PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Chiński rynek mleka – beczka bez dna?

Chiński rynek mleka – beczka bez dna? Rośnie konsumpcja mleka i przetworów mlecznych w Chinach, nie da się jej pokryć tylko przez własną produkcję; Fot. Shutterstock

Obecne i długoterminowe trendy w Chinach nadal wykazują wysokie stopy wzrostu konsumpcji mleka i przetworów mlecznych, której prawdopodobnie nigdy nie uda się pokryć przez własną produkcję.



 Na wzroście popytu korzystają nie tylko zagraniczni dostawcy mleka w proszku i płynnego mleka, ale także eksporterzy masła i serów.

Koronawirus powodował turbulencje tylko przez krótki czas, a także nieco pchnął do przodu import. W szczególności drobni chińscy producenci mleka ucierpieli z powodu pandemii, podczas gdy wielcy producenci mleka - przy wsparciu ze strony państwa - wyszli z tego lekko.

Jednak rynek chiński jest nadal bardzo konkurencyjny Największe kraje eksportujące - Nowa Zelandia i Australia, a także USA starają się poprawić swoją pozycję rynkową w Chinach poprzez dwustronne umowy handlowe i celne. Dlatego też europejskim eksporterom trudno jest utrzymać swoje udziały w rynku - lub nawet je dalej rozszerzać - na przykład o płynne mleko, odtłuszczone mleko w proszku lub ser.

Oczekuje się, że produkcja mleka w Chinach osiągnie w 2021 roku 34,5 mln ton. To prawie 5-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim. Powodem jest zwiększona produktywność. Chińskie ministerstwo rolnictwa (MARA) szacuje, że średnia wydajność mleczna krów w dużych gospodarstwach wyniesie w 2020 roku około 8000 kilogramów. Oczekuje się, też, że produktywność w dużych gospodarstwach będzie się nadal poprawiać.

Wiele dużych chińskich gospodarstw mlecznych zainwestowało w najnowocześniejsze systemy doju i żywienia, a także w genetykę zwierząt. Według chińskich danych, prawie 70 procent wszystkich producentów mleka to obecnie tak zwane duże gospodarstwa. W swoim badaniu chiński oddział ministerstwa rolnictwa USA (USDA) napisał w  opracowaniu, że małe gospodarstwa nie mogą konkurować z dużymi gospodarstwami mlecznymi ze względu na wysokie koszty paszy i znacznie słabszą genetykę.

Wiele mleczarni zainwestowało w modernizację i rozbudowę swoich gospodarstw mleczarskich, aby zapewnić stałą jakość świeżego mleka i móc wytwarzać produkty niskotemperaturowe (takie jak mleko pasteryzowane). Rozwój ten był spowodowany rosnącym popytem konsumentów miejskich na mleko o przedłużonej trwałości i świeże przetwory mleczne.



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.51.78
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.