PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Będziemy znać kraj pochodzenia kupowanego mięsa

Będziemy znać kraj pochodzenia kupowanego mięsa

Komisja Europejska (KE) poinformowała o uchwaleniu nowego rozporządzenia dot. wprowadzenia oznaczenia kraju pochodzenia mięsa sprzedawanego na terenie UE.



Nowe prawo zacznie obowiązywać od 1 kwietnia 2015 roku. Jak przypominają analitycy Banku BGŻ - zmiany prawne w tym zakresie rozpoczęły się od wybuchu tzw. afery mięsnej na początku br. W następstwie tych wydarzeń niektóre kraje członkowskie, w tym Francja, rozpoczęły działania mające na celu przekonania innych krajów o konieczności wprowadzenia reguł pochodzenia dla najbardziej popularnych gatunków mięsa.

Należy zaznaczyć, że taki obowiązek istnieje już dla świeżego lub chłodzonego mięsa wołowego i cielęcego.

Został on wprowadzony w obliczu wybuchu choroby BSE i miał wpłynąć na poprawę zaufania konsumentów.

Obecnie, w wyniku poparcia projektu KE przez większość krajów członkowskich, te normy zostaną rozszerzone na świeże, chłodzone bądź mrożone mięso wieprzowe, drobiowe, jagnięce i kozie. Celem jest wprowadzenie większej przejrzystości w łańcuchu dostaw i tym samym poprawę świadomości konsumentów odnośnie źródła i pochodzenia mięsa.

W tym względzie, od 1 kwietnia 2015 r. produkty mięsne mają zawierać informacje o kraju pochodzenia, tj. gdzie zwierzę się urodziło zostało odchowane i ostatecznie ubite.

Jeśli te etapy produkcji miały miejsce w różnych krajach ta informacja powinna być również zawarta na opakowaniu. Odnoszą się one również do mięsa mielonego. W tym przypadku jeśli surowiec pochodzi z różnych krajów etykieta powinna zawierać informacje, że chów i ubój odbyły się w UE bądź w krajach spoza UE.

Analitycy Banku BGŻ zwracają uwagę, że istnieją obawy, iż wprowadzenie tych zasad może przyczynić się do dyskryminacji niektórych produktów mięsnych. Konsumenci mogą być bardziej skłonni do zakupu produktów pochodzących z ich kraju. Wydaje się, że wielu producentów będzie pracowało nad kreowaniem ,czy też poprawieniem wizerunku swojej marki, tak by poza elementami cenowymi, innymi środkami zyskać zaufanie i lojalność konsumenta.



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (1)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.92.28.52
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

KONTAKT24

Widziałeś, słyszałeś coś ważnego? Byłeś świadkiem niecodziennego wydarzenia? Napisz do nas! Opublikujemy, zainterweniujemy, pokażemy całemu światu. Jesteśmy dla Was 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu.

DODAJ PLIKI

Kliknij lub przeciągnij pliki z dysku i upuść. Max. rozmiar pliku 4 MB.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.