PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Nordzucker odpowiada plantatorom w sprawie wyższych stawek

Nordzucker odpowiada plantatorom w sprawie wyższych stawek
Nordzucker odpowiada plantatorom w sprawie wyższych stawek, fot. Shutterstock

– Jedną z wartości, jakimi kierujemy się w Nordzucker jest szacunek, dlatego z uwagą wsłuchujemy się w głosy naszych plantatorów, którzy jednocześnie są naszymi kluczowymi partnerami – mówi w rozmowie z portalem farmer.pl Natalia Mioduszewska, dyrektor ds. surowcowych firmy Nordzucker Polska. Jak dodaje, kluczowe jest zrozumienie pełnej oferty.



Na portalu farmer.pl ukazała się niedawno rozmowa z przedstawicielem plantatorów buraka cukrowego, którzy związani są umowami z koncernem Nordzucker Polska. Więcej informacji poniżej.

Uważają oni, że na tle innych firm, Nordzucker Polska oferuje zbyt niską cenę bazową za buraki, dlatego chcą renegocjować podpisane już umowy na odbiór surowca z tegorocznych zbiorów. Teraz, tak jak zapowiadaliśmy, poprosiliśmy o stanowisko przedstawicieli koncernu.

– W naszych działaniach pamiętamy, że tylko ten wzajemny rozwój, zarówno cukrowni, jak i naszych plantatorów jest gwarantem sukcesu (…), dlatego nasza oferta to nie tylko cena bazowa za buraki. Ale też szereg świadczeń dodatkowych lub premii, takich które niejednokrotnie redukują koszty produkcji buraków cukrowych i wpływają na zyskowność produkcji buraków. Mam tu na myśli koszt logistyki, który w przypadku Nordzucker Polska jest w całości pokrywany przez producenta cukru. Jest to istotna wartość dodana dla plantatorów, biorąc pod uwagę, szczególnie w tej chwili, rosnące ceny paliw jak i odległości pomiędzy plantacjami a cukrownią. Dodatkowo, jak potwierdzają przedstawiciele Wielkopolskiego Związku Plantatorów Buraka Cukrowego, Nordzucker Polska gwarantuje doskonałą organizację zbioru i odbioru buraka, a także nowoczesne metody oceny jakości surowca, co pozostaje nie bez znaczenia dla oceny korzyści wynikających ze współpracy – wyjaśnia Mioduszewska.

Kolejną kwestią, którą podkreśliła, są zasady kontraktacji, które obowiązują w spółce.

- Oceniamy realistycznie wysokie możliwości produkcyjne naszych plantatorów i nie boimy się zagwarantowania tych ustalonych cen, nawet na poziomie 70 t z ha czy więcej. Wiemy też, że w tym przypadku na rynku te wartości są ukształtowane mniej korzystnie niż w przypadku naszej spółki. Dlatego porównywanie cen bazowych pomiędzy producentami jest oczywiście zrozumiałe i stosunkowo proste na potrzeby medialne (...), jednak nie odzwierciedla ono korzyści, które wynikają z umów oferowanych przez spółkę. Cena za buraki stanowi jeden z elementów całej oferty, którą firma Nordzucker Polska kieruje do plantatorów i w takim kontekście powinna być porównywana – wyjaśnia dalej przedstawiciel Nordzucker Polska.

Jak zaznaczono, spółka nie narzuca plantatorom jednego rodzaju umów, a te zawsze podlegają negocjacjom.

Czy zatem możliwość renegocjacji umów jest możliwa?

– Obecnie pracujemy nad ofertą dla plantatorów na lata następne. Zależy nam na tym, aby warunki umowy jako pierwsi poznali nasi partnerzy i oczywiście będziemy je omawiać na forum do tego przewidzianym, to jest w ramach komisji mieszanej – dodała Natalia Mioduszewska.

Więcej na temat relacji: koncern - plantator buraka, w rozmowie video poniżej.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (19)

  • Michał 2021-05-19 12:35:39
    Jak pięknie ubrali w slowa odpowiedź na renegocjację umów - jakby współpraca cukrownia - plantator odbywala się jak partnerstwo. Prawda jest taka że nie mamy nic do powiedzenia, a cukrownia tylko kombinuje z umowami żeby rolnikowi zostały doplaty i nic wiecej. Z całą pewnością nie ma partnerstwa. Całe szczęście w tym roku konczy mi się umowa wieloletnia w tym roku.
  • Sikorstar 2021-05-19 10:29:58
    Osobiście wolałem jak nie było nordzucker, transport był po mojej stronie, za tonę buraków dostawałem 230 zł przy 16%cukru (wtedy realnie 280 zł), a cukier w sklepie kosztował 1.20za kg
  • Kazimierz 2021-05-17 22:03:14
    Oczywiście, zawsze można powiedzieć, że my... my,którzy reprezentujemy plantatorów, z tym, że nie wszyscy mają odwagę i wolę aby to próbować zmienić. Nikt nie spodziewał się i nie zakładał,że doczyszczarka potrafi przepuścić zanieczyszczenie ponad 20.., czy nawet niemal 30%!!! Ale nikt także nie dopuszczał myśli,że producenci cukru postarają się w ten sposób poszukać brakującego cukru,który raptem zmalał w naszych burakach.
  • Plantator 2021-05-17 21:27:41
    Plantator zostaje ukarany za zanieczyszczenia dwa razy: raz zabiorą mu tonaż z buraka a dwa karą potrącona przy rozliczeniu! Ciekawe kto zgodził się na taki zapis w umowie????
  • Kazimierz 2021-05-16 10:34:31
    Przecież wszyscy wiemy, że problem zanieczyszczeń był od zawsze, z tym, że w tym roku cukrownie jakby przypadkiem udają iż coś się stało, a to jest oczywiste, że ma to związek z niską zawartością cukru i odbijają sobie w ten sposób ubytek produkcji.. to nie był jakoś szczególnie trudny i mokry roku w porównaniu z np 2017tym, że nagle prawie w całym kraju u wszystkich pojawił się ten temat.
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.239.170.169
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
GŁÓWNY PARTNER SERWISUpartner serwisu

PARTNERZY SERWISU
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

    Drogi Użytkowniku!

    W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

    Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

    Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

    Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

    Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

    Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.