PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Jak zwiększyć rentowność produkcji bydła mięsnego?

Jak zwiększyć rentowność produkcji bydła mięsnego?
Uzyskanie satysfakcjonującej opłacalności produkcji bydła mięsnego jest dużym wyzwaniem. Fot. Ł.Chmielewski

Produkcja bydła mięsnego charakteryzuje się stosunkowo niską opłacalnością, w której środki zamrażane są na wiele miesięcy bez pewności co do uzyskiwanej stawki podczas sprzedaży.



Jednak wciąż przybywa producentów bydła mięsnego zarówno tego czystorasowego, jak i krzyżówkowego. Podstawową kwestią rentowności jest dobra organizacja i ograniczenie do minimum strat, zarówno na poziomie produkcji, jak też przy sprzedaży bydła.

- Dziś dużym problemem jest sieć nieuczciwych pośredników. Nie mówię, że wszyscy, ale są tacy, którym nie wystarcza uczciwa marża i oszukują rolników na wadze, na klasyfikacji, o czym niejednokrotnie słyszałem. Omijając więc pośredników już jesteśmy 200 – 300 zł na sztuce do przodu, a to bardzo dużo - mówi Józef Wojewódzki, producent bydła mięsnego oraz Członek Zarządu Polskiego Zrzeszenia Producentów Bydła Mięsnego.

Potwierdzeniem tego procederu są napływające do naszej redakcji sygnały od rolników o stosowaniu nieuczciwych praktyk przez pośredników skupu bydła. Skargi dotyczą zarówno rozbieżności w masie zwierząt, jak również poubojowej klasyfikacji bydła w systemie EUROP.

Jedną z możliwości podniesienia opłacalności według przedstawiciela PZPBM jest również organizowanie się w grupy producentów. Wtedy nawet drobni producenci konsolidując się, uzyskują refundację, tak jak w tym roku będzie to 10 proc. zwrotu, mając przy tym większe możliwości negocjacyjne. Progiem funkcjonowania takiej grupy jest roczna sprzedaż na poziomie 80 sztuk.

- Na pewno łatwiej jest sprzedać razem nawet dziesięciu osobom, które mają po dwie sztuki niż każdemu indywidualnie, bo po jedną czy dwie sztuki zakład nie przyjedzie nigdy, albo w bardzo rzadkich przypadkach. Natomiast stawkę 10 sztuk zakład na pewno odbierze, ominiemy w ten sposób pośrednika i uzyskamy lepszą cenę – dodaje Wojewódzki.



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (5)

  • wrrr 2016-03-31 08:53:43
    To nie cwaniactwo a dryg do "robienia interesów", a teraz trzeba trzymać miesiąc... I gdzie tu opłacalność?
  • ekojajo 2016-03-30 21:54:12
    To były czasy.Kupił człowiek w środe w Łagowie na targu 10 krów z mastitis,wypadaniem macicy,przetrzymał przez dzień 30 maja i sprzedał w sobotę w Bodzentynie na jatkę i przytulił za taki myk przez 3 dni ponad 5000 zł ( 10szt a 530zł/szt).PSL jednak wiedział jak promować cwaniactwo !
  • arszczecin 2016-03-30 14:27:36
    Ta, dac tylko tym do 10 szt, tak ekojajo? I jeszcze ze świętokrzyskiego :)
  • ekojajo 2016-03-30 11:44:21
    Rentowność znacznie spadnie poprzez ingerencję państwa polegającą na dopłatach do bydła.Świnia nie płaci,mleko nie płaci,truskawka nie płaci .To teraz wszyscy hodują bycki do których są dopłaty !!!!
  • aaa 2016-03-30 07:55:10
    nie tylko pośrednicy oszukują ale głównie ubojnie. jak można oddać bydło poubojowo nie będąc przy uboju a po za tym i tak mają poustawiane wagi

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.81.89.248
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

KONTAKT24

Widziałeś, słyszałeś coś ważnego? Byłeś świadkiem niecodziennego wydarzenia? Napisz do nas! Opublikujemy, zainterweniujemy, pokażemy całemu światu. Jesteśmy dla Was 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu.

DODAJ PLIKI

Kliknij lub przeciągnij pliki z dysku i upuść. Max. rozmiar pliku 4 MB.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.