PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Bayer stawia na rolnictwo zrównoważone jak nigdy dotąd

Bayer stawia na rolnictwo zrównoważone jak nigdy dotąd Konferencja firmy Bayer, 14 stycznia 2020 r., fot. M. Tyszka

To jest hasło i zarazem podsumowanie konferencji prasowej firmy Bayer, które wypowiedział podczas spotkania Adam Kopyść, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju biznesu na Europę Środkową. Ono pokazuje kierunek, w którą stronę chce podążać koncern.



14 stycznia w Warszawie odbyła się konferencja prasowa firmy Bayer, na której zaprezentowano m.in. nowości produktowe na nowy sezon, a także mówiono o planach na przyszłość.

– W 2019 roku Werner Baumann, prezes zarządu Bayer AG, zapowiedział, że zrównoważony rozwój staje się centralnym elementem strategii korporacyjnej firmy Bayer. Także i w Polsce już podążamy w tym kierunku, na przykład wprowadzamy nowe rozwiązanie cyfrowe Climate FieldView, promujemy odmiany nasion ograniczające zużycie azotu, inwestujemy w środki biologiczne i chemiczne do ochrony roślin zmniejszające liczbę zabiegów, a także prowadzimy kampanie informacyjne: dla rolników „Grunt to bezpieczeństwo”, a dla mieszkańców miast „Jest Rolnik, Jest Żywność” – na wstępnie zacytowano słowa Joerg Rehbein, prezesa Działu Crop Science na Europę Środkową, Bayer.

Kopyść zaczął z kolei swoje wystąpienie od przedstawienia wyników badania na potrzeby akcji społecznej „Jest Rolnik, Jest Żywność” przeprowadzonego na próbie 900 osób – mieszkańców sześciu największych miast w kraju (przeprowadzony przez Kantar Polska). Jedno z pytań dotyczyło faktu, czy mieszkańcy miast zgadzają się z tym, że polscy rolnicy dbają o środowisko i dobrostan zwierząt w produkcji rolnej. Okazało się, że 36 proc. zgodziło się z tym stwierdzeniem, ale też 36 proc. nie wiedziało czy rzeczywiście taka sytuacja ma miejsce.

Dlaczego firma przedstawiła te wyniki? Bo widzi w nich potencjał.

- Uważamy, że mieszkańcy miast mają bardzo duży wpływ na przyszłość rolnictwa poprzez decyzję polityków w Brukseli. Oceniając te wyniki koncentrujemy się na tym, że tylko 36 proc. mieszkańców miast wie, że rolnicy dbają o środowisko, a nie widzimy, że też 36 proc. z nich nie wie, że tak jest. To pokazuje, jak olbrzymią szansą dla naszej całej społeczności rolniczej jest, żeby tych niezdecydowanych przekonać do tego, że rolnicy dbają o środowisko – mówił Adam Kopyść.

Podkreślał, że zdaniem firmy, najlepszym rozwiązaniem zarówno dla konsumentów, jak i dla rolników, jest właśnie rolnictwo zrównoważone. – Minimalizacja wpływu produkcji rolnej na ochronę środowiska, przy zapewnieniu opłacalności – dodał.

Rolnictwo zrównoważone ma się stać centralnym elementem biznesu Bayer.

- Co konkretnie możemy zaproponować polskiemu rolnictwu? Przede wszystkim nasze portfolio. Przez najbliższe lata będą Państwo słyszeć taki termin: indywidualne rozwiązania. Czyli chcemy oferować polskim rolnikom trzy główne elementy, czyli środki ochrony roślin, nasiona i rozwiązania cyfrowe – mówił Kopyść.

Więcej na temat konferencji i nowości produktowych Bayer w następnych artykułach na stronie farmer.pl.

 



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.85.214.125
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.