PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

119 tys. zł – tyle z funduszu promocji na odbudowę wizerunku polskiej wołowiny

119 tys. zł – tyle z funduszu promocji na odbudowę wizerunku polskiej wołowiny fot. Shutterstock

Po ujawnieniu tzw. afery nielegalnego uboju bydła w zakładzie w Kalinowie, Rada Sektora Wołowiny złożyła wniosek do Funduszu Promocji Mięsa Wołowego o uwzględnienie w dotychczasowych działaniach zadania, dotyczącego ochrony wizerunku polskiej wołowiny. Komisja zarządzająca funduszem, z końcem lutego, włączyła to zadanie do tegorocznego planu finansowego, a jego wartość określono na 119 tys. zł.



Plan finansowy funduszu został zaktualizowany pod koniec lutego i wśród dodatkowych działań znalazła się kampania pt. „Ochrona wizerunku polskiej wołowiny w reakcji na doniesienia medialne” o wartości 119 tys. zł. Jak informuje press.pl, w tym tygodniu rozpocznie się poszukiwanie agencji reklamowej, która zrealizuje to działanie.  

Poza tym, komisja zarządzająca funduszem wprowadziła do niego trzy dodatkowe zadania: „Polska wołowina w Singapurze 2019” z przeznaczeniem na nie kwoty 240 tys. zł, "Otwarte mistrzostwa Polski w BBQ” o wartości 160 tys. zł i „Wołowina najlepsza na grilla” równe ponad 45 tys. zł.

Kampania utwierdzająca konsumentów i kontrahentów współpracujących z Polską w zakresie handlu wołowiną o tym, że polska wołowina jest bezpieczna zdrowotnie, smaczna i najwyższej jakości ma odczarować negatywny wizerunek, jaki został bardzo szybko przypisany polskiej wołowinie przez zagraniczne media.

Ujawnienie nielegalnego uboju w zakładzie w Kalinowie pociągnęło ze sobą szereg przekłamanych i niepełnych informacji medialnych, publikowanych w wielu krajach Unii Europejskiej. Sytuacja została wykorzystana nie tylko do podważenia wizerunku polskiej wołowiny, ale też całej polskiej żywności.

Przypomnijmy, że tuż po aferze związanej z nielegalnym ubojem bydła, Czechy poinformowały o wykryciu bakterii Salmonelli w polskiej wołowinie. To co najdziwniejsze w tym wydarzeniu, to fakt, że informacja została przekazana w pierwszej kolejności mediom, bez zgłoszenia do systemu RASFF (służącego do szybkiej wymiany informacji o zagrożeniach wykrytych w żywności, paszach oraz w materiałach przeznaczonych do kontaktu z żywnością), co można odbierać jako działanie niewłaściwe i realnie zagrażające zdrowiu konsumentów.

Można powiedzieć, że w tej sytuacji czeskie władze postawiły sobie za priorytet wywołanie szumu medialnego, zamiast skupić się na bezpieczeństwie konsumentów i ewentualnym wycofaniu z rynku ryzykownej partii mięsa. Brak zgłoszenia zdarzenia w systemie RASFF wyłącznie opóźnia wdrożenia przez właściwe organy procedury o ewentualnym wycofaniu z rynku produktu, nie tylko w Czechach ale też w innych krajach.

Skład Komisji Zarządzającej Funduszem Promocji Mięsa Wołowego

Członkowie komisji reprezentujący ogólnokrajowe organizacje zrzeszające podmioty prowadzące chów lub hodowlę bydła rzeźnego:

Grzegorz Kopacki – Polski Związek Hodowców i Producentów Bydła Mięsnego

Józef Skarzyński – Polski Związek Hodowców i Producentów Bydła Mięsnego

Jerzy Wierzbicki – Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego

Marcin Wójcik – Ogólnopolskie Stowarzyszenie Przetwórców i Producentów Produktów Ekologicznych „Polska Ekologia”

Józef Ryszard Sikorski – Niezależny Samorządny Związek Zawodowy Rolników Indywidualnych „Solidarność”

Członkowie komisji reprezentujący ogólnokrajowe organizacje zrzeszające zakłady przetwórcze mięsa lub prowadzące działalność w zakresie uboju bydła:

Krzysztof Wawrzyniec Borkowski – Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego

Łukasz Wielgat – Krajowy Związek Rewizyjny Spółdzielni „Samopomoc Chłopska”

Piotr Ziemann – Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP

Członek komisji reprezentujący Krajową Radę Izb Rolniczych:

Grzegorz Leszczyński



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (12)

  • baca 2019-03-07 10:32:56
    240 tys to chba na wycivzke dla pana Wierzbickiego i kolegow bo w Singapurze kupuja wolowine w Australli to wiem nawet ja :)
  • karol32 2019-03-07 09:43:48
    reputację wołowiny psują producenci mleka, mięso z HF to tani zamiennik wołowiny. Teraz kilku hodowców ( tu wymienionych ) bydła mięsnego chce poprawiać wizerunek ... chyba swój własny i to za państwowe pieniądze bo nic nie robią od lat a wydają na to nic nie robienie ciężkie miliony z kasy państwa
    • polski rolnik 2019-03-07 10:06:57
      ten Elkopol co tak narozrabiał powinien zapłacić za szkody, a może ktoś sam podpalił aby teraz gasić i przytulić trochę kasy
  • 123 2019-03-06 15:48:31
    tak nie wiele całe nic, porzadne auto ...no chyba ze w ramach rekompensaty tvn bedzie zapraszac regularnie do śniadaniówki
  • Putin by ich wyprostował... 2019-03-06 15:36:14
    tvn powinien zapłacić sto milionów za fałszywe manipulacyjne kombinacje,które zniszczyły wizerunek Polskiej wołowiny
    • Wodo 2019-03-06 17:02:42
      Weź kij i się walnij w głupi ryj ... dalej byś żarł to doskonałe mięsko durny polaczku.
      • Człowiek 2019-03-06 20:18:27
        Durny to ty jesteś i przepisy to Mięso było zdrowe przeciez je przebadali. .. idąc twoim durnowatym tokiem myślenia to ludzi nie chodzących tez można zdelegalizowac wystarczy durnowatym przepis wprowadzić.. inna kwestią jest to ze te krowy powinny być zabite humanitarnie a nie na żywca ciagnięte. .
      • Putin by ich wyprostował... 2019-03-06 21:04:44
        Ryj otwierała twoja matka żrąc kiełbasę jak ją pies na schodach dogonił gdy cie spłodził
  • Hodowca 2019-03-06 15:03:35
    Co to za kwota 119tys zł??? Istny śmiech na sali !! To powinno być kilka milionów ale wtedy mogło by kasy zabraknąć dla działaczy 😅 PFHBIPM na swoim placu za 100tys to wydaje na organizację Dnia Dziecka w Jezewie Starym dla kilkuset dzieci. Muszę się z nimi skontaktować może i ode mnie wypożyczą kilka dmuchancow za kilkadziesiąt tysięcy złotych.
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.234.208.66
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.