PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Pfeifer & Langen Polska przedstawia cele na najbliższe lata

Pfeifer & Langen Polska przedstawia cele na najbliższe lata
Pfeifer & Langen Polska przedstawiło cele na najbliższe lata, fot. P&L

Autor:

Dodano:

Tagi:

- Strategia Pfeifer & Langen Polska S.A. zakłada zmniejszenie wpływu na środowisko naturalne. Bowiem takiego prowadzenia produkcji coraz mocniej wymagają konsumenci cukru. Firma planuje przeznaczyć znaczne środki na inwestycje wzmacniające zrównoważony rozwój – informuje koncern.



- Konsumenci oczekują, że proces produkcji cukru – od buraka do torebki – będzie miał możliwie najmniejszy wpływ na środowisko. – Zdajemy sobie sprawę, że jako przemysł spożywczy korzystamy z przyrody. Dlatego zależy nam, żeby pozostawić ją w takim samym stanie naszym dzieciom i wnukom – mówi Roman Kubiak, prezes Pfeifer & Langen Polska S.A.

Środowisko – najważniejsze zadanie

Stąd kolejne inwestycje Pfeifer & Langen Polska S.A., dzięki którym we wszystkich zakładach drastycznie zmniejszone zostanie zużycie energii cieplnej i elektrycznej. W cukrowniach zainstalowane zostaną nowe dużo bardziej wydajne stacje wyparne (urządzenia do zagęszczania soku z buraków używane w procesie produkcji cukru), a wiele innych urządzeń będzie wymienianych na bardziej energooszczędne. Dzięki inwestycjom w efektywność energetyczną emisja CO2 ma zmniejszyć się o 200 tys. ton. W dalszej perspektywie P&L chce odejść od węgla na rzecz emitującego mniej zanieczyszczeń gazu ziemnego. Dodatkowo chce też wykorzystywać odnawialne źródła energii. Planowane są także dalsze inwestycje w oczyszczalnie ścieków. Aby zwiększyć swoją efektywność Pfeifer & Langen Polska S.A. zainwestuje również w automatyzację i cyfryzację procesów produkcji i zarządzania.

- Wszystkie inwestycje Pfeifer & Langen Polska są zaplanowane do 2030 roku. Będą one finansowane ze środków własnych i kredytów. - Poza tym liczymy na udział w projektach związanych z ograniczeniem wpływu na środowisko oraz na wsparcie ze środków unijnych – dodaje Roman Kubiak.

Podsumowanie roku 2020

- W ostatniej kampanii buraczanej plon buraków cukrowych wyniósł blisko 60 t/ha. Jednak z powodu niekorzystnych warunków pogodowych polaryzacja była niższa od spodziewanej i wyniosła poniżej 16 proc. Pfeifer & Langen Polska S.A. częściowo wziął na siebie gorsze wyniki kampanii i w porozumieniu z plantatorami podniósł cenę skupu buraka – podaje firma.

Produkcja cukru w Polsce w ubiegłorocznej kampanii wyniosła 1,99 mln ton. To o prawie 400 tys. ton więcej niż roczne zapotrzebowanie polskiego rynku.

 



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (2)

  • Lutek 2021-03-25 10:43:24
    A ja uważam, że problem wpływu uprawy i przerobu buraków cukrowych rozwiążą sami plantatorzy. Przy tak "świetnej" relacji ceny za buraki do cen środków produkcji i regularnie wycofywanych s.cz. rolnicy będą przedstawiać się na inne bardziej dochodowe uprawy, a burak pójdzie w zapomnienie. Zanim urzędasy w Brukseli przebudzą się z letargu, importowany spoza Unii cukier w sklepach będzie na tyle drogi, że stanie się dobrem luksusowym.
  • Miki2 2021-03-25 10:30:52
    To po co te 400 tys ton produkować żeby cene zbijać jak polacy eksportować nie potrafią a produkować tak

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.212.120.195
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
PARTNERZY SERWISU
  • partner serwisu
  • partner serwisu

    KONTAKT24

    Widziałeś, słyszałeś coś ważnego? Byłeś świadkiem niecodziennego wydarzenia? Napisz do nas! Opublikujemy, zainterweniujemy, pokażemy całemu światu. Jesteśmy dla Was 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu.

    DODAJ PLIKI

    Kliknij lub przeciągnij pliki z dysku i upuść. Max. rozmiar pliku 4 MB.

    Drogi Użytkowniku!

    W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

    Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

    Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

    Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

    Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

    W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

    Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

    Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.