• Chiński Związek Mleczarstwa opublikował niedawno projekt planu trzyletniego zakładający poprawę konkurencyjności tamtejszego sektora
  • Plan ten jest reakcją chińskiego rządu na wzrastający udział w rynku produktów importowanych
  • Czy rozwój chińskiego mleczarstwa stanowi zagrożenie dla polskich i unijnych eksporterów? 
  • Chcesz otrzymywać podobne, bezpłatne informacje? Jeśli tak, to już dziś zapisz się na nasz codzienny newsletter.
  • Pełna treść artykułu dostępna jest dla zalogowanych użytkowników. Już teraz dokonaj bezpłatnej rejestracji!

We wrześniu bieżącego roku największe w Chinach zrzeszenie branży mleczarskiej Chiński Związek Mleczarstwa (CZM) (angielska nazwa Dairy Association of China, DAC) opublikował dokument „Trzyletni plan działania na rzecz innowacji i rozwoju sera w celu poprawy konkurencyjności przemysłu mleczarskiego (2023-2025)” (dalej także: trzyletni plan). Z jednej strony wyznacza on cele do 2025 roku będące konsekwencją przemian strukturalnych w chińskiej branży mleczarskiej, a z drugiej strony jest on odpowiedzią na pozytywne trendy w segmencie serów.

Najważniejsze cele

Przede wszystkim dokument – jak na chińską metodologię planistyczną – zaskakuje krótkim okresem planu i wykonawstwa, co dowodzi jednego, że na rynku serów w Chinach zachodzą dynamiczne procesy i sprawa dla chińskiej branży jest paląca. Dowodem na to są dane.