PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Bayer dobrze sobie radzi na rynku nasion

Grupa Bayer pozostaje na ścieżce wzrostu. - Trend wzrostowy w naszej działalności w zakresie nauk przyrodniczych tj. CropScience, utrzymywał się w trzecim kwartale 2012 roku – powiedział prezes zarządu dr Marijn Dekkers, po publikacji raportu śródrocznego.



Sprzedaż Grupy Bayer wzrosła w trzecim kwartale o 11,5 proc. do poziomu 9,665 mln euro (3. kwartał 2011: 8.670 mln euro).

- W obszarze produktów do zastosowania w rolnictwie, tempo wzrostu utrzymało się na prawie tym samym poziomie, co w pierwszej połowie - podkreślił Dekkers. Sprzedaż w podgrupie CropScience wzrosła o 19 proc. (12,8 proc. po uwzględnieniu różnic kursowych i zmian struktury portfela) do poziomu 1.641 mln euro (3. kwartał 2011: 1.379 mln EUR). Wzrost sprzedaży był szczególnie wyraźny w Europie i Ameryce Północnej, aczkolwiek w Ameryce Łacińskiej, Afryce i na Bliskim Wschodzie także był dwucyfrowy. Do wzrostu sprzedaży przyczyniła się pozytywna sytuacja na rynku, przy utrzymujących się wysokich cenach towarów rolnych.

Jak informuje firma Bayer, działalność w obszarze Crop Protection kształtowała się pozytywnie we wszystkich grupach i regionach. W grupie produktów Seed Growth (środki do zaprawiania nasion) spółka zanotowała szczególnie silny wzrost - o 23,7 proc. (po uwzględnieniu różnic kursowych i zmian struktury portfela). W grupie środków grzybobójczych sytuacja także kształtowała się bardzo pozytywnie (wzrost o 15,5 proc. po uwzględnieniu różnic kursowych i zmian struktury portfela). Sprzedaż środków owadobójczych także znacznie wzrosła - o 7,5 proc., z kolei sprzedaż herbicydów wzrosła o 4,3 proc. (po uwzględnieniu różnic kursowych i zmian struktury portfela).

W obszarze nasion wzrost sprzedaży wyniósł aż 39,1 proc. (po uwzględnieniu różnic kursowych i zmian struktury portfela). Motorem tego wzrostu była sprzedaż w Ameryce Północnej - szczególnie nasion rzepaku. Sprzedaż nasion warzyw była na poziomie z roku poprzedniego. Sprzedaż zanotowana przez jednostkę Environmental Science wzrosła o 8,8 proc. (po uwzględnieniu różnic kursowych).

Marża EBITDA przed uwzględnieniem pozycji nadzwyczajnych w grupie CropScience wzrosła o 14,5 proc. do kwoty 189 mln euro (3. kwartał 2011: 165 mln EUR). Do wzrostu przyczyniły się przede wszystkim wyższe wolumeny i dodatnie różnice kursowe. Na poziom zysków pozytywny wpływ miał także postęp w realizacji programów poprawy wydajności. Nastąpił jednak wzrost kosztów produkcji i sprzedaży.

W obszarze CropScience, Grupa Bayer wyraża przekonanie, że produkty, które mają zostać wprowadzone na rynek w latach 2011 - 2016 mogą łącznie wygenerować sprzedaż na poziomie 4 mld euro. W grupie tej znajdują się cztery projekty w jednostce Crop Protection oraz 18 projektów w obszarze Seeds w odniesieniu do upraw wielkoobszarowych bawełny, rzepaku, ryżu, pszenicy i soi.

Podobnie jak wcześniej, w segmencie CropScience, spółka przewiduje wzrost sprzedaży o ok.10 proc. po uwzględnieniu różnic kursowych i zmian struktury portfela oraz wzrost marży EBITDA przed uwzględnieniem pozycji nadzwyczajnych o ok.20 proc. W tej podgrupie wzrost powinien być wyższy niż średnia rynkowa.



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.214.19
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Array