- W ostatnich dwóch latach odnotowaliśmy wzrost wartości sprzedaży o 75 proc. - powiedział Hubert Kardasz, prezes zarządu Intermag sp. z o.o. portalowi farmer.pl.
- Firma powstała jak w amerykańskim modelu - mówi Kardasz i dodaje, zaczynała od produkcji nawozów dolistnych w garażu w 1988 roku, dziś zatrudnia blisko sto osób, a dzienne moce produkcyjne sięgają 100 tys. litrów i 25 tys. kg sypkich produktów.
Roczne obroty firmy, która w tym roku obchodzi swoje 25-lecie sięgają blisko 60 mln zł. Wartość eksportu wynosi 20 mln zł. W ciągu czterech lat wartość eksportu Intermag została potrojona. Największymi zewnętrznymi odbiorcami produktów są Rosjanie i Ukraińcy. Tam trafia ponad połowa eksportu. Kolejne miejsca na eksportowej liście zajmują Litwa i Rumunia.
Pierwszym produktem, utrzymywanym w ofercie firmy przez 20 lat, był nawóz dolistny Mikrovit 1. Od 95 roku weszła na rynek rodzina nawozów Plonvit, które obecnie są dedykowane konkretnym uprawom. W 1998 roku Intermag, jako pierwszy polski producent wprowadził nawozy w pełni schelatowane.
- Intermag ma 20 własnych patentów, prowadzi własne badania, które chcemy dalej rozwijać - mówi Kardasz.
Rynek nawozów dolistnych i biostymulatorów rozwija się bardzo szybko, a rolnicy coraz częściej sięgają po sprawdzone w badaniach produkty.
- Stabilny, 20 proc. roczny wzrost sprzedaży jest możliwy do ośiągnięcia - zauważa prezes zarządu Intermag.
Intermag wytwarza produkty w Osiecku, na terenie dawnej spółdzielni produkcyjnej. Z kolei w Olkuszu znajduje się hala magazynowa i biura.
Komentarze