PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

150-lecie firmy Bayer

150-lecie firmy Bayer

Autor: Małgorzata Tyszka

Dodano: 10-09-2013 12:53

Tagi:

W tym roku koncern Bayer świętuje jubileusz. Firma ma już 150 lat. Z tej okazji m.in. w Warszawie odbyła się wystawa Anniversary Tour .



Polska była jednym z 19 państw, które odwiedziła ta interaktywna ekspozycja. Gościła ona w takich miastach jak Londyn, Sao Paulo czy Szanghaj.

Wystawa, której elementy, w zależności od tematyki, można było dotknąć, powąchać, porównywać, a przede wszystkim uczyć się dzięki nim poprzez zabawę, pokazała istotne dla życia milionów ludzi innowacje Bayer, m.in. mrozoodporne nasiona (ten walor jest szczególnie istotny w naszym klimacie).

Ekspozycji w Warszawie towarzyszyło ogłoszenie wyników badań opinii społecznych Pokolenia Y (osób w wieku 20-35 lat) i ich stosunku do innowacji i osiągnięć nauki w codziennym życiu.

O wnioskach z badań oraz ścisłym związku rozwoju nauki i innowacyjności z podnoszeniem jakości życia dyskutowali eksperci: dr Izabella Anuszewska, dyrektor Działu Badań Millward Brown, oraz prof. Władysław Wieczorek - prorektor Politechniki Warszawskiej.

Jak wynika z badań "Barometr Edukacyjny Bayer", 77 proc. młodych Polaków wyraźnie dostrzega, że nauka przyczynia się do poprawy jakości codziennego życia. Nauka ma różnorodne oblicza.

W wymiarze indywidualnym respondenci bardzo wysoko oceniają wpływ nauki na różne aspekty własnego życia: dostęp do nowoczesnych leków i terapii (63 proc.) oraz przeciwdziałanie chorobom cywilizacyjnym i będącym efektem starzenia się społeczeństwa (52 proc.).

Ponadto cenią dostęp do nowoczesnych, energooszczędnych materiałów budowlanych (53 proc.) oraz innowacji z zakresu energii odnawialnej (51 proc.).

W wymiarze społecznym, zdobycze nauki ułatwiają kontakty między ludzkie (40 proc.) i przyczyniają się do rozwoju gospodarczego (36 proc.).

W efekcie umożliwiają postęp cywilizacyjny, rozumiany jako rozwój ludzkości (pojmowanie świata i praw natury), oraz rozwój jednostki (intelektualny, osobisty) - ich wagę podkreśla odpowiednio 44 i 42 proc. respondentów.

- Nauka towarzyszy nam na każdym kroku - młodzi wykorzystują jej ogromne możliwości, aby lepiej żyć - mówił Christophe Dumont, prezes Bayer. - Od 150 lat Bayer przenosi innowacje naukowe do życia codziennego - w myśl motta "Science For A Better Life". Od stworzenia pierwszego na świecie glukometru, poprzez wyhodowanie mrozoodpornych nasion, po samolot napędzany energią słoneczną - to tylko niektóre przykłady naszych innowacji - dodał.

Jako nauki o największym znaczeniu dla jakości życia pokolenie Y wskazuje nauki medyczne i przyrodnicze oraz techniczne. Młodzi Polacy postrzegają siebie jako raczej innowacyjnych. Blisko 1/4 (24 proc.) to osoby zdecydowanie innowacyjne, a dalsze 46 proc. także określa siebie jako innowacyjnych, choć nie w tak dużym stopniu.

Jako bardziej innowacyjni określają się mężczyźni z wykształceniem ścisłym, w wieku 30-35 lat. Respondenci są gotowi poświęcić swój czas i podjąć wysiłek, by efektywnie korzystać z innowacyjnych walorów produktów - 84 proc. ankietowanych jest bardziej skłonnych zmienić w tym celu swoje przyzwyczajenia, niż trzymać się utartych schematów (wobec 11 proc., którzy nie są gotowi do takich zmian).

- Pokolenie Y, nazywane generacją Millenials, to opiniotwórcza grupa ludzi w wieku 20-35 lat. Są otwarci na innowacyjne rozwiązania, dostrzegają konstruktywną wartość nauki - mówiła dr Izabella Anuszewska, dyrektor Działu Badań Millward Brown - Cenią osiągnięcia naukowe za bardzo konkretny i użytkowy wkład, jaki mają one w ich własne życie. Dzięki nim mogą w większym stopniu skupić się na istotnych dla siebie obszarach, wykraczając poza zaspokajanie podstawowych potrzeb.

Finansowe zaangażowanie w badania naukowe winno, zdaniem respondentów, być domeną państwa (35,5 proc.), organizacji międzynarodowych, takich jak Unia Europejska (27 proc.), firm (18 proc.).

- Inwestycje Bayer w prace badawczo- -rozwojowe wynoszą 3 mld euro rocznie.

Firma pozwala rozwijać projekty 13 tysiącom naukowców z całego świata. Te dane dobitnie ukazują rolę sektora prywatnego w światowym postępie naukowym - mówi Christophe Dumont.

Środki na prowadzenie badań, w połączeniu ze współpracą ośrodków akademickich z biznesem, to przepis na wzrost innowacyjności.

Kolejnymi czynnikami wzrostu innowacyjności są: wysoka jakość edukacji oraz możliwości pracy stwarzane naukowcom. Znacznie niższą rolę respondenci przypisują takim czynnikom, jak korzystne regulacje prawne i podatkowe oraz uproszczone procedury biurokratyczne.



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.234.214.113
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.