PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Jak zarządzać mleczarstwem w obliczu nowych wyzwań? Ruszyło 18. FSM

Jak zarządzać mleczarstwem w obliczu nowych wyzwań? Ruszyło 18. FSM
Jak zaznacza Agnieszka Maliszewska, organizatorka 18. FSM, polski sektor mleczarski jest w dobrej kondycji i ma duży potencjał rozwoju, fot. I.D.

Rozpoczęło się 18 Międzynarodowe Forum Spółdzielczości Mleczarskiej. Podczas dwudniowego Forum międzynarodowe grono ekspertów z branży mleczarskiej będzie dyskutować o wyzwaniach nowej WPR i Zielonego Ładu, umowach o wolnym handlu, nieuczciwych praktykach handlowych, ale i ekologii oraz ekonomii w mleczarstwie.



W Białymstoku rozpoczęło się już 18. Międzynarodowe Forum Spółdzielczości Mleczarskiej. Udział w dwóch dniach Forum zadeklarowało pond 220 osób z 17 krajów, zarówno europejskich, jak i odleglejszych.

Jak zaznacza Agnieszka Maliszewska, organizatorka Forum, dyrektor Polskiej Izby Mleka i pierwsza wiceprzewodnicząca Cogeca, krajowy sektor mleczarski jest silny, polscy rolnicy są pracowici, a branża ma duży potencjał rozwoju.

Dziś omówione zostały wyzwania związane z nową Wspólną Polityką Rolną i Zielonym Ładem. Jak podkreślił Ryszard Bartosik, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi, kondycja polskiego sektora mleczarskiego jest dobra, rośnie zarówno krajowe spożycie produktów mleczarskich na mieszkańca, jak również towarowa produkcja mleka.

– Towarowa produkcja mleka o 23 proc. przewyższa krajowe spożycie, dając tym samym możliwość lokowania tego surowca na rynkach zagranicznych – mówi wiceminister Bartosik.

Wiceminister wskazuje, że choć lista wyzwań stojących przed polskim sektorem mleczarskim jest długa, to branża odnajdzie się w nowej rzeczywistości.

Podczas popołudniowej sesji „Ekonomia czy ekologia? Jak zarządzać mleczarstwem w obliczu nowych wyzwań?” prelegenci będą dyskutować na temat mleczarstwa w perspektywie zmian klimatycznych i rosnącego nacisku kładzionego na ekologię.

Drugi dzień forum poświęcony zostanie m.in. kwestiom handlu międzynarodowego, ze szczególnym uwzględnieniem skutków umów o wolnym handlu. Na przykładach z kilku europejskich państw omówione zostaną również różne rozwiązania kwestii nieuczciwych praktyk handlowych w łańcuchu spożywczym. Nie zabraknie również omówienia wpływu pandemii na globalne mleczarstwo.



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (3)

  • Rolnik 2021-09-09 06:27:53
    Ciekawe ile z funduszu promocji mleka zostało przyznane pieniędzy na to pożal się Boże forum.
    • Tomasz 2021-09-12 06:06:31
      Fundusz Promocji Mleka na który nam potrącają z litra Mleka jego pieniądze przeznaczane są na spotkania towarzyskie, promocję prezesów i śmietanki towarzyskiej a nie na autentyczną promocję zwiększenia jego spożycia, poprzez otwieranie cocktail barów w dużych miastach przez Polską Izbę Mleka , Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich , Krajowe Stowarzyszenie Mleczarzy, czy też Związek Prywatnych Producentów i Przetwórców Mleka . Panowie trzeba się wziąć do pracy organicznej od podstaw a nie skubaniem tego zapracowanego rolnika.
      • Miroslaw 2021-09-12 07:00:48
        Tak to święta prawda co napisał Tomasz powinna być z naszej krwawicy stworzona sieć cocktail barów mlecznych oraz własną a sieć sklepów z wyrobami mleczarskimi polskiej produkcji a nie supermarkety nas z marż skubią a wszystko z krwawicy rolnika.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.179.111
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

KONTAKT24

Widziałeś, słyszałeś coś ważnego? Byłeś świadkiem niecodziennego wydarzenia? Napisz do nas! Opublikujemy, zainterweniujemy, pokażemy całemu światu. Jesteśmy dla Was 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu.

DODAJ PLIKI

Kliknij lub przeciągnij pliki z dysku i upuść. Max. rozmiar pliku 4 MB.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.