PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Promocja w sejmie

Autor:

Dodano:

Tagi:

Po trzech latach od zainicjowania prac ustawa o promocji żywności trafiła wreszcie do Sejmu. Mimo wielu poprawek jakie podczas pierwszego czytania zgłosili przedstawiciele rolników oraz przedsiębiorców jest szansa, że nowe przepisy wejdą w życie jeszcze w tym roku.



Mechanizm finansowy jest prosty i oparty na istniejącym od kilku lat Funduszu Promocji Mleka. W punktach skupu rolnikowi będzie naliczana dodatkowa opłata w wysokości jednej dziesiątej procenta wartości mleka, mięsa czy zboża. W ten sposób co roku uzbiera się 35 milionów złotych, które mają być przeznaczone na zwiększanie konsumpcji oraz sprzedaży żywności.

Marian Sikora - Federacja Branżowych Związków Producentów Rolnych: jeśli się dobrze sprzedaje towar, to rolnik jest zadowolony, bo rolnik ma rynek zbytu, jeśli będzie promocja i będzie schodziła i wołowina i świnki i zboża, to my będziemy za to uzyskiwać dobrą cenę.

Powstałoby 7 funduszy promujących mleko, mięso wieprzowe, wołowe, końskie, owcze, zboża, owoce i warzywa, mięso drobiowe oraz ryby. Większość we władzach funduszy będą mieli rolnicy, którzy na nie łożą. Za zebrane fundusze poszczególne branże będą mogły starać się o naprawdę duże unijne pieniądze na promocję.

Leszek Kawski – Krajowa Rada Drobiarstwa: ten fundusz promocji, o którym rozmawialiśmy, rozpoczynają się prace parlamentarne, może pomóc w zjednoczeniu branży i jeśli coś robimy to wszyscy to współfinansujemy.

Rolnicy i przetwórcy zgłosili wczoraj do projektu wiele poprawek. Rząd nie zgodził się na utworzenie jeszcze dwóch dodatkowych funduszy. Ale nie ma nic przeciwko utrzymaniu dotychczasowych zasad naliczania opłaty od dostawców mleka.

Agnieszka Maliszewska – Polska Izba Mleka: jeżeli poszlibyśmy na zmianę nowego systemu, czyli procentowego, czyli po pierwsze musielibyśmy wprowadzić bardzo dużą biurokrację jeśli chodzi o kwestię naliczania. Generowałoby to oczywiście duże koszty. Przedsiębiorcy w trakcie dalszych prac będą chcieli zapewnić sobie prawo tworzenia funduszy dobrowolnych.

Andrzej Gantner Polska Federacja Producentów Żywności: one wzmocniłyby tylko wykorzystywanie funduszu promocji a również umożliwiłoby tworzenie specyficznych, markowych chociażby promocji.

Artur Ławniczak – wiceminister rolnictwa: myślę, że to ciekawy pomysł, trzeba od razu reagować jeśli to wzmocni pozycję naszych firm, naszych rolników - to jesteśmy jak najbardziej otwarci.

Jeżeli ustawa weszłaby w życie od pierwszego lipca to pierwsze programy promocyjne ujrzą światło dzienne na początku przyszłego roku.

Źródło: Agrobiznes/Witold Katner



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.16.210
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

KONTAKT24

Widziałeś, słyszałeś coś ważnego? Byłeś świadkiem niecodziennego wydarzenia? Napisz do nas! Opublikujemy, zainterweniujemy, pokażemy całemu światu. Jesteśmy dla Was 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu.

DODAJ PLIKI

Kliknij lub przeciągnij pliki z dysku i upuść. Max. rozmiar pliku 4 MB.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.