PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Informacja o pochodzeniu produktów ma wpływ na decyzje zakupowe Polaków

Informacja o pochodzeniu produktów ma wpływ na decyzje zakupowe Polaków
Waldemar Broś, prezes KZSM, portalspozywczy.pl

Czy informacja o pochodzeniu produktów ma wpływ na decyzje zakupowe Polaków? Pytanie to jest bardzo ważne i nabiera szczególnego znaczenia w czasach trudnych dla całej branży przemysłu rolno-spożywczego. Niewątpliwie takie trudne czasy mamy co najmniej od roku - wynikają chociażby z rozwoju pandemii na całym świecie i związanymi z tym zawirowaniami na rynku. Producenci żywności, w tym również z Polski musieli podołać nowym wyzwaniom, co spowodowało wzrost kosztów produkcji - mówi Waldemar Broś, prezes Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich.



  • Konsumenci dokonując zakupów kierują się „pochodzeniem” produktów, dotyczy to również kraju pochodzenia, ale również i miejsca produkcji.
  • Zachowanie konsumentów skłania się w kierunku produktów krajowych i ograniczeniu zakupu produktów z importu.
  • Kraj pochodzenia jest ważny dla prawie 74 proc. konsumentów kupujących produkty mleczarskie i w ostatnich trzech latach wykazuje tendencje wzrostowe.


Waldemar Broś uważa, że w sytuacjach kryzysowych ważne jest, aby przekonać Polaków do zakupu produktów wytwarzanych w naszym kraju uwzględniając takie argumenty, jak: jakość, cena, opakowanie, miejsce produkcji itp.

Z badań prowadzonych przez Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich wynika, że coraz powszechniej konsumenci dokonując zakupów kierują się „pochodzeniem” produktów, dotyczy to również kraju pochodzenia, ale również i miejsca produkcji.

- W przypadku produktów mleczarskich – świeżych konsumenci preferują produkty lokalne (występujące w danym regionie kraju), zamiast tzw. marek globalnych występujących na światowych rynkach. Zjawisko to określamy swoistym „patriotyzmem” konsumenckim. Oznacza to wyraźnie, że zachowanie konsumentów skłania się w kierunku produktów krajowych i ograniczeniu zakupu produktów z importu - mówi Waldemar Broś.

W świecie coraz powszechniej funkcjonuje termin pod nazwą „etnocentryzm”. Co to jest? - Jest to w pełni świadoma decyzja konsumentów związana z wyborem, zakupem i użytkowaniem produktów pochodzenia krajowego. Tego typu konsumenci są w pełni przekonani, że wybór produktów krajowych – regionalnych wpływa korzystnie na rozwój gospodarki, powstawanie firm lokalnych i poprawy sytuacji ekonomicznej społeczeństwa. W tym miejscu muszę przytoczyć wyniki badań rynkowych z których wynika, że kraj pochodzenia jest ważny dla prawie 74% konsumentów kupujących produkty mleczarskie i w ostatnich trzech latach wykazuje tendencje wzrostowe - podaje prezes KZSM.

Czytaj więcej na portalspozywczy.pl



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.239.179.228
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.