    • Mario 2020-02-15 09:07:57
      W Mercatorze 50 silnik był już klasycznie umieszczony i nie miał tendencji do przegrzewania, ale nadal był za słaby. Pan Dębski najwyraźniej nie ma doświadczenia z Perkinsami, stąd uznanie angielskich silników za inne od tych polskich?
  • Bizon 2020-02-14 17:35:14
    Wspaniałe maszyny. Bizon wchodzący na obroty bezcenne. Jak na przeskok ze snopowiązałki to był hit.
    • Rafał 2020-02-15 06:08:02
      Ja mam giganta z 061 zajebisty ma kilka wad ale jak ktoś pokąbinuje to można je wyeliminować i jakby zmienić kabinę żeby miała Klima w sirodkuudoskonalicisirodku zmienić jak w nowych kilka czujników to kombajn z lat osiemdziesiątych niczym nie ustępuje tym nowy

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.126.69
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.