PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Producenci zbóż promują pieczywo

Producenci zbóż promują pieczywo

- Polska oferuje coraz więcej wyjątkowych i niepowtarzalnych produktów zbożowych – informował Lucjan Zwolak z Agencji Rynku Rolnego podczas konferencji pod hasłem „Smaczne i zdrowe - nasze produkty zbożowe”.



- Aby zachować konkurencyjność na światowych rynkach, polskie produkty zbożowe spełniają także szereg norm jakościowych i posiadają certyfikaty wymagane przez rynki docelowe oraz są dostosowywane do lokalnych wymogów i preferencji konsumenckich - dodał.

Poruszył także tematykę wpływu Funduszy Promocji, którymi od momentu powstania w 2009 r. administruje ARR, na kształtowanie konsumpcji w Polsce. Prezes podkreślił, iż w bieżącym roku realizowanych jest osiem kampanii informacyjno-promocyjnych współfinansowanych z Funduszy Promocji, m.in. w sektorze mleczarskim, mięsnych czy owocowo-warzywnym. Jedną z nich jest akcja „Makarony Europy" prowadzona przez Polską Izbę Makaronu, na którą przeznaczono ponad 2 mln zł z Funduszu Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych.

W krajach rozwiniętych gospodarczo spożycie produktów zbożowych maleje. Takie same tendencje występują również w Polsce, jednak spożycie produktów zbożowych w naszym kraju jest wciąż większe niż w innych krajach UE. Maleje zwłaszcza spożycie pieczywa i mąki. Mniejsze są zmiany spożycia innych produktów zbożowych. W przeliczeniu na 1 mieszkańca stabilne jest spożycie makaronów, a spożycie wyrobów ciastkarskich wzrosło. Aktualnie spożycie produktów zbożowych wynosi 6,5 kg miesięcznie na osobę (w wadze produktu).

Polski Związek Producentów Roślin Zbożowych prowadzi liczne działania, mające na celu przeciwdziałanie spadkowi spożycia pieczywa w Polsce. W 2011 r. statystyczny Polak zjadł 53,9 kg - to o 4 proc. mniej niż w roku poprzednim i aż o 43 kg mniej niż w roku 1993. Co gorsze, Polacy spożywają również niewielkie ilości zdrowego pieczywa z pełnego przemiału, na przykład chleba razowego czy graham. Produkcja tych wyrobów w naszym kraju nie przekracza 4 proc. - dla porównania w Niemczech stanowi około 20 proc. ogólnej produkcji, w Szwecji i Norwegii - 15 proc.

Piotr Doligalski z PZPRZ podkreślił, iż od 2009 r. Związek przeprowadził liczne akcje popularyzując produkty z pełnego ziarna. Do działań należy zaliczyć: uczestnictwo w targach i spotkaniach branżowych, współpracę z mediami, szkolenia dla piekarzy, specjalne wydawnictwa tematyczne.



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.245.219
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Array