Program Misji jest bardzo bogaty, odbyło się już Mleczne Śniadanie, w którym Agnieszka Maliszewska pełniła rolę moderatora. Kolejnym wydarzeniem w ramach Misji jest otwarcie Forum Biznesowego w Ho Chi Minh przez europejskiego komisarza oraz wiceprzewodniczącego Wietnamskiej Izby Handlowo-Przemysłowej Vo Tan Thanh. Komisarz Wojciechowski przedstawił korzyści płynące z umowy o wolnym handlu Unii Europejskiej z Wietnamem i wyraził nadzieję na to, że eksport produktów rolno-spożywczych będzie nadal rósł.

W ramach Forum Biznesowego odbyły się spotkania z przedstawicielami wietnamskiej branży mleka, managerami sklepów wielkopowierzchniowych i importerami, którzy już współpracują z polskimi firmami. Ze względu na dobre prognozy rynkowe, w tym wzrost zainteresowania produktami mlecznymi wśród Wietnamczyków, rozwinęła się struktura logistyczna. W związku z tym rynek wietnamski stał się chłonny i otworzył na pozostałe kraje, m.in. Malezję oraz Indonezję.

Obecnie dużym zainteresowaniem cieszą się sery mozzarella, śmietany, jogurty, a także mleka w proszku. W przypadku serów krajami, z których najwięcej importują są Włochy oraz Irlandia. Wśród produktów mlecznych, po które sięga wietnamskie społeczeństwo są produkty europejskie w tym organiczne i nonGMO. Z obserwacji rynku wynika, że firmy odnoszące sukcesy posiadają swoich lokalnych przedstawicieli, a także przeznaczają znaczne środki na działania promocyjne, np. na współpracę z influenecerami – zwiększając popularność marki wśród młodych konsumentów.

W ramach Misji Wysokiego Szczebla reprezentanci europejskiego sektora mleczarskiego, w tym Agnieszka Maliszewska Dyrektor Polskiej Izby Mleka, uczestniczyli w spotkaniach B2B z przedstawicielami wietnamskich firm mlecznych, a także z ekspertami rynku. Podjęte działania promocyjne mają na celu zwiększenie świadomości konsumentów i eksportu wysokiej jakości produktów mlecznych na rynki azjatyckie.

Dane eksportowe z 2021 r. wskazują na coraz większe zainteresowanie polskimi produktami mleczarskimi w Wietnamie, w tym: mleko i śmietanę, zagęszczone lub zawierające dodatek cukru lub innego środka słodzącego, których wartość eksportu wyniosła 31 354 683 zł, a także serwatki o wartości 22 607 732 zł. W sumie wartość polskiego eksportu produktów mlecznych do Wietnamu wyniosła 67 433 494 zł.