Według założeń usługa docelowo ma objąć zasięgiem 100 milionów hektarów upraw, czyli siedem proc. gruntów rolnych na całym świecie.
Reuters przypomina, że norweski potentat z branży chemicznej jest jednym z największych producentów nawozów. Jego przychody z działaności w ponad 60 krajach wyniosły w ubiegłym roku 12,9 mld USD.
Jak zapowiedziano, współpraca Yara i IBM i Yara obejmie m.in. dane dotyczące pogody, które będą analizowane przez firmę infromatyczną i uzupełniane wiedzą norweskiej firmy o warunkach i potrzebach roślin. Na stworzonej wspólnie platformie mają być udostępniane bardzo szczegółowe prognozy pogody, a także aktualne porady i zalecenia, na bieżąco dostosowywane do potrzeb poszczególnych pól i upraw.
W miarę rozwoju platformy obie firmy zamierzają integrować ją z IBM Food Trust - siecią współpracy hodowców, przetwórców, hurtowników, dystrybutorów, producentów i sprzedawców, która m.in. zwiększa przejrzystość i ułatwia określenie odpowiedzialności w całym łańcuchu dostaw.
- Pozwoli to na większą rozpoznawalność i efektywność łańcucha dostaw, dbałość o zrównoważony rozwój, a także umożliwi walkę z oszustwami w branży spożywczej i marnotrawstwem żywności - oświadczyły firmy.
Komentarze