Wczoraj, w Łodzi, na konferencji prasowej, zorganizowanej przy okazji spotkania dla dystrybutorów środków ochrony roślin, przedstawiciele Grupy Ciech podsumowali rok 2018 w biznesie AGRO oraz przedstawili swoje ambitne plany na przyszłość.
Ciech na plusie
W sezonie 2018 kluczową rolę odegrała ekstremalna susza oraz niskie ceny produktów rolnych w pierwszej połowie roku. Także ceny mleka oraz problemy z ASF nie wsparły nastawienia rolników do inwestowania w uprawy. Ciech szacuje, że rynek środków ochrony roślin ogółem przez ostanie 4 sezony zmalał o 13,6 proc.
- Tym bardziej jesteśmy szczególnie dumni, że w roku spadkowym, o prawie 10 proc. wzrosła sprzedaż Ciech Sarzyna na polskim rynku w porównaniu do analizowanego okresu– mówił podczas konferencji Mariusz Grelewicz, Prezes Zarządu Ciech Sarzyna.
Największy kontrast zaobserwowała Spółka wśród herbicydów zbożowych i w sprzedaży glifosatu. O ile w pierwszym przypadku o 11,1 proc. zmalał rynek w sprzedaży herbicydów do zbóż (w stosunku do sezonu 2015), o tyle sprzedaż sztandarowych produktów od Ciech Sarzyna wzrosła o 32,3 proc. W przypadku glifosatów jest to jeszcze większa różnica. O prawie 4 proc. zmalał rynek ogółem, natomiast Ciech podaje, że ich Agrosar 360 SL w polskim rynku glifosatów zanotował wzrost sprzedaży w stosunku do roku 2015 na poziomie 71,4 proc.
Za duże osiągnięcie Spółka uważa fakt, że sprzedaje ona obecnie swoje środki ochrony roślin do około 40 krajów na całym świecie. W roku 2018 Ciech Sarzyna rozpoczęła dostawy swoich środków chwastobójczych (MCPA) między innymi do Kanady i Australii.
Ekspansja z firmą Proplan
- Jako Ciech koncentrowaliśmy się na krajach centralnych, natomiast Proplan na krajach Basenu Morza Śródziemnego. Jest to bardzo interesująca spółka, która ma zupełnie inny model biznesowy. Dysponuje ponad 120 rejestracjami. Jej przejęcie daje nam możliwość na efektywne podbijanie przede wszystkim rynków Europy Południowej– informował podczas Konferencji z kolei Jacek Skwira dyrektor marketingu Ciech Sarzyna.
Jednak Chwastox
- Jak się okazuje, popularność Chwastoksów nie maleje. Wg badań PSOR i Kleffmann co 3 plantacja zbożowa w Polsce chroniona jest herbicydami z tej grupy. Jeśli chodzi o stosowanie glifosatu, to Agrostar stosowany jest na 35 proc. powierzchni traktowanej glifosatem – przedstawiał dane podczas Konferecnji Jacek Skwira.
W 2018 roku Ciech Sarzyna rozbudował swoją ofertę o 12 nowych produktów w obszarze AGRO. Pojawiły się nowości wśród chwastoksów: Chwastox Nowy Trio 390 SL, oraz Chwastox Complex 260 EW, a także Sarmin maKSi - nawóz dolistny z krzemem i potasem. Od tego sezonu portfolio produktowe poszerzy się także o dwa nowe herbicydy zbożowe Chwastox Uniwersalny 60 SG oraz Toscana 75WG. W obszarze ochrony herbicydowej będzie dostępny Tezosar 500 SC. Do oferty dojdzie także kolejny fungicyd - Azoksar 250 SC (azoksystrobina) – analizował ofertę na sezon 2019 Jacek Skwira.
Ambitne plany na przyszłość
Jak poinformowali przedstawiciele Grupy Ciech, do 2020 roku w ofercie ma być 65 produktów AGRO, czyli dwukrotnie więcej niż w roku 2017. W samym 2019 roku Spółka zamierza poszerzyć swoją ofertę o ponad 20 nowości. W najbliższym czasie spodziewane są rejestracje preparatów opartych na takich substancji czynnych jak: captan, flutriafol, fluzaifop, trineksapak, metazachlor i inne. Ciech Sarzyna planuje także być obecna na rynku sadowniczym, mają pojawić się między innymi nowe fungicydy dedykowane tej branży. Ponadto w tym sezonie spodziewa się także uzyskać aż nowych 31 rejestracji w różnych krajach. Mają pojawić się między innymi w Niemczech, Włoszech, Belgii, Czechach, Grecji, Francji, Azerbejdżanie, Iranie czy Słowenii.
Komentarze