PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Słód przez internet

Słodownia Strzegom uruchomiła sprzedaż detaliczną on-line. Amatorzy domowego piwowarstwa mogą więc kupować polski słód bezpośrednio od producenta - w firmowym sklepie internetowym.



Słód to podstawowy składnik niemal każdego piwa. Powstaje w wyniku poddawania ziaren jęczmienia, czasem też pszenicy, specyficznemu procesowi technologicznemu. Otrzymanie go w warunkach domowych jest możliwe, tyle że trudno jest osiągnąć odpowiednie parametry. Dlatego piwowarzy - amatorzy najczęściej zaopatrują się w gotowy surowiec w wyspecjalizowanych sklepach a czasami także bezpośrednio w słodowniach, choć z tym bywa różnie.

Z myślą o tej grupie klientów, która rośnie w tempie ok. 10-15 proc. rocznie, Słodownia Strzegom uruchomiła własny sklep internetowy. Domowi browarnicy mogą w nim kupować słód w ilościach detalicznych - nawet po 1 kg.

- Sklep internetowy to nasza odpowiedź na pojawiające się zapytania ze strony tej grupy odbiorców, a także wynik obserwacji stosunkowo nowego segmentu rynku, który w Polsce systematycznie
i dynamicznie się rozwija - komentuje ten krok Marcin Siemion, prezes zarządu DMG Polska, do której należy słodownia w Strzegomiu.

W ofercie sklepu są zarówno słody kolorowe, niezbędne przy produkcji piw ciemnych, jak i słód pilzneński, stosowany do warzenia najpopularniejszych piw jasnych. Wszystkie słody są produkowane wyłącznie z polskiego jęczmienia.

Na życzenie klienta każdy z dostępnych produktów może być ześrutowany czyli rozdrobniony w profesjonalnym urządzeniu, przeznaczonym specjalnie dla mikrobrowarów. Dzięki regulacji możliwe jest ustawienie grubości śrutowania w przedziale od 0,1 mm do 1,2 mm. Daje to piwowarowi szerokie możliwości dostosowania słodu do indywidualnych potrzeb zacierania.

W pierwszych trzech miesiącach funkcjonowania sklepu zarejestrowało się w nim 229 klientów. Większość kupujących pochodzi z województw: mazowieckiego, śląskiego, małopolskiego, wielkopolskiego i dolnośląskiego. Są wśród nich piwowarzy-amatorzy, minibrowary ale też kilka wyspecjalizowanych sklepów internetowych. Znaleźli się między nimi i tacy, którzy kupili już po 200 kg i więcej słodu - jednorazowo lub partiami. Jednak najbardziej aktywni są klienci indywidualni, do których trafiło 45 proc. całej sprzedaży.



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.198.139.112
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

KONTAKT24

Widziałeś, słyszałeś coś ważnego? Byłeś świadkiem niecodziennego wydarzenia? Napisz do nas! Opublikujemy, zainterweniujemy, pokażemy całemu światu. Jesteśmy dla Was 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu.

DODAJ PLIKI

Kliknij lub przeciągnij pliki z dysku i upuść. Max. rozmiar pliku 4 MB.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.