Wytypowano cztery odmiany jabłek, które będą sygnowane logo „Kings & Apples”, a są nimi: Golden Delicious, Gala, Jonagold i Šampion. Jabłka oznaczone logo muszą spełniać bardzo wysokie standardy. Komisja przyznająca prawo do używania znaku weryfikuje m.in. poprawność techniki uprawy i analizuje owoce pod względem jakości zewnętrznej. Dlatego też, choć powyższe odmiany różnią się między sobą kolorem, kształtem i aromatem, to wszystkie odznaczają się niską kalorycznością, wysokimi walorami dietetycznymi i potwierdzoną jakością.
Realizowany przez Związek Sadowników RP i Towarzystwo Rozwoju Sadów Karłowatych projekt „Polskie Jabłka Wysokiej Jakości” jest finansowany z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw. Jego celem jest przede wszystkim przeciwdziałanie niekorzystnym trendom na rynku jabłek. Niezadowolenie konsumentów, dokonujących zakupu owoców przede wszystkim w sklepach wielkopowierzchniowych, ze smaku oraz wyglądu jabłek zdecydowanie wpływa na obniżenie sprzedaży owoców. Organizatorzy akcji chcą zwrócić uwagę konsumentów na wysoką jakość polskich jabłek.
Projekt ma charakter pilotażowy. Udział w nim zaproponowany został najlepszym grupom producenckim w Polsce. Po wypracowaniu norm i procedur zostanie rozszerzony i swoim zasięgiem obejmie całą Polskę, w tym najlepszych producentów oraz zrzeszające ich organizacje. Celem organizatorów, czyli TRSK i ZSRP, jest integracja środowiska, doprowadzenie do współpracy grup producenckich oraz stałe podnoszenie jakości produkcji jabłek.
Dystrybucja jabłek opatrzonych logiem „Kings & Apples” w ramach kampanii BTL objęła 100 punktów sprzedaży m.in. sklepy „Piotr i Paweł” (Toruń, Bydgoszcz), „Aldik” (Lublin, Rzeszów, Stalowa Wola), „M&L Delikatesy” (Warszawa, Wesoła, Sulejówek), „MarcPol” (Warszawa, Błonie, Ciechanów, Gostynin, Józefów, Laski, Łomianki, Nasielsk, Płońsk, Pułtusk, Radom, Stare Babice, Wesoła, Wołomin).
Komentarze