My Data Plant to produkt z obszaru precyzyjnego rolnictwa wykorzystujący nowoczesną technologię satelitarną. Jak podaje firma, usługa umożliwia monitorowanie biomasy upraw, co pomaga w ocenie stanu zdrowia i/lub potencjału upraw na obszarze danego pola, w całym sezonie, na podstawie bieżących danych satelitarnych z satelity Sentinel.

Narzędzie służy do przygotowywania map precyzyjnego nawożenia z dokładnością sięgającą 5 x 5 m. Dodatkowo możliwe jest również korzystanie z modułu optymalizacji siewu. Produkt może być stosowany w gospodarstwach o różnym areale, a także zróżnicowanym stopniu zmechanizowania, a jego elastyczność pozwala dostosować strategię siewu i nawożenia do potrzeb konkretnego pola.

Co trzeba zrobić, aby wykorzystać to narzędzie?
- zalogować się na portalu mydataplant.com,
- obrysować na mapach satelitarnych własne pola (lub wgrać posiadane pliki z geometrią pól),
- wygenerować indywidualne mapy nawożenia, siewu lub biomasy,
- przenieść, za pomocą pamięci USB, dane do terminala w ciągniku lub skorzystać z aplikacji CropNavigator na tablecie lub smartfonie,
- rozpocząć precyzyjny siew i nawożenie na wybranym polu.

- Firma, rozwijając portfolio produktów o tak innowacyjne narzędzie jakim jest My Data Plant, jeszcze bardziej zbliży się do rolników i odpowie na ich oczekiwania związane z optymalizacją poniesionych nakładów oraz realnego wpływu na jakość uzyskiwanych plonów – podaje Krzysztof Karpiński, dyrektor zarządzający Kleffmann Polska.

- Wierzę, że każdy rolnik, który skorzysta z darmowej sposobności przetestowania produktu, przekona się, iż My Data Plant znacznie ułatwia prowadzenie gospodarstwa i podejmowanie istotnych decyzji. A wszystko dzięki dokładnej analizie witalności biomasy oraz możliwości przygotowania map precyzyjnego siewu i nawożenia – dodaje.

Po wprowadzeniu My Data Plant na rynki europejskie, narzędzie zostanie również wprowadzone do sprzedaży na rynkach globalnych.

- Bardzo cieszą mnie pozytywne opinie zebrane na targach Agritechnica w Hannowerze. Subskrypcję narzędzia rozpoczęło już na targach wielu rolników - głównie z Niemiec i Europy, ale również z Indonezji, Indii i Brazylii. Dzięki takim innowacjom mamy okazję zacieśnić relacje z naszymi klientami i partnerami - mówi Burkhard Kleffmann, CEO firmy Kleffmann Group.