PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Kampania cukrownicza trwa

Kampania cukrownicza trwa Rozpoczęcie kampanii w Kruszwicy, fot. KSC

Cukrownia Kruszwica rozpoczęła kampanię cukrowniczą. Zakład planuje skupić i przerobić około 1 milion 100 ton buraka cukrowego. Jedna piąta produkcji Krajowej Spółki Cukrowej pochodzić będzie z Kruszwicy.



28 września Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi Jan Krzysztof Ardanowski wraz z zarządem Krajowej Spółki Cukrowej, pracownikami spółki, Wojewodą Kujawsko- Pomorskim Mikołajem Bogdanowiczem, Senatorem Józefem Łyczakiem, Krzysztofem Nikiel z Krajowego Związku Plantatorów i przedstawicielami Związku Plantatorów przy KSC S.A. uroczyście rozpoczął kampanię buraczaną w „Cukrowni Kruszwica”.
- Cukrownia w Kruszwicy została wybudowana przez polskich patriotów, jeszcze w czasach zaborów. Tegoroczna kampania cukrownicza odbędzie się tutaj już po raz sto trzydziesty ósmy. Produkcja buraków jest bez wątpienia specyficzna, trudna i nie jest łatwo utrzymać się na rynku. Jesteśmy dziś w cukrowni KSC S.A. „Polski Cukier” – jednej z siedmiu świetnie działających, które przeszły wielką modernizację. W tym roku na pewno nie będzie rekordów – głównie z uwagi na suszę – powiedział na konferencji prasowej Minister Jan Krzysztof Ardanowski.

O kampanii opowiedział też prezes KSC Krzysztof Kowa. – W tym roku skupimy ponad 6 milionów ton buraków i wyprodukujemy ok. 900 tysięcy ton cukru. Ta kampania będzie bardzo podobna do ubiegłorocznej. Plany były takie, żeby dojść do 1 miliona ton cukru, ale niestety na niektórych n innymi cukrowni w Kruszwicy, gdzie kampania została opóźniona, aby buraki mogły jeszcze podrosnąć – mówił.

Cukrownia w Kruszwicy, wchodząca w skład Krajowej Spółki Cukrowej S.A., pierwszą kampanię cukrowniczą odbyła w roku 1881. Obecnie cukrownia jest w stanie wyprodukować 2 000 ton cukru na dobę. Cukrownia przerabia 13 000 ton buraków na dobę. Zakład zatrudnia blisko 200 osób i 100 pracowników zatrudnianych na okres kampanii cukrowniczej.

W 2018 roku została oddana do użytku nowa stacja załadunku cukru luzem w kontenery kolejowe o wydajności 2 000 ton na dobę. Aby zwiększyć moce pakowania cukru, w tym roku została oddana do użytku również nowa wagopakowaczka do opakowań 1 kg o wydajności 110 ton cukru na dobę, co poprawi wydajność pakowania cukru do 370–390 ton na dobę. Przed rozpoczęciem kampanii 2018/2019 oddano do użytku dwa zbiorniki o łącznej pojemności 60 000 m3, w których magazynowany jest sok gęsty wyprodukowany w okresie kampanii buraczanej. W 2019 roku zmodernizowano także linię oceny surowca.

W kampanii buraczanej 2018/2019 w „Cukrowni Kruszwica” produkcja cukru wyniosła ponad 194 000 ton, w tym około 38 500 ton cukru w postaci soku gęstego, a produkcja melasu wyniosła ponad 54 000 ton. Sok gęsty przerobiony został na cukier wiosną podczas pierwszej w tej cukrowni kampanii sokowej.

Oddział „Cukrownia Kruszwica” posiada plantacje buraka cukrowego na areale ponad 21 000 hektarów, a uprawę prowadzi blisko 3 800 plantatorów.



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (1)

  • rolnik 2019-10-06 00:54:55
    boso i w nocy do KSC ,jak najdalej od Nordzucker w Chełmży ,procenty walą ,że włosy się jeżą 20 ,22 %, nowy silos w rok się cofnie-plantatorzy zapłacą
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 100.25.43.188
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.