PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Co z eksportem polskiego mięsa do Wielkiej Brytanii?

Co z eksportem polskiego mięsa do Wielkiej Brytanii?
fot. Pixabay

Kwestia brexitu wzbudza u polskich eksporterów wiele obaw. Pojawiło się sporo komplikacji, które najczęściej wiązały się ze wzrostem biurokracji oraz kosztów. Jednocześnie niepokój wzbudza kwestia świadectw weterynaryjnych.



Od początku roku obserwowana jest dość duża niepewność w zakresie wpływu brexitu na eksport polskiej wołowiny. Jakie są efekty brexitu obecnie, a jaki mogą być w przyszłości? Co z eksportem polskiego mięsa do Wielkiej Brytanii? Na pytania te odpowiedział Witold Choiński, prezes Związku Polskie Mięso.

– Rzeczywiście jest duża niepewność w kwestii eksportu wołowiny, jak również innych produktów, na rynek Wielkiej Brytanii, ponieważ wystąpiła ona z Unii Europejskiej. Natomiast dzisiaj jeszcze trudno mówić o efektach, ponieważ dotychczasowy eksport odbywa się jeszcze na starych warunkach - tam gdzie świadectwo weterynaryjne nie było wymagane, nadal nie jest i taka sytuacja potrwa do końca okresu przejściowego – mówił prezes Choiński. – Trzeba przyznać, że zarówno Ambasada Brytyjska w Polsce, polski rząd oraz rząd Wielkiej Brytanii zrobiły wszystko, bardzo dużo szkoleń, wskazówek, aby uchronić eksporterów od sytuacji, w której z jakichś przyczyn, urzędowych czy papierkowych, eksport mógłby się zatrzymać. Na razie nie mamy informacji, żeby z tego powodu jakikolwiek eksport zmalał – podkreślił.

Nasz rozmówca zaznaczył jednak, że trzeba wziąć pod uwagę, że po zakończeniu okresu przejściowego warunki ulegną zmianie – będą obowiązywały świadectwa weterynaryjne, zamienią się warunki eksportu, konieczne będzie spełnienie dodatkowych wymagań.

– Już dzisiaj niektórzy próbują robić próbne eksporty na nowych warunkach, które będą obowiązywały po okresie przejściowym, żeby być przygotowanym do tej sytuacji. Wiemy, że eksport z krajami trzecimi, a do takich będzie należała Wielka Brytania, jest znacznie trudniejszy niż eksport czy handel w Unii Europejskiej. Myślę, że trzy, cztery miesiące pozwolą się na tyle przygotować eksporterom, żeby wejść w ten eksport jak najmniej uciążliwie. Tym bardziej, że mamy doświadczenie w eksporcie na rynki krajów trzecich, bo cały czas taki eksport prowadzimy, nie tylko wołowiny, ale i wieprzowiny oraz drobiu. Wobec tego miejmy nadzieję, że to za bardzo nie wstrzyma naszego eksportu i ten rynek utrzymamy – mówił Witold Choiński.

 



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (4)

  • Nie tfu 2021-03-26 12:45:05
    Cwaniaczki znieśli ulgę abolicyjną dla Polaków pracujących za granicą a teraz jeszcze chcą abyśmy kupowali polskie produkty WYPAD! A KTO BĘDZIE KUPOWAŁ SKORO POLACY MAJĄ OGRANICZONY DOSTĘP DO RYNKÓW EU zwyczajnie się już nie opłaca?! W PL za garść ryżu zapiera.... Ceny kosmos. Dowalili jeszcze srowidem, szczepieniami i sztucznym kryzysem. Wszystko to ściema i BUJDA na RESORACH.
  • Andre 2021-03-21 14:56:17
    Anglicy maja kase ale maja tez nierobow, ktorzy tylko przy papierkach by siedzieli i to jest usprawiedliwione peodukcja kasy i nibypraca.
  • Olo 2021-03-21 11:35:03
    wg. GIW nie ma żadnego problemu...inspekcja mimo braku kadr wypisze wwszystko w ciągu całej doby...bo pracują oprócz giwu i wiwu całą dobe spoko.
    • zainteresowany 2021-03-22 10:33:54
      witam pracownika PIW

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.234.191.202
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

KONTAKT24

Widziałeś, słyszałeś coś ważnego? Byłeś świadkiem niecodziennego wydarzenia? Napisz do nas! Opublikujemy, zainterweniujemy, pokażemy całemu światu. Jesteśmy dla Was 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu.

DODAJ PLIKI

Kliknij lub przeciągnij pliki z dysku i upuść. Max. rozmiar pliku 4 MB.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.