PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Czy powstaną „brokułowe” stowarzyszenia?

Współpraca to najlepsza droga do popularyzacji brokuła. Wniosek jest ogólnym podsumowaniem dyskusji naukowców, przedstawicieli sieci handlowych i producentów rolnych podczas Międzynarodowej Konferencji na temat Konsumpcji Brokułów, która odbyła się w Hotelu NARVIL Conference & Spa w Serocku.



Uczestnicy Konferencji na temat Konsumpcji Brokułów przyjechali do Serocka na zaproszenie firmy Sakata, światowego lidera w hodowli i produkcji nasion warzyw oraz roślin ozdobnych.

W dniach 7-8 październik została zorganizowana już po raz czwarty, ale pierwszy raz w Europie Środkowo-Wschodniej, Międzynarodowa Konferencja "Broccoli". Polska plasuje się w gronie pięciu największych producentów brokułu i kalafiora na Starym Kontynencie. Podczas dwóch dni konferencji odbyły się specjalistyczne wykłady, dyskusja panelowa, show kulinarne oraz wizyta na poletkach pokazowych firmy Green Factory ze Zdunowa.

Konferencja na temat Konsumpcji Brokułów była okazją do nauki, wymiany informacji i doświadczeń, ale także do nawiązania współpracy i nowych kontaktów - mówi Michał Taraska, przedstawiciel Sakata Vegetables Europe, organizatora wydarzenia. - W gronie osób zawodowo zajmujących się brokułami - uprawą, dystrybucją i propagowaniem ich walorów zdrowotnych - zastanawialiśmy się nad możliwie najlepszymi sposobami promocji tego niezwykle zdrowego warzywa - dodaje.

O brokułach w kontekście rynków wschodnich opowiadał prof. Jurij Pawlenko z Rosyjskiej Akademii Nauk, a dr Paweł Szymczak, specjalista uprawy warzyw, skupił się na tematyce eksportowej. Potrzebę stowarzyszania się wszystkich uczestników łańcucha dostaw brokułów akcentowali z kolei prof. Henryk Mruk z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu i dr David Hughes z Imperial College w Londynie.

O właściwościach prozdrowotnych brokułów w swoich wystąpieniach przekonywały dr Elisabeth Jeffery z Uniwersytetu Illinois oraz Małgorzata Desmond, dietetyk i specjalista do spraw medycyny żywienia. Uczestnicy konferencji mogli również na żywo uczestniczyć w przygotowywaniu potraw z brokułu podczas pokazu kulinarnego Tomasza Jakubiaka, gospodarza programu kulinarnego „Jakubiak lokalnie" emitowanego w telewizji Kuchnia+.

Po dwóch dniach wykładów i rozmów wniosek nasuwa się sam - w promocji spożycia brokułów może pomóc ścisła współpraca przedstawicieli sektora, publicznych instytucji i organizacji pozarządowych. Stowarzyszenia będą skuteczniejsze niż pojedyncze podmioty działające osobno - przekonuje Michał Taraska. Mam nadzieję, że konferencja w Serocku doprowadzi do bardziej ścisłej współpracy w ramach sektora. Jestem dobrej myśli, bo wprowadzenie tej idei w życie może wyłącznie pomóc w rozwoju rodzimych upraw i popularyzacji brokuła w Polsce - stwierdza.

Źródło informacji prasowej: Multi Communications Sp. z.o.o. i Sakata Vegetables Europe



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.227.97.219
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
PARTNERZY SERWISU
  • partner serwisu
  • partner serwisu

    KONTAKT24

    Widziałeś, słyszałeś coś ważnego? Byłeś świadkiem niecodziennego wydarzenia? Napisz do nas! Opublikujemy, zainterweniujemy, pokażemy całemu światu. Jesteśmy dla Was 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu.

    DODAJ PLIKI

    Kliknij lub przeciągnij pliki z dysku i upuść. Max. rozmiar pliku 4 MB.

    Drogi Użytkowniku!

    W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

    Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

    Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

    Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

    Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

    W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

    Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

    Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.